SweClockers drop!

AMD släpper Mecha Rampage – Nvidia sågar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ophe:

Mina tankar innan jag såg filmen:
Klart som fan att han säger så, han jobbar ju på Nvidia, men att säga att det skulle se ut som Dx8/9 är ju bara löjligt.

Efter filmen:
Wtf? Han har ju rätt!

Haha! Tänkte precis samma sak.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk

ser ut som spelen på min PSone

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Första tanken var, öhm, inte snyggt, men få se effekterna och fysiken då.... . . . . men vafan! fysiken ser ut som nån 3d variant på gamla asteroids. ( bortsett från att asteroids flöt på bättre.)

Dom borde inte ha släppt det där demot.

och sen.. 677mb?? wtf!!!
Det går att göra så här YouTube - Elevated by RGBA and TBC med endast 4 kilobyte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dibbqwaz:

Bättre kan du

Nej, jag ska börja göra som er och bry mig mer om vilket märke som är på än vilket gpu som är bäst för mina behov.

Rationella gänget verkar ju vara samlat här... ska vi inte få höra hur Nvidia sabbar marknaden genom att licensiera det dem själva uppfunnit?

Och att det är Nvidia som är snåla fast det är ni som sitter på billiga Radeon och vill åka snålskjuts på PhysX? xD

Tipset: Skaffa ett arbete där du inte får ut lönen i havregryn

Permalänk
Medlem

hur korkad kan man va som grafikkortstillverkare och göra en sån kass demo.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

ja det ser ju lite b ut men hade kvittat om det såg bra ut självklart ratar nvidia allt ifrån amd

Permalänk
Medlem

de försöke göra litta placebo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

hur korkad kan man va som grafikkortstillverkare och göra en sån kass demo.

Poäng. Å andra sidan får man också vara rätt korkad ifall man köper ett grafikkort efter man sett en tillverkares demo.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleMeister:

ser ut som spelen på min PSone

Du borde (måste) nog kontrollera synen

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av hansfilipelo:

DirectX 8 passar nog bättre in.

Finns ju ganska snygga spel i DirectX 9.

Lite därför jag skrev "om ens det"

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Även om det är ett techdemo tänkt att visa vissa funktioner, så kan de ju i alla fall göra det snyggt. Amd ger sig själva bara ett B-intryck när de släpper ett såhär dåligt demo. Nvidias physx-demon kunde varit fula som stryk, med bra fysik, men det är de inte för det skulle bara sett förjävligt ut och sänkt nvidias image. När man släpper ett techdemo med 15 år gammal grafik så ser man bara playstation 1-grafiken, inte funktionerna.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle se bra ut, men icket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nu var det ju inte "Grafikmässig" mätning som detta demo gick ut på.
Om ni forskar lite runt ämnet så får ni fram vad poängen var.
Alla demon är inte till för att vara snygga.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Skäggig legend

Bra eller a*us?

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem

Men kolla här då alla troll: YouTube - Nvidia GTX 480 - DirectX 11 Water Tessellation HD

Ett nVidia demo och det är såå jälla fuult! Massa vatten bara och en tråkig spekeröst. FYFAN PINSAMT nVidia!!!!!!

Ja jag är ironisk, och ja jag tycker det är en otroligt tramsig tråd. Det är ju för h_e bara en DEMO

Tack o hej

Permalänk

haha! Max Payne e fan snyggare ^^ o då menar jag ettan!

kusligt dåligt..

Permalänk
Medlem

Vet att jag spelat det dära spelet, hmmm ja juste MechAssault till mitt xbox1 men detta spelet släpptes ju 2002. Förövrigt ett enormt kul spel, speciellt om man körde det online mot andra. Captue the flag. mums!

MechAssault - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med de som säger att det bara är en Demo, men seriöst det var den fattigaste i sitt slag, riktigt pinsam.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Vad är den svenska översättningen av "underwhelmed"? Det är det jag är efter att ha tittat på demot. Ska det där alltså vara det bästa AMD kan få fram?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av hansfilipelo:

Första gången på länge någon på nVidia gör ett sanningsenligt uttalande.

Jag är böjd att hålla med.

Sweclockers måste bitit sig ordenligt i läppen för att inte skriva en syrlig kommentar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Grafiken ser förfärlig ut. Effekterna va helt okej, inte i samma klass som PhysX, men de är en start för AMD iaf. Men resten alltså, pinsamt dåligt. Är 6900 ett riktigt krav? Jag tror man skulle klara sig med ett Radeon 8500.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Förstår att AMD vill visa dessa nya funktioner för utvecklarna, men jag förstår inte alls argumentet för att släppa det som ett grafikdemo helt public... Nvidias endless city är lite mera lagom designnivå för att visa upp sånthär.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Avstängd

Jag brukar sällan klaga, men fyyfan vad fult och stelt.! och varför är färjerna så fel ? eldeffekterna va riktigt roliga, haha ..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalajnen:

haha! Max Payne e fan snyggare ^^ o då menar jag ettan!

kusligt dåligt..

Som sagt, inte meningen att vara "snyggt", utan visa vissa effekter. Men de kunde i alla fall använt åtminstone 5 år gammal grafik så det hade sett okej ut, detta ser bara B ut.

Nvidia hade kunnat visa sina physx-demos i dx 7, men det gör de inte eftersom det hade sett jävligt B ut och folk hade stört sig på den dåliga grafiken snarare än blivit imponerade av den bra fysiken. Titta på nivdia physx demos, de har ändå vettig grafik, annars hade nvidia bara fått en B-image, vilket amd får av detta. PINSAMT att ett så stort företag som amd släpper en så här billig techdemo...

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Första tanken var, öhm, inte snyggt, men få se effekterna och fysiken då.... . . . . men vafan! fysiken ser ut som nån 3d variant på gamla asteroids. ( bortsett från att asteroids flöt på bättre.)

Dom borde inte ha släppt det där demot.

och sen.. 677mb?? wtf!!!
Det går att göra så här YouTube - Elevated by RGBA and TBC med endast 4 kilobyte.

Damn, snacka om imponerande!

Permalänk
Medlem

Håller med om att det var riktigt ögongodis!

Ungefär som lök och pepparspray. Jag gråter fortfarande faktiskt.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

ATI: Så här skall 3d-demos se ut. Roliga är att denna är flera år gammal och ser bättre ut än den i artikeln.

YouTube - nVidia - Medusa Demo - Very High HD Quality

Jag håller med nvidiasnubben i artikeln.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Håller med om att det var riktigt ögongodis!

Ungefär som lök och pepparspray. Jag gråter fortfarande faktiskt.

lol

Japp, inte är det glädjetårar inte..

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Lol, Är detta ett skämt? T.o.m Starcraft 1 introt är ju snyggare.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

HAHAHA!!!
Nvidia är besvikna?!
"Just tested Mecha Rampage demo and I'm very disappointed. It should be DX11 tech demo, but it looks like DX8/9 with 10 years old physics."

Det låter mycket underligt det där, är nvidia besvikna för att de tycker att amd borde gjort något ännu bättre och farligare till nvidias nackdel?

Skärpning nvidia!

Jag får dock hålla med, tyckte inte det var imponerande. Å andra sidan har jag inte blivit imponerad av vad nvidia har släppt heller.

Det är väl bra att Nvidia trodde mer om AMD? Dom ville väl inte underskatta sina konkurrens.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<