Wow laggar till ibland

Permalänk
Medlem

Wow laggar till ibland

Jo när jag lirar wow så laggar det till ibland. Alltså när jag ska använda en spell
tar frostbolt(mage) som exempel. När jag trycker ner frostbolt spellen så börjar gubben
röra sig för att skicka iväg spellen men ingen "loading bar" kommer upp.

Och ibland kan jag börja en combat med en mob och helt plötsligt går det inte att lägga spells. Men jag
kan röra mig hur jag vill.

lite svårt att förklara vad jag menar.

Datorn kan ni se i signaturen och som ni ser är det inte där felet ligger. Hade så ibland på min förra dator
också, fast nu händer det kanske var 3-4 mob jag ska attackera.

Samma sak om jag ska loota. Då kommer inte loot fönstret upp förens kanske om 5 sekunder.

vad är problemet?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Dålig ms, stäng av torrent

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Jo när jag lirar wow så laggar det till ibland. Alltså när jag ska använda en spell
tar frostbolt(mage) som exempel. När jag trycker ner frostbolt spellen så börjar gubben
röra sig för att skicka iväg spellen men ingen "loading bar" kommer upp.

Och ibland kan jag börja en combat med en mob och helt plötsligt går det inte att lägga spells. Men jag
kan röra mig hur jag vill.

lite svårt att förklara vad jag menar.

Datorn kan ni se i signaturen och som ni ser är det inte där felet ligger. Hade så ibland på min förra dator
också, fast nu händer det kanske var 3-4 mob jag ska attackera.

Samma sak om jag ska loota. Då kommer inte loot fönstret upp förens kanske om 5 sekunder.

vad är problemet?

Vad har du för MS?

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk

Sitter du på en trådlös anslutning?

Permalänk
Medlem

Om du har hög latency (alltså "ms" som "experterna" i tråden försöker referera till) så kan du prova denna lilla fixen.
http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html
Den bör fixa flesta latency problem. Och kan funka för andra spel också.
Läs igenom instruktionerna ordentligt bara..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jo har en latency på 800-900ms varje gång det laggar till.
Så då måste det vara något med nätverket som knasar. Konstigt att bara händer ibland.. annars ligger jag runt 30ms

Ska kolla vad som sägs i länken

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.

Permalänk
Medlem

gör ett bredbandskollen test och länka sedan . Btw vad har du för uppkopplingstyp och bandbredd samt vilken leverantör?

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

http://www.speedtest.net/result/1095004386.png
ADSL Telia. Har också kört portforwarding. Det är i Wow jag får sjuk latens. Vet inte om port forwarding påverkar det men jag har
öppnat portar iaf: 3724, 6112 och 6881-6999

Vet inte riktigt vart problemet ligger =/ Har jag tur sjunker jag ner till 150ms.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Inte trådlöst då?

Permalänk

Använder du någon power-line uppkoppling till din Router? eller ligger internett-kablen "ihop" med massa andra kablar någon stans på vägen? Det låter som att du får en såkallad "spik" de beror på att din kabel påvärkas tillfälligt utav elektriska fält utifrån som ofta kan orsakas av andra kablar som ligger tätt inpå.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150406:

Inte trådlöst då?

Nepp. Trådat fint som fan

Skrivet av Lambodgas:

Använder du någon power-line uppkoppling till din Router? eller ligger internett-kablen "ihop" med massa andra kablar någon stans på vägen? Det låter som att du får en såkallad "spik" de beror på att din kabel påvärkas tillfälligt utav elektriska fält utifrån som ofta kan orsakas av andra kablar som ligger tätt inpå.

Vänta lite här nu. Jag hoppas du läste nåt inlägg ovanför där jag postade en bild som förklarar att jag har
en latens på 20ms. Och jag har konstant 900ms i latens och ibland nere som bäst på 150ms.

Jag kan lära dig en sak iaf. wow behöver inte speciella nätverkskablar

Tack för hjälpen iaf. Hoppas nån kan hoppa in och kläma fram ett svar som hjälper ^^
Kan också säga att i CS har jag en latens på runt 20ms om servern ligger i sthlm.

EDIT: Vad är en power-line koppling för något?

Visa signatur

Permalänk

Oki my bad, hoppas alltid på lite exotiska problem

Skrivet av zillio:

Vad är en power-line koppling för något?

Simpelt förklarat så utnyttjar den el-uttagen i väggen för att skicka signaler istället för att ha en direkt kabel mellan routern och din dator eller en Wireless anslutning.
Det är en fungerande teknik i teorin men finns en hel del utveckling kvar bakom idéen och brukar resultera med många spikar.

http://www.netgear.se/Products/PowerlineNetworking.aspx?for=H...

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom