Permalänk
Medlem

Har deletat 4 st 6701/6702, foldat en och håller på med ytterligare en... 6st i rad nu :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

första jag fick var en 6701 Har kommit 17% på den.. fan vad dom tar tid. Ska väl göra färdigt den iaf. Inte ger den mycket poäng för besväret.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det är så ojämna poäng på WUna. 6701 och 6702 ger ju nästan hälften av PPDn som vanliga WUs ger. Borde de inte kunna ge lite mer poäng för de tunga, så att det jämnar ut sig? Det tråkiga är att 75% av alla WUna jag får är just de tunga som ger 4400ppd på min x6a..

Permalänk
Inaktiv

Kom ihåg att alla som SMP-foldar får samma WU's. Sjunker er poäng så sjunker högst troligen andras med. Ett tag fick jag inga men p67XX'or men nu verkar de vara tillbaks igen, varannan WU är en sådan nu. Göras ska de, och börjar man slänga WU's man inte vill köra försvinner förr eller senare bonusen och då får man knappt några poäng alls.

Den mesta poängen utgörs av bonus på SMP-WU's ifall ni inte uppmärksammat det ännu. Håll ut och tänk på att alla sitter i samma sits och även dessa tröga och tråkiga WU's även de bidrar om man ser till det stora hela.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för kod man ska ha för att få smp bonus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Vad är det för kod man ska ha för att få smp bonus?

Folding@home - FAQ-passkey

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det här programmet var skitdåligt. Det funkade inge bra med min GPU, den slängde massa WU och sa att maskinen var ostabil. SMP gick skitsakta, ca 500 PPD för att jag körde vanliga GPU-klienten som funkade bättre. Men det går inte att reglera workload så noga så processorn fick gå i 100% vilket betydde att processorn fick väl jobbigt med att skicka data till/från GPUn(lite osäker på hur det fungerar). Men nu när jag kör vanliga klienter så kan jag reglera att båda ska gå i ca 90% och få mycket bättre PPD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Tycker det här programmet var skitdåligt. Det funkade inge bra med min GPU, den slängde massa WU och sa att maskinen var ostabil. SMP gick skitsakta, ca 500 PPD för att jag körde vanliga GPU-klienten som funkade bättre. Men det går inte att reglera workload så noga så processorn fick gå i 100% vilket betydde att processorn fick väl jobbigt med att skicka data till/från GPUn(lite osäker på hur det fungerar). Men nu när jag kör vanliga klienter så kan jag reglera att båda ska gå i ca 90% och få mycket bättre PPD.

asså trackern bara startar och håller koll på klienterna åt dig... du använder fortfarande precis samma kilenter som när du startar dom manuellt... fördelen du har i att köra manuellt är som sagt att du kan gå in och confa varje klient lite mer noggrant... men å andra sidan kräver det lite mer kunskap också...

Visa signatur

Fear only Fear itself. I am fear!

Amd Phenom II 965@4Ghz, Asus Crosshair II, 6Gb ddr2@6400, Corsair 620 WX, Antec P182B, Ati 5870, Intel X-25M G2 SSD, raptor m.m diskar :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Processoranvändning styr du genom antalet kärnor/trådar SMP-klienten använder. I ditt fall är 100% fyra kärnor, 75% tre kärnor och så vidare.

Fortfarande inte värt att folda på Radeon, föreslår att du gör som oss andra och inväntar fullt stöd i GPU3-klienten. Det är troligen ganska nära nu tills det börjar bli värt att folda på våra kort.

jag fick inte mina poäng med det programet även fast jag har ställt in korrekt

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |