Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Stisse:

Ser trevligt ut, men man borde ha släppt dessa kort tidigare, om nu AMDs nuvarande styrkretsar är kompatibla med bulldozer.
Det verkar som om MSI ryckt upp sig rejält på senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Är sugen på detta. Någon som vet när vi kan vänta oss lite ny info om dessa prollar? Börjar väl ändå närma sig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ser trevligt ut, men man borde ha släppt dessa kort tidigare, om nu AMDs nuvarande styrkretsar är kompatibla med bulldozer.
Det verkar som om MSI ryckt upp sig rejält på senare.

Antagligen tycker man det är onödigt att släppa moderkorten innan AM3+ processorerna har lanserats. I och för sig skulle man kunna köra moderkortet med en gammal AM3-processor så länge. Men de kanske vill sälja ut lagren av gamla moderkort innan de nya lanseras.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas på lite bulldozer idag från cebit! Sista dagen om jag inte har fel? Amd har sagt att de ska presentera sin nya mikroprocessor på cebit och än har jag inte hittat något så förhoppningsvis så får vi se lite Bulldozer idag!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Vi får hoppas på lite bulldozer idag från cebit! Sista dagen om jag inte har fel? Amd har sagt att de ska presentera sin nya mikroprocessor på cebit och än har jag inte hittat något så förhoppningsvis så får vi se lite Bulldozer idag!

Är ju mycket möjligt att presentationen sker bakom stängda dörrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Är ju mycket möjligt att presentationen sker bakom stängda dörrar!

Mycke möjligt! trist tycker jag! Såg dock att cebit håller på tom den 5 mars så inte säkert att något sker idag.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

De har ju redan visat Llano?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

De har ju redan visat Llano?

Inte mellanklass-Llano? :S

Permalänk
Medlem

Skulle inte amd presentera bulldozer nu på cebit? Inte hört ett ljud.... Får bli intel sandybridge nu istället då=/ Vart utan dator allt för många veckor, orkar ej vänta längre

Permalänk

Tycker det är märkligt tyst från AMD. Här har vi en produkt som eventuellt ska lanseras om bara några få månader och ingen vet något av vikt. Dessutom inte ett ljud under en av vårens största mässor innom området(vet att det är en dag kvar, but still).

Permalänk
Avstängd

intressant hur amd tiger in i det sista.

det enda vi kan göra är att upskatta hur snabb en bulldozer kärna kommer att bli, detta förhoppningsvis kommer detta vara bättre än hos sandy bridge.

frekvensen skall enligt osäkra uppgifter ligga på 3.5 ghz dvs upp mot 4ghz med max turbo.
i enkeltrådade applikationer kommer prestandan per kärna att stiga pga delade resurser, dess utom är det troligt att tuurbon då är ännu mer aggressiv kanske upp mot 1000mhz dvs 4.5ghz allt som allt.

även om prestandan per klockcykel blir bättre hos sandy bridge x8 så är det troligt att bulldozer ändå bli vinnande pga högre frekvens.

enligt en osäker källa ligger tdp hos zambezi på 125w. detta låter lite för bra för att vara sant även ifall de har gått över till 32 nm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

enligt en osäker källa ligger tdp hos zambezi på 125w. detta låter lite för bra för att vara sant även ifall de har gått över till 32 nm.

Varför då tänkte du? 8-kärniga Bulldozer har ju ändå ganska mycket mindre diesize än vad Thuban har.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

FUD Zilla heard AMD is not showing off any Bulldozer chips at CeBIT due to chipset issues:
Our sources pinned the blan on the chipset, which apparently has some teething issues, but they should be resolved in time for launch. The official story at AMD's booth was that this year the company wanted to focus on Fusion more than anything else.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av storsnusaren:

FUD Zilla heard AMD is not showing off any Bulldozer chips at CeBIT due to chipset issues:
Our sources pinned the blan on the chipset, which apparently has some teething issues, but they should be resolved in time for launch. The official story at AMD's booth was that this year the company wanted to focus on Fusion more than anything else.

Läste det också, men det är trots allt Fudzilla. Detta får man ta med en stor nypa salt.

Men det är ändå skumt att det inte visades någonting överhuvudtaget om Bulldozer.
Såg ju fram emot att läsa om det

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ingen höjdare! Nu finns ju sandy bridge åter igen. Så tycker det låter väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storsnusaren:

Tyvärr är detta inte sant. Lita aldrig på fudzilla.

http://www.techpowerup.com/forums/showpost.php?p=2214784&post...

JF-AMD från AMD säger: "I don't believe any of the rumors on chipset issues."

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Tyvärr är detta inte sant. Lita aldrig på fudzilla.

http://www.techpowerup.com/forums/showpost.php?p=2214784&post...

JF-AMD från AMD säger: "I don't believe any of the rumors on chipset issues."

Nej det är klart, källkritisk ska man vara

Men det är fortfarande skumt att det inte dök upp något på Cebit när det sades att det skulle?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ser riktigt framemot LLano som lågwatts TDP!

1: Har jag fattat det rätt om LLano kommer att komma som extern processor, dvs inte inbyggd på moderkortet som Zacate - eller kommer den i form av båda alternativen?

2: Kommer LLano också att köras på Sockel AM3+?

3: En kylare som passar AM2+/AM3-sockeln - kommer den också att passa AM3+-sockeln?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufsen:

1: Har jag fattat det rätt om LLano kommer att komma som extern processor, dvs inte inbyggd på moderkortet som Zacate - eller kommer den i form av båda alternativen?

2: Kommer LLano också att köras på Sockel AM3+?

3: En kylare som passar AM2+/AM3-sockeln - kommer den också att passa AM3+-sockeln?

En kylare till am2, amd+ eller am3 kommer passa på am3+ ja. Precis samma socket, med skillnaden att det är ett extra hål iden. Am3 processorer kommer ju gå att köra på am3+-moderkort vettu;)

Permalänk
Medlem

Yapp, jag såg det i efterhand. Men sen verkar LLano komma i en egen socket - FM1. Återstår att se hur den är kompatibel med tidigare prollekylare - finns ingen info på det som jag hittat?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Här kommer en riktigt bra och informativ video från Overclocking-TVs täckning av Cebit 2011 angående AMD och mer specifikt då AMDs bulldozer-arkitektur.

http://www.youtube.com/watch?v=M-kvLccaINM

De verkar riktigt seriösa vad gäller FX-emblemet och överklockning med Bulldozer! Vi får hoppas att platformen lever upp till förväntningarna bara!

Permalänk
Medlem

Tiger AMD är det väl för att de har ett trumfkort som de inte vill att Intel ska vara förberedda på.

Eller så tänker de lura oss på våra pengar.

Eller både och...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Tiger AMD är det väl för att de har ett trumfkort som de inte vill att Intel ska vara förberedda på.

Eller så tänker de lura oss på våra pengar.

Eller både och...

Yes, tiger man så brukar det vara för att man har en lyckad produkt som man vet kommer utklassa konkurrenten till 100%, så det blir bättre att prestandan kommer som en chock än några siffrorinnan. Geforice 8800 lanserades ju så här.

Om man där emot snackar om hur bra produkten är INNAN lanseringen så brukar det egentligen handla om en flopp.. Likt gtx480

Kan dock inte tänka mig att bulldozer har någon direkt chans mot intels kommande plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufsen:

Llano kommer nog inte alls att säljas fastlödd på moderkorten.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Så här kommer AMD:s Bulldozer förpackningar se ut:
http://www.nordichardware.se/nyheter/69-cpustyrkrets/42581-up...

Riktigt snygga

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Jaha nu ser det ut som om man kan köra ny prolle på sitt "gamla" moderkort. http://www.sweclockers.com/nyhet/13665-asus-nuvarande-moderko...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Snabb fråga. Om jag väntar och köper ett nytt moderkort om några månader som är AM3+. Kan jag då använda min Phenom II X2 555 BE i det moderkortet? Kommer de riktiga AM3+ kretsarna att heta något på 9xx ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Snabb fråga. Om jag väntar och köper ett nytt moderkort om några månader som är AM3+. Kan jag då använda min Phenom II X2 555 BE i det moderkortet? Kommer de riktiga AM3+ kretsarna att heta något på 9xx ??

Svar ja på båda fina frågor.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2good4you:

Svar ja på båda fina frågor.

tack, då väntar jag på dessa moderkort.