Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Ja självklart, du reggar ju nyckeln till ditt EA konto som du har BC2 på :).

Sweet

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Är läskigt sugen på att beställa BC2 och sen förboka Vietnam. Verkar sjukt najs och trailern med den där låten gör ju en väldigt sugen.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlbertMwugabi:

Är läskigt sugen på att beställa BC2 och sen förboka Vietnam. Verkar sjukt najs och trailern med den där låten gör ju en väldigt sugen.

Det är grymt värt det. Sen att dina lvls/unlocks förs över mellan spelen gör det hela lite bättre. Så du behöver inte starta ny gubbe på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har överklockat min E6600 till 3.4Ghz, det hjälper inte speciellt mycket. Det är knappt spelbart med 24 spelare, och vissa maps är nästan helt ospelbara. Jag kör 1680x1050, DX9, alla detaljer på lägsta. Jag är dock ganska kräsen med FPS. Allt under 45 är katastrof enligt mig.

Jag kör senaste versionen (har köpt via Steam). Att du inte har några problem med träffregistrering är inte möjligt. Ta en titt på det officiella forumet så märker du ganska snabbt att det är ett av de absolut största problemen med BC2. Jag vet inte vad du är van vid för FPS-spel, men jag är van vid att inte behöva tömma ett magasin i en snubbe så att det sprutar blod, och sedan bli dödad när han vänder sig om.

Jag ahr inte heller problem med att träffa
nu var det ett tag sen jag spelade lite seriöst dock. älska att köra C4+Helikopter=självmords bombning och döda massa folk ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det är grymt värt det. Sen att dina lvls/unlocks förs över mellan spelen gör det hela lite bättre. Så du behöver inte starta ny gubbe på båda.

BC2 kostade 189kr på webhallen sen kostar Vietnam expansionen 129kr på EA store, blir nog beställa nu direkt så har man något att göra under jul helgen.

Någon som vet om mina stats och levlar är kvar från betan av BC2, det borde dom ju inte var men man vet ju aldrig.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

Ja gör det! Nä dom är inte kvar tyvärr.

Permalänk
Avstängd

YAY. Köpt @ Steam, till och med billigare än från EA store.

Permalänk
Medlem

Köpt på Steam. Ska bli kul!

Fyll en chopper med solader med m60s och bara Massakrera!!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Förbokade på webhallen i tisdags, men är det någon som vet om man kommer få skiva eller är det download only? vill ju också lira den 18e

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Avstängd

Gör så att du skickar ett snabbt mail och frågar. Om du gör det kan du väl posta svaret här.

Permalänk
Medlem

Yes, slängde iväg ett mail till dem

Skrivet av SweFox*:

Gör så att du skickar ett snabbt mail och frågar. Om du gör det kan du väl posta svaret här.

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Avstängd

Vad sa dom?

Permalänk

Tråkigt att dem inte slängde med Operation Irving

Visa signatur

Antec P183 | Gigabyte GA-P55-USB3 | Intel i5-760@3612Mhz | Noctua NH-U12P SE2 | 8GB Corsair Vengeance DDR3 @1720Mhz 8-9-8-24 | Geforce GTX 570 | Intel X25-M G2 80GB SSD + 3.7TB HDD | Creative X-FI Platinum | Corsair TX650 | Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har dom fixat BC2 ännu då? Var ju massa svammel med det. Dålig hitbox osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BesteN:

Har dom fixat BC2 ännu då? Var ju massa svammel med det. Dålig hitbox osv.

Svammlet kommer de tyvärr aldrig kunna fixa. Spelet däremot funkar fint.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de har kvar airlift funktionen från gamla Battlefield Vietnam?
Dvs kunna plocka upp fordon med helikoptern.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Jag köpte spelet via EA-store Sverige kan man göra en förhandsnedladdning av spelet (verkar vara så att man laddar ner en krypterad fil, som man sen kan öppna och installera på lanseringsdatumet, i varje fall med vissa spel). Ett annat problem är att jag inte verkar ha fått någon "nyckel till spelet" i bekräftelsemailet.

Kommer kanske ett annat mail senare?

Tror säkert att det finns någon annan som har gjort på samma sätt, som kanske kan hjälpa mig

Permalänk
Avstängd

Varför skulle du få en key nu? Det är väl klart den kommer den 18:nde.

Permalänk
Medlem

Operation Hastings to make unlock return

Just as DICE did with the Coral Sea map with Battlefield 1943, the upcoming Battlefield: Bad Company 2 Vietnam add-on pack will also include a fifth community unlockable map. As originally rumored, a map from the 2004 Battlefield Vietnam will be included with the Vietnam add-on for Battlefield: Bad Company 2, and in fact that will be the fifth unlockable map.

The map from the original 2004 Battlefield Vietnam will be none other than the highly popular Operation Hastings. The map features a bridge that divided the two main areas of the map, with plenty of vehicles for players to use to assault the other side.

How to get the fifth map unlocked is a bit different from how Coral Sea was unlocked in 1943, which was dependent on all players working together to reach a certain number of kills. This time around, the Operation Hastings map will be unlocked when Xbox 360, PlayStation 3 and PC players are collectively able to amass 69 million team actions.

Team actions Battlefield players pretty much already know are revive, resupply, repair and spotting actions that players do during the game to help their teammates. So, the entire focus of this challenge to get the map unlocked depends on team work. From what we hear, team actions performed in both the main game as well as the Vietnam add-on pack will count toward the total, but it will take 69 million of them to unlock Operation Hastings for play.

With the announcement of the additional fifth map, it seems that much of the whining about the Vietnam add-on pack only including four maps has subsided; and the price tag of $15 or 1,200 Microsoft Points does sound a bit more reasonable from the chatter we are hearing.

Even with the news of Operation Hastings being re-done for addition to the Vietnam add-on for Battlefield: Bad Company 2, many are already wondering if there is any chance for additional maps from the 2004 Battlefield Vietnam to make the trip over as well as additional content? From the whispers we hear, DICE isn’t ruling it out; but they have nothing to announce at this time. Sources suggest sales on the Vietnam add-on would have to be very strong for DICE to invest additional time and money in adding additional maps, but you never know.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Varför skulle du få en key nu? Det är väl klart den kommer den 18:nde.

Jag misstänker också, att så är fallet. Men man vill ju absolut vara med från början, så det får inte falla på att man inte fått nyckeln som man skulle fått. Men egentligen är där väl inget som säger att man inte skulle kunna få nyckeln i bekräftelsemailet nu, och sen laddar ner det den 18 dec.

Permalänk
Medlem

tjenare vad tycker ni bc2 + wietnamn eller black ops?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraf:

Dummaste frågan jag sett i den här tråden?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraf:

Crap som crap. Dock så består nog black ops till större del av crap.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurraf:

BC2 + Vietnam ofc.

Permalänk
Medlem

tja nån som vet om Vietnam kommer vara för oss som köpte limited edtion av BC2? för jag har en flik i min meny som det står vietnam på men jag har inte bokat spelet än.

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

Lätt BC2+ Vietnam. Gillar inte black ops..inte värt 500 kr

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 5600X - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC+ - 32GB HyperX 3600MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallan:

tja nån som vet om Vietnam kommer vara för oss som köpte limited edtion av BC2? för jag har en flik i min meny som det står vietnam på men jag har inte bokat spelet än.

Alla måste köpa Vietnam, Limited (VIP) är bara för de nya banorna.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fallan:

Den kom med den senaste patchen, förberedelse patch för Vietnam.

Permalänk
Avstängd

Alltså fyfan!

Battlefield Blog

Videon <3