Permalänk
Medlem

Ir-interface till graphräknare...

Jag har hört att folk har byggt IR-interface till sina Grafräknare... Jag undrar om någon har schema till något i den stilen? Ska springa och köpa räknare och vill köpa en modell som har möjlighet att till detta!

Permalänk
Medlem

om du ska köpa en ti, så kan du kolla på denna sida:
http://sami.ticalc.org/irlink/e_intro.htm

Visa signatur

ICQ# 3506317

Permalänk
Medlem

Tack
Jag köpte en TI-83 plus silver edirion....
Iof innan jag såg detta!! pjuh jag köpte rätt...

Permalänk
Medlem

fan jag ska köpa miniräknare denna vecka men jag vet inte om det är den vanliga ti 83 eller om det är ti 83+. vanliga ti 83 kan man väl inte koppla till datorn å lägga inn spel på å så eller? vart kan man annars köpa ti 83+ ? skolans kostar iallf 390:-

Permalänk
Medlem

Kalkylator Texas TI-83 Plus. En grafisk räknare för gymnasium, högskola och universitet. 192 Kb minne. 185 Kb tillgängligt för användaren. Har samtliga funktioner som föregångaren TI-83 men kan uppgraderas genom sin Flash ROM-Teknologi. Avancerade statistik och finansfunktioner. Displayfönster, storlek 56x40 mm. 8 rader med 16 tecken per rad. Kraftfull matematik och statistik, inkl.numerisk beräkning för vektorer, matriser, komplexa tal, derivator, integraler, trigonometri och sannolikhet. Levereras med Graf-Link för kommunikation mellan räknare och PC, kommunikationskabel mellan olika räknare

såg detta i clasohlson katalogen.... är det allså stooor skillnad mellan ti-83 och ti-83+

Permalänk
Medlem

Displayen har en upplösning på "fabulösa" 96x64 pixel. Men det går faktiskt att göra mycket roliga spel på den... PacMan via nätverk är ganska segt men kul.

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

Varför köper inga TI-89???

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Ti-89 e kass...
Om det är möjligt att flasha upp en 83 + till 89..
PLus att den e jobbig o använda

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzidZpiFf
Ti-89 e kass...
Om det är möjligt att flasha upp en 83 + till 89..
PLus att den e jobbig o använda

Kan man flasha om en TI-83+ till en TI-89?

Permalänk
Medlem

hmm menar du att ti-83+ eller att ti-83 kostar 390 på eran skola?
vilken skola går du isåfall? våra kostar ti-83+ kostar 875 och ti-83 kostar 450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Varför köper inga TI-89???

Jag har både en 86 och en 89. Det jag tycker att 86 skanar är pretty print och inmatningsläget för operationer.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

ti89 RoXsor!!!

smidigt med alla roliga HJÄLPsamma prog man kan lägga in

Permalänk
Medlem

anledningen till att jag inte köpte Ti89 var att i min skola fick man inte ha den på prov, den hade nån funktion som man inte fick ha på miniräknaren på prov, men på lektion fick man. Men hur kul är det att ha en miniräknare man inte får ha på prov!

så jag köpte en Ti86!

men en lärare hade en Ti92, fyfan va ball den var! men stor!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Man lan få de mindre avanceerade räknarna att göra nästa allt som de mer avancerade kan, med då via programvara och inte hårdvara......

Jag har t.e.x. fixat 3 grapher på min TI-83+ seilver...