Permalänk
Medlem

Skrivbords projekt

Hejhej så detta är mitt skrivbords projekt som jag behöver lite hjälp och nya ideer med!

några andra ideer för mitt kommande projekt?
2 skärmar med att börja med blir det.
allt skall göras med mdf skivor och största delen skall vara svart för en clean finish.

Skrivbords projekt

Permalänk
Avstängd

sätt dubbla fläktar så datorn får mera luft då kan du ställa ner RMPn också ^^

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk

Det dåliga blir ju att du stänger ju inne ljudet från baslådan om du ska ha den där också.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Medlem

dubbla fläktar! de skulle kunna gå. men ska dra ett test varv å kolla om de blir nå hett med bara de två som sitter i nu

de stämmer att jag stänger inn ljudet men ja har no idea vart den annars skulle sitta :/

en sak jag kom å tänka på är att köpa ett tangentbord med mic/headphone uttag integrerat

Permalänk
Medlem

tycker du ska satsa på tre skärmar när du ändå är igång

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton:

tycker du ska satsa på tre skärmar när du ändå är igång

men de gäller att få rymm me de oxå. bordet e 144cm brett å testa mäta så några 24" får ej plats å de samma gäller 21,5" så e de ens nå vits då om man måste köra me 19"-20"?

Permalänk

Om vi bortser från att du INTE har plats med 3st 24" så säger jag många gånger heller 3 skärmar än 2.

PLUS:

- Sjyst upplevelse när du lirar
- Har du 2 skärmar bara så blire skit dåligt att spela på då allting delas mitt itu, men väljer du 2 skärmar och bara spelar på en så kommer hela bilden ligga på sidan efter som du inte kommer få En skärm mitt framför dig.
- 3 skärmar ger optimalt utrymme då du kan arbeta med 2 program i varsin skärm samtidigt och sedan ha en 3:e skärm för random surf/spotify/msn/xbox/pcspel/tv/radio/mappar o.s.v, oändligt med möjligheter.

MINUS I ditt fall:

- Skärmarn verka sitt plant mot en vägg, vilket gör Eyefinity upplevelsen lite sämre då sidorskärmarna bör vara vinklade mot dig.
- minst 185 cm brett (BenQ 24" 61 cm/st)

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem

Känner igen iden bakom skrivbordet! Känns som du hittat lite inspiration från andra gallerier på Swec. Lycka till.

Skrivet av Frontlack:

- Skärmarn verka sitt plant mot en vägg, vilket gör Eyefinity upplevelsen lite sämre då sidorskärmarna bör vara vinklade mot dig.
- minst 185 cm brett (BenQ 24" 61 cm/st)

Inga problem att göra dem vinklade även på en plan vägg. Sätt distanser bakom fästena på de skärmar du vill vinkla eller köp 2 olika sorters fästen så du får vinkel på sidoskärmarna och ta en tunnare för mitteskärmen.

Permalänk
Medlem

Gillar projekt idén starkt!. Tycker dock du inte skall ha basen inne där och sen tänk på luftflödet :), annars riktigt grymt som sagt!

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Om vi bortser från att du INTE har plats med 3st 24" så säger jag många gånger heller 3 skärmar än 2.

PLUS:

- Sjyst upplevelse när du lirar
- Har du 2 skärmar bara så blire skit dåligt att spela på då allting delas mitt itu, men väljer du 2 skärmar och bara spelar på en så kommer hela bilden ligga på sidan efter som du inte kommer få En skärm mitt framför dig.
- 3 skärmar ger optimalt utrymme då du kan arbeta med 2 program i varsin skärm samtidigt och sedan ha en 3:e skärm för random surf/spotify/msn/xbox/pcspel/tv/radio/mappar o.s.v, oändligt med möjligheter.

visserligen coolt me spel, men om man prioriterar bild,program,film över spel så är det inte lika bra att köra två skit stora bredvid varandra å när de kommer till spela så endera drar man enda skärmen i mitten å andra lite åt sidan( om man då har dem fast på någon flyttbar del) eller flyttar tangenborde å mus/musmattan så man sitter rakt emot ena skärmen?kanske de blir för komplicerat å opraktiskt?hm vad anser du?

Skrivet av Sideburns:

Känner igen iden bakom skrivbordet! Känns som du hittat lite inspiration från andra gallerier på Swec. Lycka till.

