HTC Desire HD, Iphone 4 eller Samsung Galaxy S?

Permalänk
Medlem

HTC Desire HD, Iphone 4 eller Samsung Galaxy S?

Tjena! Jag har absolut ingen aning vilken jag ska köpa, eller jo lite kanske. Min favorit JUST NU är HTC Desire HD för att den har sån stor skärm. Vad tycker ni?

Berätta gärna VARFÖR du valde den mobilen.

Permalänk
Medlem

iPhone 4 tycker jag själv så har jag en och med jailbreak kan det bli riktigt bra

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

Svårt att berätta för dig vilken telefon du vill köpa, har du inte känt på någon av dem så gör det!
Själv skulle jag gå på Desire HD alla dagar / år. Dessutom får ju DHD Gingerbread (Android 2.3) vilket är ett jävla plus!

Permalänk

Tja!
Min far har en iphone4 och jag en HTC desire HD. Om jag fick välja nu när jag lekt med båda, skulle jag valt HTC. Iphone4 är mer användarvänlig, men för den som gillar att fixa inställningar och anpassa mobilen efter eget behov så är Android bättre och roligare.

Är grymt nöjd med min HTC desire HD och kan rekommendera den starkt!

Visa signatur

7700K Delid 5.0Ghz @1.295V, GTX1080, 3333Mhz DDR4 16-18-18-36, Corsair 750RM, Corsair LE 480GB, Corsair H100i V2.

Permalänk
Medlem

Kör själv en Galaxy S, riktigt grym mobil. Skulle jag välja nu skulle jag nog välja Nexus S som i princip är en rebrandad Galaxy S. Anledningen är att den kommer få alla de senaste android uppdateringarna först och ha bäst stöd osv eftersom det är googles egna mobil.

Annars hade jag väntat lite på LG Optimus 2X som ska komma om inte allt för lång tid, Dualcore processor på 1GHz, riktigt bra grafikdel, 4" IPS skärm. Ska inte va någe problem med att spela upp 1080p material på tvn via HDMI med den, och det lockar en del. Finns redan på ett antal butiker att förboka, verkar inte bli särskilt dyr heller:

http://www.mobilgiganten.com/mobiltelefon/P990-Optimus-2x-Dar...

my 5 cents

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Svårt att berätta för dig vilken telefon du vill köpa, har du inte känt på någon av dem så gör det!
Själv skulle jag gå på Desire HD alla dagar / år. Dessutom får ju DHD Gingerbread (Android 2.3) vilket är ett jävla plus!

Får man fråga vad DHD Gingerbread gör/är för något?

Permalänk
Medlem

Gingerbread kallas den nyaste androidversionen, DHD är förkortning för Desire HD

Lite om Android 2.3/Gingerbread:

http://www.idg.se/2.1085/1.357783/har-ar-nyheterna-i-android-...

Permalänk
Medlem

Jag säger så här. Samsung Galaxy har bra system och är rapp och snabb. Dessvärre upplevde jag att byggkvalitén var väldigt plastig och flexade i skalet. När det kommer till Iphone 4 är jag väldigt skeptisk till att köpa en så dyr telefon när den är så pass låst att man nästan måste bryta garantin och Jailbreaka den för att kunna utnyttja många av funktionerna.

Jag har själv en HTC Wildfire, och de enda sakerna jag saknar är: Högre upplösning, större skärm och lite mer prestanda.

