Nya moderkort för Sandy Bridge mot svenska butiker nästa vecka

Permalänk
Melding Plague

Nya moderkort för Sandy Bridge mot svenska butiker nästa vecka

Efter många om och men ser det ut som att nya moderkort för Intel Sandy Bridge är på väg till svenska butiker, samtliga med styrkretsar av stepping B3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är jag bara kontrollfreak, eller finns det risk att många väntar ytterligare några veckor/månader för att avvakta ev andra buggar?
Folk som hänger här kanske hugger direkt på allt som är nytt ....?

Permalänk
Medlem

Snabba ryck av Intel. Riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Gött som F*N! Äntligen kan man köpa sig ett moderkort man har längtat efter!

Permalänk
Avstängd

De är välkomna!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av anders_w:

Är jag bara kontrollfreak, eller finns det risk att många väntar ytterligare några veckor/månader för att avvakta ev andra buggar?
Folk som hänger här kanske hugger direkt på allt som är nytt ....?

Ja du märker ju själv hur det kan bli för folk som köper saker dirr.
Jag själv väljer hellre att vänta ett par månader och se om produkten är stabil.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Är jag bara kontrollfreak, eller finns det risk att många väntar ytterligare några veckor/månader för att avvakta ev andra buggar?
Folk som hänger här kanske hugger direkt på allt som är nytt ....?

Hårdvarufel av den här typen är såpass ovanliga att sannolikheten för att det skulle inträffa någon liknande igen med samma produktserie får ses som obefintlig.

Men ja, den generella 'klumpen' av konsumenter tenderar nog att vänta lite innan de hoppar på ett nytt tekniktåg.

Permalänk

flyger in? låter inte speciellt bra xD

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Är jag bara kontrollfreak, eller finns det risk att många väntar ytterligare några veckor/månader för att avvakta ev andra buggar?
Folk som hänger här kanske hugger direkt på allt som är nytt ....?

Sannolikheten att detta hände var ju väldigt liten, och sannolikeheten att det ska hända igen är ju också extremt liten. Så det borde vara lugnt.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

flyger in? låter inte speciellt bra xD

Det låter väl alldeles utmärkt. Går ju bra mycket fortare än med båt

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Det låter väl alldeles utmärkt. Går ju bra mycket fortare än med båt

Tror han syftade på priset

Permalänk
Skrivet av maillo:

Tror han syftade på priset

känns bättre att skeppa skiten och privatjet för moderkort är ju liksom lite overkill?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Är jag bara kontrollfreak, eller finns det risk att många väntar ytterligare några veckor/månader för att avvakta ev andra buggar?
Folk som hänger här kanske hugger direkt på allt som är nytt ....?

Nu var det ju intel själva som upptäckte problemet i sitt eget test labb. Så du hade fått vänta ett tag för att problemet skulle uppmärksammas hos konsumenterna.

Permalänk
Medlem

Konstig, när jag pratade med Asus på telefon igår så sade de att det skulle dröja till slutet av April/början av Maj innan det skulle finnas moderkort i Sverige. Aja, hoppas denna nya info stämmer bättre

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Hedersmedlem

Då det är återlansering av SB så borde de flesta barnsjukdomar vara botade så jag tänker förbeställa och hoppas att kortet kommer in snart.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av paesha:

Konstig, när jag pratade med Asus på telefon igår så sade de att det skulle dröja till slutet av April/början av Maj innan det skulle finnas moderkort i Sverige. Aja, hoppas denna nya info stämmer bättre

Det är den uppskattning vi gjorde under de första dagarna efter att felet blivit känt. Som vi har stått fast vid tills det idag blev klart att moderkorten nu lämnar fabrik, som jag måste säga känns mycket glädjande

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

känns bättre att skeppa skiten och privatjet för moderkort är ju liksom lite overkill?

Det tar flera månader med båt. Sen är det inte privatjet bara för att man använder flygfrakt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mfm:

Det tar flera månader med båt. Sen är det inte privatjet bara för att man använder flygfrakt.

Sant men vi talar klart mindre volymer så det gäller nog att stå först i kön.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det är den uppskattning vi gjorde under de första dagarna efter att felet blivit känt. Som vi har stått fast vid tills det idag blev klart att moderkorten nu lämnar fabrik, som jag måste säga känns mycket glädjande

Kalas!

Vet du även om det är spikat till 100 % att det är återförsäljarna som står för utbyteshanteringen? Eller kommer det att vara tillverkarna som man skickar in sina defekta moderkort till? Man vill ju veta vart man ska ställa sig i kö så fort som möjligt!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

flyger in? låter inte speciellt bra xD

Jag tror snarare att en norrman står vid gränsen mellan Sverige och Norge och slänger in korten över gränsen till hungriga nördar som står där med fradgan sprutandes. Haha, kan se det framför mig...

Skrivet av fille3002:

känns bättre att skeppa skiten och privatjet för moderkort är ju liksom lite overkill?

Nej, nej, privatjet är inte overkill. Jag tror till och med att varje moderkort får ett eget säte i planet!

Skämt å sido... Underbart att se att korten är på G igen! Har suttit och suktat som fan, men snart kan man äntligen beställa. Kanske till och med ska lägga beställningen rätt snart så att man hamnar lite före i kön.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Hoppas bara AMD har koll på sitt nu... Vill inte ha en till TLB-bugg... Längtar till Bulldiozer

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Haha för mig spelar det här ingen roll ;D. Har ändå ingen nytta av sata 3gb/s portarna.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Jag tror snarare att en norrman står vid gränsen mellan Sverige och Norge och slänger in korten över gränsen till hungriga nördar som står där med fradgan sprutandes.

HAHAHAHAHA <3

nej men dom släpper korten i fallskärmar över hela sverige

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Inte ett ljud från AsRock, eller?

Får Ram-minne på Tisdag och det var sista beställningen, sen har jag allt till min Sandy Babe. Ett tag tänkte jag vänta med att bygga tills dom nya korten kom, men rätt lätt att låta bli när det kliar så i fingrarna.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av paesha:

Kalas!

Vet du även om det är spikat till 100 % att det är återförsäljarna som står för utbyteshanteringen? Eller kommer det att vara tillverkarna som man skickar in sina defekta moderkort till? Man vill ju veta vart man ska ställa sig i kö så fort som möjligt!

När det gäller ASUS så är det återförsäljarna som man får vända sig till, iallafall enligt deras egen hemsida. Står i garantiinformationen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

När det gäller ASUS så är det återförsäljarna som man får vända sig till, iallafall enligt deras egen hemsida. Står i garantiinformationen.

Problemet är ju att deras support säger annat i telefon, de hävdade att det är butikerna som ska sköta bytena =\

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Sant men vi talar klart mindre volymer så det gäller nog att stå först i kön.

De kanske flygs in med ett Antonov 225. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Inte ett ljud från AsRock, eller?

Får Ram-minne på Tisdag och det var sista beställningen, sen har jag allt till min Sandy Babe. Ett tag tänkte jag vänta med att bygga tills dom nya korten kom, men rätt lätt att låta bli när det kliar så i fingrarna.

Nästa vecka börjar Asrock leverera B3or http://www.pctreiber.net/2011/asrock-beginnt-mit-auslieferung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Butikerna = Återförsäljarna

Sorry glömde fylla på att när jag pratar med Inet så säger de att det är tillverkarna man ska vända sig till.
Skulle bara vara skönt om alla kunde ge samma information någon gång

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Skrivet av paesha:

Sorry glömde fylla på att när jag pratar med Inet så säger de att det är tillverkarna man ska vända sig till.
Skulle bara vara skönt om alla kunde ge samma information någon gång

Enligt Konsumentköplagen (1990:932) (KKL) som är tvingande, har köparen ingått avtal med säljande företag, inte tillverkaren. Det är således säljaren som har ansvar för att avhjälpa fel i varan. Se KKL. Fel i varan regleras i §§ 16 - 34, där iof 23 § 2:a st anger

"Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom."

Tomas

Visa signatur

Att hjälpa andra är bästa självhjälp