Permalänk
Avstängd

Hej htux. Tycker du ska kontrollera grejjerna en extra gång. Dina compressionfittings är för 16/12 slang och slangen du valt är 16/13. Kan skapa problem. Dessutom har du valt bara raka anslutningar men ibland behöver man 45 eller 90 graders vinklade. Tänk igenom placeringen av grejjerna en extra gång. Pumpen fungerar bra och en 360 radiator borde räcka. Annars så är det bara att lägga till en 240 radiator till loopen i efterhand. Har du funderat på vilka fläktar du skall ha? aquatuning har ett stort sortiment. Kan även rekomendera följande pump som är riktigt kraftfull

Aquatuning - DIN VATTENKYLNINGS OCH - EK Water Blocks EK-DCP 4,0 (Pump) EK Water Blocks EK-DCP 4,0 (Pump) 49076

klarar upp till 800 l/h men låter lite mer än laing'en.

Permalänk
Medlem

Tänkte köra på 3 st Scythe Gentle Typhoon 1450 RPM, bra val?
Tack för tipset om pumpen, blir lite billigare så. Var ska man montera pumpen i ett 800D?
Angående innerdiametern står det ID 7/16" på båda, även om den metriska siffran är olika. Hur kan det komma sig... ?

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd lite eftersom jag också blev riktigt sugen på vattenkylning nu och pengar finns.

Ser detta bra ut? Just nu är jag bara ute efter att kyla cpu, ej gpu eftersom mitt kort är svalt som det är och inte värt att köpa vattenblock till det, tror inte ens det finns.
Och då i framtiden utöka med eventuellt en till 240 i fronten och en 120 bak.

Hur som helst ser min kundvagn bra ut som den är nu? Detta är endast för att kyla min processor upp till cirka 4ghz, och för att få mitt system tystare och pålitligare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

vet inte varför vill du ha så stark pump, kanske du kommer ångra dig men du får bestämma dig, jag skulle ha satsat på Phobya DC12-260 istället då den är mycket tystare och klarar fint din system.
fläktarna är mycket bra, själv har jag 1850 och kör de aldrig över 1000rpm (oftast 400-600rpm)
info om diameter får man från leverantörer/tillverkare och det är alltid lite annorlunda beroende på hur man jämnar när det översätts till metriska siffror men det är i princip samma sak så du behöver inte bry dig om detta

sen jag ser att aquatuning har nu 10% rabatt men bara idag så om du bestämmer dig redan idag får du en bra rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumdude:

Lånar din tråd lite eftersom jag också blev riktigt sugen på vattenkylning nu och pengar finns.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/vattenkylning.jpg

Ser detta bra ut? Just nu är jag bara ute efter att kyla cpu, ej gpu eftersom mitt kort är svalt som det är och inte värt att köpa vattenblock till det, tror inte ens det finns.
Och då i framtiden utöka med eventuellt en till 240 i fronten och en 120 bak.

Hur som helst ser min kundvagn bra ut som den är nu? Detta är endast för att kyla min processor upp till cirka 4ghz, och för att få mitt system tystare och pålitligare.

ser bra ut men du har lite större anslutningar än själva slangen ta ngt mindre, max 10mm då inre diameter på din slang är bara 8mm, du kan också välja om det finns 8mm och sen köra med buntband som klämma, det blir enkel och fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatus_se:

ser bra ut men du har lite större anslutningar än själva slangen ta ngt mindre, max 10mm då inre diameter på din slang är bara 8mm, du kan också välja om det finns 8mm och sen köra med buntband som klämma, det blir enkel och fungerar bra.

Går det inte bara att ta en större slang då? Exempelvis denna Masterkleer 17,5/13mm clear (1/2-tum ID), 1m | Indomo Online AB

Hur kommer det kyla med endast en 240rad? Jag antar att jag ändå kommer se förbättringar att byta upp sig från en freezer pro rev2?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem

Äh, känns kanske inte helt bra att beställa från utlandet. Vill nog hellre beställa från coolingstuff eller indomo.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för en liten bumpning, någon som vet var man kan hitta kill coils i sverige... ? Har letat både på indomo och coolingstuff och hittar inget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av htux:

Ursäkta för en liten bumpning, någon som vet var man kan hitta kill coils i sverige... ? Har letat både på indomo och coolingstuff och hittar inget...

Du får maila Indomo eller Coolinstuff om det. Annars så finns det hos ChilledPC, har handlar där många gånger och frakten för en killcoil går på 10kr.

Sen tycker jag du ska köra nickelblock istället för koppar. Kopparn kommer missfärgas efter ett tag vilket du slipper med nickel.