HTC Desire HD har allt detta och lite till. Därför rekommenderar jag den å det varmaste

Lycka till!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurgl:

Gingerbread kallas den nyaste androidversionen, DHD är förkortning för Desire HD

Lite om Android 2.3/Gingerbread:

http://www.idg.se/2.1085/1.357783/har-ar-nyheterna-i-android-...

jahaja! haha tack! fan va dum jag känner mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabinho:

jahaja! haha tack! fan va dum jag känner mig

Man kan inte alltid veta allt!
2.3 ser förövrigt jävligt nice ut, och om du kanske skulle kunna tänka dig en annan än dem som du nämnde så kom ju Nexus S nyss ut. Vad som är med NS är att du kommer få alla updates före alla andra eftersom det är Googles egna mobil. Dessutom är det en telefon med krut, bortsett från LG Optimus X2 då.. ^^

Permalänk

Kör själv en Samsung Galaxy S GT-I9000 (levererades med Froyo 2.2) som jag fått via jobbet.
Bara kört ett par veckor men detta är mina åsikter så här långt.

Bra:
- Skärmen, väldigt skarp, tydlig och stor.
- Lätt

Dåligt:
- Tveksam GPS
- Lite plastig och ganska hal att hålla, man vänjer sig dock. Tills man plockar upp luren med flottiga fingar och den sticker iväg. >.<
- Ingen blixt till kameran

Allmänt:
Okänt hur det blir med kabel från microusb till HDMI, finns bara standard kabel just nu tydligen (?).
Att det inte finns blixt på en smartphone med hygglig kamera som kostar ~6K är ju larvigt!
Om jag personligen skulle köpa en smartphone skulle jag nog titta närmare på HTC HD, splitternya Nexus och kommande modeller från övriga tillverkare med tex Android 2.3...
Batteriprestanda i smartphones är allmänt dålig. Trist.

Permalänk
Medlem

Jag har själv provat alla tre mobilerna och har nyss bestämt mig för en iphone 4. Det har jag gjort för jag tycker det är lagom stor, skön att hålla i och gillar framförallt apples OS. Det är enkelt att hålla på med och inge krångel. Och att iphone är överprisjämfört med andra mobiler håller jag inte med om.

Iphone bästa fördelar enligt mig:

- Bäst touch med grym display.
- Snabb repons och enkel.
- Bra kamera.
- Säkraste appar, alla appar som apple ger ut testas före. Laddar du ner en app med android kan du få va skit som helst.
- Har snyggaste designen.

Htc och samsung med android är just nu i min synvinkel för laggiga, buggiga och opålitliga.
Apple FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av minijosn:

Jag har själv provat alla tre mobilerna och har nyss bestämt mig för en iphone 4. Det har jag gjort för jag tycker det är lagom stor, skön att hålla i och gillar framförallt apples OS. Det är enkelt att hålla på med och inge krångel. Och att iphone är överprisjämfört med andra mobiler håller jag inte med om.

Iphone bästa fördelar enligt mig:

- Bäst touch med grym display.
- Snabb repons och enkel.
- Bra kamera.
- Säkraste appar, alla appar som apple ger ut testas före. Laddar du ner en app med android kan du få va skit som helst.
- Har snyggaste designen.

Htc och samsung med android är just nu i min synvinkel för laggiga, buggiga och opålitliga.
Apple FTW!

Nu hänger jag inte alls med. Du väljer alltså en Iphone i tron om att den aldrig kan fela? Hur låter det om jag säger kortsluten antenn, eller brutalt begränsad kommunikation mellan telefonen och en pc via Itunes, eller hur blixten på många modeller inte synkar med kameran?

Orkar inte ens debattera. Det är ditt val, och om du väljer att spendera så mycket pengar på en mobil är det upp till dig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Varför inte den "vanliga" HTC Desire? Jag är jättenöjd med min, och min sambo är lika nöjd med sin

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Nu hänger jag inte alls med. Du väljer alltså en Iphone i tron om att den aldrig kan fela? Hur låter det om jag säger kortsluten antenn, eller brutalt begränsad kommunikation mellan telefonen och en pc via Itunes, eller hur blixten på många modeller inte synkar med kameran?

Orkar inte ens debattera. Det är ditt val, och om du väljer att spendera så mycket pengar på en mobil är det upp till dig.

