Permalänk
Medlem

Gahhh, HjÄlp

Jag sitter här med 7700kr som jag har sparat i ca 1 år för att få ihop dem (är 13 år) och har tänkt köpa en dator nu (min första)
men det känns lite tråkigt att slänga bort alla pengarna direkt på bara 1 sak. jag har tänkt köpa en amd xp 1800+, asus A7V333, Asus ti-4200, 40.0 gb hd, 256mb ddr ram.

Har fått ett erbjudande att istället för att köpa en ny datorn FÅ en 650mhz P3:a, TNT2, 256 SDRAM.

Men nu börjar ju UT2003, och dom andra s.k "nya generationens" spel komma så 650 räcker ju långt ifrån.

Vad tycker ni jag ska göra????

Permalänk
Medlem

Vad använder du datorn till? Med 650:n kan du verkligen INTE spela de nya (även en del gammla) spelen som kommer!
Spelar du mycket och brukar datorn dagligen så tycker jag att du ska köpa en ny "modern", man ska lägga pengarna på de saker man gillar
Tror du säkert kommer att ändra dig OM du skulle ta 650:n och upptäcker att den inte var så snabb ändå

Men om du får 650:n kan du väl ta mot den också, eller så säljer du den och får mer pengar?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Tack, jag får bara 650:n om jag INTE köper en ny

Permalänk
Medlem

Aha, men JAG skulle iaf ha köpt en ny dator.. Min nuvarande dator hänger inte rikigt med i dagens spel .. Du ser min konfiguration nedan, och kan tänka mig att det är annu slöare med en 650mhz!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

ta 650.. 2 månader senare köper du den nya.. då säljer du den gamla

Visa signatur

"Signatur raderad. Inte denna typ av signaturer på forumet tack! /Najk" - Najk

Permalänk
Medlem

skulle aldrig slänga ut så mycket av mina egna pengar på en dator, ta 650:n

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

MX440: Skämtar du?? Pengar att spara på blocket.se?? Stället där det är vanligt att människor vill ha mer än nypris för sina datorer??

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

hade jag varit 13 år och sparat ihop nästan 8k under ett år hade jag fanimej köpt nått annat än datorprylar.
dina grejer kommer vara gammla imorron grabben, ta 650 mhz, skaffa dock ett bättre grafik kort, typ gf3 ti 200. datorprylar faller så fort i värde att du kommer ångra dig efter några månader. finns väl vettigare saker du kan lägga pengarna på?
btw, min p3 500 mhz, gf 3 ti 200 och 640 mb ram funkar bra med battlefield 1942. självklart kan jag inte ha max på alla details men fullt spelbart. blir dock lite slött med mer än 25 pers samtidigt...

Covante

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX440

Hur fick du ihop pengar så där snabbt i förhållande till din ålder?

Jag sålde först ett Playstation, sen har jag städat här huset 4 grr i månaden för 100kr per gång, plockat hjortron, och sparat alla pengar jag fått=), men i somras handlade jag upp ca 1200kr så jag skulle haft mer nu om jag inte köpt dem grejorna

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Jag är också 13 år och kan få ihop ca 20000:- på ett år
Jag sommarjobbar och delar ut reklam.

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter så kan jag tjäna ännu mer.
Ca 10000kr på sommarjobb, ca 1000:- i månaden på reklamutdelning, 400:- i månadspeng och sedan är det julafton och sedan fyller jag år och då kanske jag får ca 4000:- totalt.
Jag har även en massa saker som jag ska sälja som en metanol bil och en 1/12 som är en riktig tävlingsbil.

Permalänk
Medlem

Kanske ska svara på din fråga också...
Jag tycker att du ska köpa en ny dator.
Du kommer inte långt med den andra burken.

Permalänk
Medlem

Jag tar 650:n och köper ett bättre graffe, och klockar lite.
ska köpa 2 crossar och skivor för mina pengar, tror jag

Permalänk
Medlem

Låter fint... Köpte iofs en egen dator för drygt 17000 Det sved i plånboken ett tag efter det

Permalänk
Medlem

TYcker du ska köpa en ny dator, om du vill spela alla nya spel så får du köpa en ny dator, sen vad du gör med dina pengar e jö din sak ,och inte dom andras. jag skulle köpt en ny dator allafall... Vill jag lira UT 2003 så köper jag inte precis en 600 mhz dator lol.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.