I och med du inte ska köra Crossfire nu så räcker det med fläktarna man får med. Grafikkortet med sin orginal kylare är designad att blåsa mesta av den varma luften ut ur chassiet. Och du kommer bara ha 1 vanlig hårdisk (SSD genererar inte mycket värme). Och moderkortet blir inte speciellt varmt.
Så du kommer då ha 2st 120mm fram, och 1-2st bak som du får med H50 eller H70 om du kör med den.
Oh en annan grej. Första par veckorna så är det rekommenderat man inte klockar upp CPUn för mycket. Kylpastan behöver lite tid på sig att härdas. Jag t.ex kör med Arctic Cooling MX-3, och enligt förpackningen så säger dom den inte har någon härdnings tid... Men trots det så gick min CPU temp i Prime95 stress test från 70 grader till 65 efter en månad. Så gå inte upp direkt till 3.8GHz första dan typ. Kör upp typ till 3.2 eller nått sånt istället. Sen öka upp det efter nån månad.
Angående val av hårdisk. Där tycker jag mest beror på plånboken och behov av utrymme.. Själv har jag 3TB.. och är nästan fullt... Laddar ner för mycket film och TV serier (bara min serie tidnings samling är på 45GB..) Men tankar du inte ner en massa så kan du lika väl köra med 640GB. Räcker väl för att fylla med massa spel. Du kan alltid köpa in fler diskar vid behov. Jag räkna på 4 hårddiskar i nät dels kalkylen.
Och kör du btw med SSD så behöver du inte köpa en Western Black edition hårdisk. Deras billigare Green diskar duger bra då. Spel är inte så himla hårdisk beroende som Windows är. Och laddtider påverkas mest av CPU och antagligen minnes hastighet mest.
Men annars om du skippar SSD så ta då en Black edition disk. 640GB räcker då för det som primär disk. Sen kan du köpa extra Green diskar om du behöver mer lagring.
När det kommer till skärmar så är LED värt att rekommendera. Drar mindre ström och ger bättre kontrast. Kostar lite mer dock.. Sen en no brainer att skärmen måste ha en digital anslutning, Antingen DVI eller HDMI duger bra. Displayport går också bra, men är inte lika vanligt. 6870 har portar för alla dom.
BenQ är jätte billiga.. men sen kan man undra vad kvaliten är iofs.. Men hört dom ger bra värde för pengarna. Annars är Samsung jätte bra.