Permalänk
Medlem

Filbunken

Tröttnade på att tjejen skulle kolla serier samtidigt som man själv ville lira så tog mig i kragen och satt ihop en liten strömsnål HTPC/Server så man får ha speldatorn ifred!

Hårdvara
------------
E35M1-I Deluxe Fusio
1x Samsung 500GB med Win7
2x 1TB WD Black
2x 2TB Seagate Barracuda Green
=6,5TB
1x Corsair XMS3 4GB
1xYate Loon D12SL-12
Fractal Design Array R2 300W

Kringutrustning
---------------------
Ljud: Logitech Z-680 hängt med säkert i 6 år nu så det börjar bli dags att kolla efter en förstärkare och nya högtalare nu.
Bild: Sharp Aquos 42" 1920x1080
Tangentbord: Ace C5 Media Trådlöst Trackball HTPC
Mus: Razer Orochi Bluetooth Laser Mouse

Kvar att göra
------------------
*Om någon har nått bra tips på nätagg som kan driva ovanstående och får plats i mitt chassi samt är helt ljudlöst får ni gärna hojta till!
*Införskaffa en liten SSD och byta ut systemdisken.

Filbunken

Permalänk
Medlem

Rätt stor tändsticksask eller?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

förtjänar en stark 1:a

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Rätt stor tändsticksask eller?

Nej vad menar du med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albizona:

förtjänar en stark 1:a

Tack Andrei älskar dig också!

Permalänk

"hoppas du var lugn som en filbunke när du byggde datorn"

Permalänk
Avstängd

Var är flinorna till filen

Fint

Permalänk
Medlem

Vilken temp håller sig diskarna på??

Visa signatur
Permalänk

Snyggt, riktigt bra chassi de där, har ett själv med hur nöjd som helst:)

Visa signatur

Server|2st Xeon E5620 2.4Ghz|Intel S5520HCR|48GB DDR3|150GBx2 RAID1 WD VelociRaptor | 18TB RAID6 |9280-24ie
Laptop
Lenovo T430, i7-3520 | 16GB RAM | 2x 512GB SSD | Nvidia 5400M
MacBook Air - Mid 2013

Permalänk

hur funkar x.264 på den integrerade grafiken?
sitter nämligen i samma sits som du satt i:D

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk

Ser bra ut!

Hur tycker du att tangentbordet funkar? Tappar det kontakten något?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12287:

"hoppas du var lugn som en filbunke när du byggde datorn"

Självklart! Tog det piano hela vägen.

Skrivet av chainzaw:

Var är flinorna till filen

Fint

Jag kör musli!

Skrivet av nussse:

Vilken temp håller sig diskarna på??

Samsungen ligger på 39 och är placerad längst ut mot väggen medan 2TB Seagate Barracuda Green ligger på runt 43 och sitter centrerade i lådan. WD Black diskarna ligger någonstans där imellan och pendlar.

Skrivet av raz0rblade:

Snyggt, riktigt bra chassi de där, har ett själv med hur nöjd som helst:)

Mm riktigt trevligt att jobba i dock låter nätagget för mycket tycker jag då det är en kullagrad fläkt.

Skrivet av crazymike:

hur funkar x.264 på den integrerade grafiken?
sitter nämligen i samma sits som du satt i:D

Fungerar prima med alla 1080p filmer jag kört! Runt 30-40% processorbelastning när man kör med DXVA på.

Skrivet av Pannkakspajjas:

Ser bra ut!

Hur tycker du att tangentbordet funkar? Tappar det kontakten något?

Fungerar riktigt bra! Även på avstånd om ca 5 meter också utan problem. Dock är man lite ovan att styra runt med kula så jag kör med min trådlösa laptop mus också. Men kan helt klart rekommendera tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Fick mitt kort igår
Vad gör turbo mode?

Permalänk

kan man få se en bild på hela datorn ihopplockad (öppen)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimel:

Fick mitt kort igår
Vad gör turbo mode?

Låter dig överklocka kortet. Dock inget du behöver om du bara tänkt köra HTPC.

Skrivet av _MmattiasS_:

kan man få se en bild på hela datorn ihopplockad (öppen)?

Det finns en sån bild redan saken är den att man inte ser något när HDD buren är på plats. Kan ta en bild med buren utplockad om du vill?

Permalänk
Medlem

Turbomode

hehe, bara så du vet så har du aktiverat "fel" turbo mode. det är alltså inte den lilla hatten som du bytt plats på utan det är spaken du ska flytta på. Om du tittar noga så ser du att det går en pil från där det står turbo mode till spaken. det du ändrade på va reset RTC, clocka o grejjor :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

hehe, bara så du vet så har du aktiverat "fel" turbo mode. det är alltså inte den lilla hatten som du bytt plats på utan det är spaken du ska flytta på. Om du tittar noga så ser du att det går en pil från där det står turbo mode till spaken. det du ändrade på va reset RTC, clocka o grejjor :>

Jag vet jag märkte det när jag höll på att bygga för skiten ville inte starta när jag hade den där.