Permalänk
Hedersmedlem

Omlackering och diodbyte i HAF 932

Blev sjukt inspirerad av att se flera personer som lackerat om sina HAF:s insidor till svart, så detta ville även jag göra. Jag hade innan detta aldrig någonsin hållt i en sprayburk innan, och därför skulle detta bli mycket intressant. Kör svart-rött tema på datorn, helt såld på just det.

Jag passade även på att byta ut de blåa laserstrålarna som Cooler Master har valt att kalla lysdioder till ett par mer passande röda. Detta sket sig lite dock. Endast den ena fungerar just nu, men ska nog fixa det så småningom!

Edit: Fixat till fronten! Även konstaterat att jag är en idiot som lyckats sätta fläktarna på processorkylaren åt fel håll.. Dessa har nu vänts.

Omlackering och diodbyte i HAF 932

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

vrf så många neon rör ? :S skulle räckt med en :S

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ygd3n:

vrf så många neon rör ? :S skulle räckt med en :S

Det hade det givetvis gjort - men nu ville jag överdriva just den detaljen..
Kameran gör inte det bättre heller, ser ut att lyssa ännu mer på bilderna faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Lysande datorer gillade jag innan jag sett feta cleana datorer här på sc

Men fin mod , 3 p

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Vänd på fläktarna på processorkylaren så att luften blåser uppåt istället

Permalänk

4p för en väl utförd mod dvs lacken och LED'sen, resten är mest ett plus gillar knapparna i fronten också, fin yta du fick på lacken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reko85:

Vänd på fläktarna på processorkylaren så att luften blåser uppåt istället

Jag är en idiot. Kollade ju så att dem skuöle blåsa uppåt när jag monterade dem.. >.<

Kollade nyss igen - visst fan satt dom åt fel håll.. Åtgärdat nu, tack för tipset!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

lite väl mycket ljus för min smak, men lackering osv var snygg

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

du måste köpa nån sorts ljuddämpnings matta -->Dämpmaterial till högtalare, 5 st. - Biltema att sätta i fronten så att det inte lyser ut så mycket där...ser ju ut som en Ost...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Esseboy:

du måste köpa nån sorts ljuddämpnings matta -->Dämpmaterial till högtalare, 5 st. - Biltema att sätta i fronten så att det inte lyser ut så mycket där...ser ju ut som en Ost...

Fronten är inte färdig än, inte riktigt säker på vad jag vill göra med den. Tycker det är synd att "skydden" Som satt där innan inte går montera dit igen utan att göra nån egen lösning...

EdIt; Slängde in de gamla plåtarna som satt där innan jag målade om skiten. Blev helt OK!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

snyggt!
vore soft med en före/efter-bild

Permalänk
Medlem

Det där ser ju nästan ut som du ska till dreamhack, ser riktigt pimpad ut!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 99-99:

snyggt!
vore soft med en före/efter-bild

Kom på att det skulle vara tufft - när jag var klar.. :/

Skrivet av vikham:

Det där ser ju nästan ut som du ska till dreamhack, ser riktigt pimpad ut!

Det ska jag
Ska tillsammans med två kompisar (vars datorer lyser grönt och blått) lysa upp B-hallen!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge riktigt coolt att den lyser upp sådär. Neonrören blir inte dom varma till slut?
4p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 91fisher:

Snyggt bygge riktigt coolt att den lyser upp sådär. Neonrören blir inte dom varma till slut?
4p

Nej, det blir dem inte.

De har dock förpassats till bokhyllan på grund av just det där ljuset..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Är det svårt att installera "knappar" till lysrör? eller är det bara kabel dragning/lödning? Jag har inte en anning

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xoriuz:

Är det svårt att installera "knappar" till lysrör? eller är det bara kabel dragning/lödning? Jag har inte en anning

Knapparna får man med lösrören, men dessa sitter fastmonterade på metallplattor som är tänkta att sitta i PCI-slotsen på baksidan. Dessa sitter dessvärre både olämpligt och dåligt, så därför flyttade jag med. Klablarna och allt liknande är alltså original, inga lödningar där inte

Däremot så suger lysrören, så dem åkte ut illa kvickt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Knapparna får man med lösrören, men dessa sitter fastmonterade på metallplattor som är tänkta att sitta i PCI-slotsen på baksidan. Dessa sitter dessvärre både olämpligt och dåligt, så därför flyttade jag med. Klablarna och allt liknande är alltså original, inga lödningar där inte

Däremot så suger lysrören, så dem åkte ut illa kvickt.

Haha okej Tänkte köpa ett Fractal R3, Så finns ju att gömma frampå Bara något så man får det att lysa om man vill Lite spejsat

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xoriuz:

Haha okej Tänkte köpa ett Fractal R3, Så finns ju att gömma frampå Bara något så man får det att lysa om man vill Lite spejsat

Lysdioder är att föredra framför såna där rör. De går sönder för ingenting, lyser alldeles för starkt och ljust.
Köp lysdioder, sladd och motstånd på Kjell o Company istället, och löd egna diodlister

Har gjort det till min nuvarande dator, samt till mitt nästa projekt, som alldeles strax är klart.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.