Dags att uppgradera inför det kommande spelåret!
Det var länge sen jag köpte en ny dator och jag har inte brytt mig om att hålla mig uppdaterad på allt vad datorer innehåller på länge. Senaste jag kollade så var dual core "the shit!".
Nu är en ny era på gång med en massa nya krävande grafikmotorer och jag känner att det är dags för mig att uppgradera det jag sitter på just nu.
Tanken är att jag ska börja läsa på om allt från moderkort till grafikkort, men har upptäckt att det finns en helt ny (för mig) outforskad djungel utav komponenter och mackapärer som är jääävligt förvirande för en oinsatt som mig.
När jag väl har kommit fram till vad som är vad så kommer jag börja köpa delar till den nya datorn, min ekonomi är ganska tight just nu så jag kommer satsa på att köpa en del i månaden ungefär.
Det här är ingen ren "köprådstråd" egentligen, utan mer en tråd för att uppdatera mig snabbare. (Kunde inte starta en tråd i "Processorer, moderkort och minnen" då jag är ny användare, om det här är oacceptabelt för er moderatorer så får ni gärna ta bort eller flytta tråden)
Tänkte börja med att fråga vad som är "the shit" när det kommer till moderkort.
Vilket moderkort är bäst just nu? Vad ska man leta efter om man vill ha ett moderkort som kommer hålla ett bra tag framöver. DDR 3 kommer finnas ett tag eller håller dom på att gå över till något nytt?
Kommer såklart att ta reda på allt eftersom så ni behöver inte förklara allt i minsta lilla detalj. Det jag behöver och det jag vill ha är en klackspark i rätt riktning!
Tack på förhand!