Permalänk
Medlem

Sagan om en skärm..

"Det var en gång en kille som hittade en 20 tums Benq-skärm i webhallens demosektion för otroliga 590:-!!
Han var snabb som en vessla och beställde den och betalade via sin web-bank.
Detta var den 18:e December 2010.
Det skulle bli en perfekt julklapp till hans flickvän.

Skärmen befann sig i butiken i Göteborg och skulle skickas till web-butiken i Sundbyberg för vidare frakt till killen.
Dagarna gick och ingen skärm...killen kunde se på nätet att hans order var under behandling,men ingenting hände på en vecka.

Killen ringde då till supporten och bad dom titta på hans order för nu började det bli ont om tid om den skulle hinna komma innan julafton.
Det han fick till svar var att

1: Det var hög orderingång (doh,konstigt innan jul..*ironi*)
2: Pga snösituationen kunde det ta längre tid...
3: En bugg i lagersystemet hade gjort att skärmen inte plockats från lagret..

Julafton kom och gick och ingen skärm fanns under granen..
Killen tröttnade tillslut på alla lögner och dåliga bortförklaringar och sa till webhallen att han ville bli kompenserad för förstörd jul och alla samtal och besvär.

Webhallen lovade då att sätta in 100:- som kompensation för allt strul,och dom pengarna skulle synas på killens konto inom 1-3 bankdagar....det tog en vecka....

Killen tröttnade på att vänta på skärmen och köpte en annan försenad julklapp till sin flickvän,och ringde webhallen och gav dom en sista chans att göra rätt för sig:
Han frågade dom rakt ut om det fanns 100% chans att han skulle få skärmen inom rimlig tid. JA eller NEJ?
Han fick nej till svar och avbeställde därför skärmen och bad dom sätta tillbaka pengarna han betalat för den (590:- + 49:-frakt totalt 639:- ).
Han fick till svar att det skulle han få,och det skulle ta 2-4 bankdagar den här gången...

Killen väntade en vecka,inga pengar kom in på kontot...
Han ringde och undrade varför han inte fått sina pengar,och fick till svar att det berodde på ett systemfel,men nu skulle dom komma...det skulle bara ta 2-4 bankdagar...*suck'

Efter en vecka till hade killen förlorat den sista gnutta tålamod med den skitbutiken och ringde igen och frågade:

VAR I HELVETE ÄR MINA PENGAR!?!?!

Han fick till svar att jodå,dom bör finnas på ditt konto i eftermiddag..alla 539:-...

Väntalitenu!... sa dom 539:-?
Dom skulle ju sätta tillbaka 639:- , den summa som killen betalat för skärmen..
Nä nä sa dom,han har ju redan fått tillbaka 100:- sen tidigare...

Killen hade vid det här laget färgstarka bilder på hur han stryper killen i andra änden av telefonen i huvudet,och bad att få tala med någon ansvarig...
Den ansvarige är på lunch,men han looooovar att han ska höra av sig tillbaka...

.....och sagan fortsätter.........

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk
Medlem

Tråkigt, men förståeligt. Den hundringen som du fick för förseningen (rätt hyggligt av dom) var ju för att leveransen dröjde. När du avbeställde så är det ju knappast tal om någon dröjande leverans och därför orimligt att du kompenseras för det.

Permalänk
Medlem

Med tanke hur dom hanterat hela ärendet och t.om ljugit mej rakt i ansiktet OCH sabbat min jul så tycker jag att det vore det minsta dom kunde gjort....i det här läget skiter jag i hundringen,jag vill bara att folk ska få veta hur webhallen hanterar sina kunder.....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk

Tråkigt att det gick till såhär för dig, själv så har jag bara väldigt goda erfarenheter från webhallen. Det har hänt att leveranser dröjer osv men jag har alltid fått riktig bra support.

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Senaste given var att en kille tillslut ringde och försökte förklara vad som gått snett.
Han lyckades inge vidare men jag vart lovad alla pengar tillbaka + hundringen för sveda och värk...får se tiden ann om det dyker upp på kontot eller om det bara var snack igen... *suck*

Visa signatur