Klart att inte iPhone är felfri, säger varför jag tycker om den och att den har minst fel av dessa mobiler vi pratat om just nu. Sen är det upptill var och en vad man vill ha sin mobil till. Är lite som välja Mac eller PC... Själv är jag för iPhone enkla koncept medans dom som ville hålla på att greja lite mer borde satsa på Android.

Permalänk
Skrivet av minijosn:

Jag har själv provat alla tre mobilerna och har nyss bestämt mig för en iphone 4. Det har jag gjort för jag tycker det är lagom stor, skön att hålla i och gillar framförallt apples OS. Det är enkelt att hålla på med och inge krångel. Och att iphone är överprisjämfört med andra mobiler håller jag inte med om.

Iphone bästa fördelar enligt mig:

- Bäst touch med grym display.
- Snabb repons och enkel.
- Bra kamera.
- Säkraste appar, alla appar som apple ger ut testas före. Laddar du ner en app med android kan du få va skit som helst.
- Har snyggaste designen.

Htc och samsung med android är just nu i min synvinkel för laggiga, buggiga och opålitliga.
Apple FTW!

Baksidan med dessa "säkra appar" är att det inte är fritt fram för vem som helst att göra appar då varje app måste godkännas av apple. Det är för mig en stor nackdel med Iphone och dess operativsystem. Sen det med snyggaste designen är väl högst subjektivt. Tycker personligen att Desire HD ser mycket bättre ut, och framförallt är den avsevärt mycket skönare att hålla i handen än en Iphone 4. Men det är ju bara jag

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Desire HD skulle jag ta idag om jag valde, i andra hand Galaxy S, tredje hand vanliga desire. iphone usch nej tack

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har en android mobil och brorsan har en iphone4. Jag skulle vilja säga att apparna är bättre och har mycket bättre kvalite på iphone än android. Dock så kan du göra mer inställningar i android eftersom det är opensource.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexsundin1:

Tja!
Min far har en iphone4 och jag en HTC desire HD. Om jag fick välja nu när jag lekt med båda, skulle jag valt HTC. Iphone4 är mer användarvänlig, men för den som gillar att fixa inställningar och anpassa mobilen efter eget behov så är Android bättre och roligare.

Är grymt nöjd med min HTC desire HD och kan rekommendera den starkt!

Håller med till 100%

Kan hända att DHD är lite buggigare specielt efter senaste uppdaten..
Man kan säga att DHD är lite mer komplicerad än iphone 4.
DHD är mer öppen du kan lägga vad du vill på den, du kan spela de flesta musik,film och visa de flesta bildformaten.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Baksidan med dessa "säkra appar" är att det inte är fritt fram för vem som helst att göra appar då varje app måste godkännas av apple. Det är för mig en stor nackdel med Iphone och dess operativsystem.

Det är fritt fram för vem som helst att bli iOS utvecklare. Visst måste du följa Apples guidelines om du vill ha appen på Appstore men det är inte bara negativt med lite kvalitetskontroll.

Dessutom är tycker jag de har släppt mycket på det som de tidigare var hårda med. Exempelvis det att appar inte fick ha funktionalitet som konkurrerade med Apples egna appar. Sedan länge finns t ex alternativa browsers som Opera samt att flera chattprogram, nu senast Skype, tillåts köra videosamtal via 3G vilket inte ens Apples egna Facetime tillåter i nuläget. Kan inte komma på något jag saknar vad gäller utbud av appar. Jag skulle dock gärna se att iOS får stöd för widgets i framtiden.

En fördel med Apples platform är att den körs på ett begränsat spektrum av hårdvara vilket är en klar fördel för exempelvis spelutvecklare.

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Nu hänger jag inte alls med. Du väljer alltså en Iphone i tron om att den aldrig kan fela? Hur låter det om jag säger kortsluten antenn, eller brutalt begränsad kommunikation mellan telefonen och en pc via Itunes, eller hur blixten på många modeller inte synkar med kameran?

