Synpunkter och tips om en bra speldator för 8-13k

Permalänk

Synpunkter och tips om en bra speldator för 8-13k

Hej, har tittat igenom lite på forum där ni har get förslag om datorer och jag undrar vad tycket ni om denna som jag har satt ihop? Ps Datorn ska funka till spel som CoD 7, BBC2 och Battlefield 3 som kommer.

Kundvagn - Styckaren spelburk - Inet.se

Sen skulle jag att ni jämnför med komplettserbjudande, hur mkt bättre, vad är bättre och sämre.

Komplett.se
Ps vet att högtalaren suger, bryr mig inte så mycket om det. Har alltid headset.

Skulle ni kunna, om ni har tid att kanske mixa ihop en burk som ni rekomenderar, kanske tjänar man någon tusenkroner?

Permalänk
Medlem

Håll i pengarna en vecka till så kan du slå till på kommande nya processorgeneration från Intel. Om du inte är i akut behov av ny dator dvs.

Permalänk

Menar du sandy bridge? Läste någon tråd här att den skulle komma hösten 2011 eller är det fel?

Eller kommer den nya processorn vara så stor skillnad att man bör anpassa grafikkort, hårddisk, moderkort och sådant efter den?

Permalänk
Medlem

1155 sockeln kommer 9e januari till Sverige, det är en ny processorarkitektur så du måste ha ett annat moderkort, men resten kan du behålla. däremot 2011 sockeln kommer i tredje kvartalet.

1155 ersätter 1156 och ger dig max en i7-2600K 4x 3.4GHz
2011 ersätter 1366 och ger dig max 8x "okänd frekvens"
men det kommer finnas väldigt få processorer med 2011-sockeln för "vanliga människor" Största användningsområde blir för servrar eller människor med sjukt höga krav iom hexa- och octacore processorer

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

Skit i att köpa Norton, finns bättre gratis antivirus-program.

Vänta in Sandy Bridge!

Du kan kanske gå ner till ett 600W nätaggregat om du inte har framtida planer att uppgradera.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom