Datorn är igång, men inget tillbehör fungerar.

Permalänk
Medlem

Datorn är igång, men inget tillbehör fungerar.

God kväll.

Efter att ha sett första perioden av kvällens elitserie så såg jag att datorn hade stängts av. Antog att den bara hade skiftat till viloläge, så jag tryckte på mellanslag och inväntade uppstart. Datorn gick igång, men inte skärmen. Den skiftar bara mellan Analog och Digital som den alltid gör i uppstart, men ack får jag ingen bild. Starta om datorn och nu fungerar varken skärmen eller tangentbordet/musen (dem lyser blått vid uppstart). Det jag har iakttaget är att fläktarna blåser ut varmluft (som dem bara gör när jag spelar) och att var tionde sekund går fläktarna igång på högvarv i 1-2 sekunder.

Detta är i alla fall inte likt min dator. Jag har en Samsung SyncMaster 2243BW som skärm. Kör med Windows 7 Ultimate som operativsystem och har relativt bra komponenter. Köpte och byggde datorn i Augusti.

Innan första perioden såg jag några klipp på YouTube och läste sweclockers, så antar att jag inte har installerat något virus. Vad kan problemet vara?

(Jag har kontrollerat alla kablar förstås. Dragit in och ut, blåst lite på dem o.s.v)

Permalänk
Medlem

specs tack hjälp oss att hjälpa dig

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

specs tack hjälp oss att hjälpa dig

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600
Fractal Design Integra 500W
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB
Gigabyte GA-870A-UD3
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr
Fractal Design Define R2, Svart

8)

Permalänk

Har ett liknande problem Min dator fungerade för ungefär 1 timme sedan... Men helt plötsligt har jag ingen "connection" till internet och min mus lyser inte längre men dator fortsätter vara aktiv... Så jag gjorde som dig drog ut o in på kablar o checka om allt är som det ska vara men det fungerar fortfarande inte
Den har fungerat väldigt bra på senaste tiden... jag byggde den för 2 veckor sedan och har relativt bra delar.Hjälp skulle uppskattas!!

Permalänk
Medlem

Prova Resetta Bios... antingen ahr ni en knapp eller bygel på mobot för att göra det eller så tar ni bort det lilla batteriet på moderkortet i 1-2 minuter prova sedan igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jensih:

Prova Resetta Bios... antingen ahr ni en knapp eller bygel på mobot för att göra det eller så tar ni bort det lilla batteriet på moderkortet i 1-2 minuter prova sedan igen!

Låter riskabelt, liftfarligt och oinbjudande såhär på kvällskvisten. Tror jag ska testa först om datorn startar bättre med en annan skärm. Spelar det någon roll om man bara stoppar en HDMI i tv'n? För jag orkar inte gå ner till källaren och hämta min gamla 19-tummare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Låter riskabelt, liftfarligt och oinbjudande såhär på kvällskvisten. Tror jag ska testa först om datorn startar bättre med en annan skärm. Spelar det någon roll om man bara stoppar en HDMI i tv'n? För jag orkar inte gå ner till källaren och hämta min gamla 19-tummare..

Livsfarligt? hehe nejdå de e ingen fara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jensih:

Livsfarligt? hehe nejdå de e ingen fara!

http://assets7.skroutz.gr/sku_pictures/0052/4449/c1cc7f3b3ccf...

Vart sitter batteriet, beskriv positionen. Fruktar mitt moderkortet, är alltid rädd att förstöra någonting. Speciellt när jag satt dit grafikkortet och det lät som kortet gick av på två bitar...

Permalänk
Medlem

Mitt emellan PCI-express portarna ser ut som en enkrona

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jensih:

Mitt emellan PCI-express portarna ser ut som en enkrona

Antar att den är ganska het.. så får nog vänta ett tag till den kyler ner dig. Är du säker på att detta kommer fungera då? Vad kommer hända när jag startar datorn igen?

Permalänk
Medlem

Det ända som händer är att BIOS går tillbaka till sina standard inställningar

batteriet strömför ett minne som håller lite inställningar för moderkortet. dom blir återställda till fabriksstandard

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis löser det problemet

Permalänk
Medlem

Påväg att ta ut batteriet så såg jag att datorn var lite dammig.. Inte så överdrivet dammig, men det syntes... Så jag blåste bort det och skulle testa hur datorn såg ut när man startade den... och så självklart startar den...

Så, nu sitter jag på stationära och skriver detta inlägg. Tråden kan låsas.

Permalänk

min mus o tangentbord "dör" fortfarande under booten även mitt internet :S jag testade att ta ut batteriet ur moderkortet men problemet uppstår fortfarande