Orkar inte ens debattera. Det är ditt val, och om du väljer att spendera så mycket pengar på en mobil är det upp till dig.

Antennen kortsluts inte på nån iPhone4 har har sett hittills, ingen missar synk mellan kamera och blixt, med "begränsad kommunikation" vet jag inte vad du menar, så det har jag ingen åsikt om. Däremot kan den såklart - som alla telefoner - fela. Men min upplevelse är att den gör det mindre än min gamla Desire som rätt vad det var hängde sig och hängde program. Det händer mer sällan på min iPhone.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Antennen kortsluts inte på nån iPhone4 har har sett hittills, ingen missar synk mellan kamera och blixt, med "begränsad kommunikation" vet jag inte vad du menar, så det har jag ingen åsikt om. Däremot kan den såklart - som alla telefoner - fela. Men min upplevelse är att den gör det mindre än min gamla Desire som rätt vad det var hängde sig och hängde program. Det händer mer sällan på min iPhone.

Antennen är enkel att kortsluta, håll för ett finger nere till vänster där metallremsan delar sig, så kommer du se efter 10 sekunder att sändningen blir sämre och sämre för att till slut dö.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Antennen är enkel att kortsluta, håll för ett finger nere till vänster där metallremsan delar sig, så kommer du se efter 10 sekunder att sändningen blir sämre och sämre för att till slut dö.

Händer samma sak med DHD fast bara med wifi:n den tappar signalen långsamt sen dör den helt..
Lite jobbigt...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Antennen är enkel att kortsluta, håll för ett finger nere till vänster där metallremsan delar sig, så kommer du se efter 10 sekunder att sändningen blir sämre och sämre för att till slut dö.

Dör gör den inte, kan enkelt hålla där under längre perioder.

Signalen må bli svagare men eftersom vi inte har totalt värdelös infrastruktur här i sverige är inte det något problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Antennen är enkel att kortsluta, håll för ett finger nere till vänster där metallremsan delar sig, så kommer du se efter 10 sekunder att sändningen blir sämre och sämre för att till slut dö.

Nej, det gör den inte generellt sett. Vad som händer är att mottagningen kommer försämras med ca 20dB. Huvida detta påverkar tele/dataöverföring beror på hur stark signalen var från början. I normala fall händer ingenting* när jag håller finget där. Gör jag det där jag redan har relativt dålig mottagning som i min lägenhet tex så den tappa några staplar men jag har aldrig varit med om att den tappat signalen helt.

Jag gjorde massa jämförelser med min 3GS när jag först fick 4:an med hjälp av bredbandskollen t ex och 4:an var likvärdig eller i vissa fall t o m bättre än 3GS:en (som även den precis som de flesta andra telefoner får försämrad mottagning när man håller i den).

Edit:

*För att förtydliga. Mottagningen försämras såklart alltid när man håller telefonen där men har man bra mottagning kommer inte 20dB betyda att man förlorar någon stapel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nej, det gör den inte generellt sett. Vad som händer är att mottagningen kommer försämras med ca 20dB. Huvida detta påverkar tele/dataöverföring beror på hur stark signalen var från början. I normala fall händer ingenting* när jag håller finget där. Gör jag det där jag redan har relativt dålig mottagning som i min lägenhet tex så den tappa några staplar men jag har aldrig varit med om att den tappat signalen helt.

Jag gjorde massa jämförelser med min 3GS när jag först fick 4:an med hjälp av bredbandskollen t ex och 4:an var likvärdig eller i vissa fall t o m bättre än 3GS:en (som även den precis som de flesta andra telefoner får försämrad mottagning när man håller i den).

Edit:

*För att förtydliga. Mottagningen försämras såklart alltid när man håller telefonen där men har man bra mottagning kommer inte 20dB betyda att man förlorar någon stapel.

Möjligt, jag kan iaf få min att dö om jag håller där mer än 1 minut, inte för att jag någonsin håller där men det är en princip sak.
Mig gör det ingenting ändå eftersom jag ska göra mig av med iP4 nu.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag ha valt DHD utan att tveka. Samsungs lurar levererar prestanda utan dess like, men dras med enligt mig tveksam bygg kvalitet, de känns väldig plastiga (att de är så lätta bidrar nog en hel del till den känslan) och kan svikta något i vissa fall. Nexus S saknar också Micro SDHC plats.

Om du klarar av att vänta så kommer de mycket roligt inom en snar framtid. Bland annat dualcore CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minijosn:

Iphone bästa fördelar enligt mig:

- Bäst touch med grym display.
- Snabb repons och enkel.
- Bra kamera.
- Säkraste appar, alla appar som apple ger ut testas före. Laddar du ner en app med android kan du få va skit som helst.
- Har snyggaste designen.

Htc och samsung med android är just nu i min synvinkel för laggiga, buggiga och opålitliga.
Apple FTW!

Håller med om att skärmen har överlägsen känslighet, tyvärr fungerar den inte med vantarna på.
Att kameran skulle vara bra är att ljuga för sig själv. Den kanske duger, men den är inte bra (om man jämför med konkurrenterna).
Vad gäller säkerhet så är det dags att vakna. Apple testar INTE alla appar innan dom släpps. Dessutom är många appar fulla med integritetshål. Källa: http://www.bbc.co.uk/news/technology-12089225
Och vad gäller desig är det en smaksak vilket får räcka som kommentar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Håller med om att skärmen har överlägsen känslighet, tyvärr fungerar den inte med vantarna på.
Att kameran skulle vara bra är att ljuga för sig själv. Den kanske duger, men den är inte bra (om man jämför med konkurrenterna).
Vad gäller säkerhet så är det dags att vakna. Apple testar INTE alla appar innan dom släpps. Dessutom är många appar fulla med integritetshål. Källa: http://www.bbc.co.uk/news/technology-12089225
Och vad gäller desig är det en smaksak vilket får räcka som kommentar.

Farsan kör sin 3G med arbetshandskar på. Den är klart mindre känslig men det funkar.

Kameran har bättre optik om än lägre upplösning än många av konkurrenterna. Rent bildkvalitetsmässigt är det väl egentligen bara Nokias N8 som är bättre—därmed inte sagt att alla andra är sämre men att säga att den inte är bra jämfört med konkurrenterna är väl att dra det väl långt.

Apple testar alla appar innan de släpps för att se om de använder otillåtna API:n. De hittar inte alla exempel på kass kodning och dåliga anrop men de flesta. Om inte annat brukar de hittas i efterhand.

Och vad gäller 'integritetshålen' så är det, precis som det står i artikeln, samma som webläsarna trackar och att dra upp det som ett exempel i en tråd där iOS ställs mot Android känns lite skitnödigt när Android dras med precis samma 'problem' (om man väljer att se det så).

Permalänk

HTC DesireHD

Är så sjukt imponerad på DesireHD´n. Har haft den ett tag nu och den som kallar android buggigt har ju bott i en vedlåda hela vintern lär jag ju säga. Bara lite snabbgoogling så ser man ju på en gång att betydligt fler har problem med Iphone och deras iOS, räknat i procent.

Jag kan helt ärligt inte fatta hur man vill köpa eller ens ta i en så låst produkt som iPhone.

Och sen, vad är det för klappm*ngon som skriver apparna till den? Allokerar det futtiga lilla minne som finns att tillgå och sedan lär man starta om den för att få den rapp igen.

Nej till idioti! Våga stå emot.

Visa signatur

Jag tycker du är ful :)

Antec Ninehundred, Zalman 600W Modular, GA-P45-DS4, Q9550, 4GB Minne, MSI NX8800GT, Raptor 300Gb + 16TB lagring