Inga problem att göra dem vinklade även på en plan vägg. Sätt distanser bakom fästena på de skärmar du vill vinkla eller köp 2 olika sorters fästen så du får vinkel på sidoskärmarna och ta en tunnare för mitteskärmen.

jepp iden är inget nytt tackar för lycko önskningen

fast det skulle vinklas kommer knappast skärmarna å rymmas. en lösning vore att göra sido väggarna på överdelen kortare så att ytterdelen av de yttreskärmarna går över kanten men de skapar ostabilitet på bakreväggen var skärmarna ska vara fast

Skrivet av codR:

Gillar projekt idén starkt!. Tycker dock du inte skall ha basen inne där och sen tänk på luftflödet :), annars riktigt grymt som sagt!

tackar å bockar! ^^
jepp vi kom fram till detta. skall testa när ja kommer hem en lösning å ladda upp detta i galleriet ikväll å se om ni godkänner

Permalänk
Medlem

på sketchen är skärmarna lika stora

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

på sketchen är skärmarna lika stora

inget går förbi dig inte
om du refererar till att jag på irl bilden har två olika skärmar e för att det ser så ut för tillfälle men nya skärmar skall inhandlas i ett senare skede då ja vet om jag ska ha eyefinity lr ej sketchen e bara en preview av hur jag har tänkt mig att de ska se ut men bilden förändras konstant av nya ideer å lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhaga:

inget går förbi dig inte
om du refererar till att jag på irl bilden har två olika skärmar e för att det ser så ut för tillfälle men nya skärmar skall inhandlas i ett senare skede då ja vet om jag ska ha eyefinity lr ej sketchen e bara en preview av hur jag har tänkt mig att de ska se ut men bilden förändras konstant av nya ideer å lösningar

Har man mycket fritid så har man Det såg för övrigt riktigt fint ut! Skulle gärna ha så själv, fast jag skulle faktiskt vilja ha en typ 21" skärm till spel och en runt 18" som man kan ha till nätet samtidigt som man spelar (OM man dör etc

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Har man mycket fritid så har man Det såg för övrigt riktigt fint ut! Skulle gärna ha så själv, fast jag skulle faktiskt vilja ha en typ 21" skärm till spel och en runt 18" som man kan ha till nätet samtidigt som man spelar (OM man dör etc

projektet tog inte så länge å har alla ritningar kvar på den i pappersformat å skulle kunna elektronisera dem i layout lr något om de finns intresse för dem:) (allt e i princip gjort me feta mdf-skivor å paneler)
e de då inte lika bra å ha två samma skärm så det ser cleant ut å upplösningen inte skiter sig ?:)

Permalänk
Medlem

Ska väl gå ann om man har 2 olika grafikkort som inte är sammankopplade, väl?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhaga:

projektet tog inte så länge å har alla ritningar kvar på den i pappersformat å skulle kunna elektronisera dem i layout lr något om de finns intresse för dem:) (allt e i princip gjort me feta mdf-skivor å paneler)
e de då inte lika bra å ha två samma skärm så det ser cleant ut å upplösningen inte skiter sig ?:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

ja vet ej men de ska no vara två samma storleks skärmar lr 3 då så att de e balans utseende mässigt

Permalänk
Medlem

Har lite tips angående subben men även gjort lite beräkning kring 3 skärmar.

Ser ut som om du har Logitech X-530 (rätta mig om jag har fel)
De du kan göra för att få de att låta så bra som möjligt samt se så diskret ut som möjligt är att lägga subben ned med högtalarelementet riktat mot golvet och ett utsågat hål i storlek med gallret på högtalaren, basreflexröret kan du antingen rikta bakåt eller åt sidan(höger), detta gör du även ett hål för. Rent ljudmässigt tror jag de är att föredra att rikta basreflexen åt sidan men de kanske inte fungerar utrymmesmässigt och du kanske inte tycker de är lika snyggt med ytterligare ett hål åt sidan.

Angående skärmarna så skulle du kunna använda 3 st 21,5' utan att de sticker utanför.
Använder du skärmar med en kant på 2,5 cm bör du ha en vinkel på strax över 40 grader.
(Motsvarar att ytterkanten på skärmen sitter minst 14 cm längre fram).
Om du har en skärm med 1,5 cm kant kan du istället ha en vinkel på strax över 30 grader.
(Motsvarar att ytterkanten på skärmen sitter minst 9,5 cm längre fram).

Hoppas detta hjälper dig något i ditt projekt ^^

Visa signatur

MAIN: NANOQ R | Ryzen 5700X3D | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop
I/O: Keychron K4 Pro | Logitech G502 Lightspeed + Powerplay | LG 27GN950 | Samsung UE850 | Arctis Pro Wireless | Flydigi Vader 3 | HTC Vive Pro Wireless

Använder Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilanto:

Har lite tips angående subben men även gjort lite beräkning kring 3 skärmar.

Ser ut som om du har Logitech X-530 (rätta mig om jag har fel)
De du kan göra för att få de att låta så bra som möjligt samt se så diskret ut som möjligt är att lägga subben ned med högtalarelementet riktat mot golvet och ett utsågat hål i storlek med gallret på högtalaren, basreflexröret kan du antingen rikta bakåt eller åt sidan(höger), detta gör du även ett hål för. Rent ljudmässigt tror jag de är att föredra att rikta basreflexen åt sidan men de kanske inte fungerar utrymmesmässigt och du kanske inte tycker de är lika snyggt med ytterligare ett hål åt sidan.

Angående skärmarna så skulle du kunna använda 3 st 21,5' utan att de sticker utanför.
Använder du skärmar med en kant på 2,5 cm bör du ha en vinkel på strax över 40 grader.
(Motsvarar att ytterkanten på skärmen sitter minst 14 cm längre fram).
Om du har en skärm med 1,5 cm kant kan du istället ha en vinkel på strax över 30 grader.
(Motsvarar att ytterkanten på skärmen sitter minst 9,5 cm längre fram).

Hoppas detta hjälper dig något i ditt projekt ^^

X-230 kanske det är.
bra ide me att lägga subben neråt tack! ska testa mäta å kolla opp detdär på söndan då ja e tilbaka hem
tusen tack för dina mätningar jag ska börja söka efter skärmar med måtten och återkommer med alternativa skärmar sen

Permalänk
Avstängd

Lika stora skärmar och samma upplösning är ju självklart, förstår inte tanken om att vilja ha en mindre till surf osv. 3 Skärmar är ju antagligen det bästa valet du kan göra, och kan ju placera högtalarna under eller över skärmarna istället för på sidan av dom. OM du tycker att det blir för brett osv skulle du ju kunna ha en sån här lösning: http://i24.photobucket.com/albums/c19/FaRKle0079/Comp%20Stuff...

Permalänk
Medlem

Känns lite som iden bakom skrivbordet är samma som jag hade när jag gjorde mitt. Finns tyvärr ingen bygglogg utan den ligger tillsammans loggen för datorn...
http://www.sweclockers.com/galleri/4520-skrivbordet

Skrivet av facedark:

Lika stora skärmar och samma upplösning är ju självklart, förstår inte tanken om att vilja ha en mindre till surf osv. 3 Skärmar är ju antagligen det bästa valet du kan göra, och kan ju placera högtalarna under eller över skärmarna istället för på sidan av dom. OM du tycker att det blir för brett osv skulle du ju kunna ha en sån här lösning: http://i24.photobucket.com/albums/c19/FaRKle0079/Comp%20Stuff...

Lika stora skärmar är alltid trevligt, men det beror mycket på vad man skall använda dem till.
Kör själv olika storlekar då jag 80% av tiden använder datorn till jobb, programering, cad och musikproduktion. När de väl blir spel så sitter jag ändå framför den "stora" skärmen och använder skärm nr2 till spotify och skype mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

jag skall försöka hitta skärmar som ryms på väggen men troligen blir de 3 st jag glömde sketchup filen hemma (är vid föräldrarnas) så ska ta och fixa bilder på hur de kmr se ut me 3st skärmar på söndan.
högtalarna tror jag att skulle få rum i nedre hörnen av väggen utan att skymma skärmarn

Skrivet av Sideburns:

Känns lite som iden bakom skrivbordet är samma som jag hade när jag gjorde mitt. Finns tyvärr ingen bygglogg utan den ligger tillsammans loggen för datorn...
http://www.sweclockers.com/galleri/4520-skrivbordet

Lika stora skärmar är alltid trevligt, men det beror mycket på vad man skall använda dem till.
Kör själv olika storlekar då jag 80% av tiden använder datorn till jobb, programering, cad och musikproduktion. När de väl blir spel så sitter jag ändå framför den "stora" skärmen och använder skärm nr2 till spotify och skype mm.

jep jag har å tacka dig till en del också
jag är fortfarande inte sålda på 3 skärmar eftersom sist å slutligen så prioriteras spel inte så högt men de vore ju nice å ha nå web sida upp på en skärm med information, ex sketchup på ena skärmen och skype på den tredje så man kan multitaska till hundra när de gäller

ja har skit svårt att bestämma mig vad jag vill ha 2 stora 24" lr 3 st 21,5" ......beslutsångest

Permalänk

Om du fortfarande är ute efter 21.5 tums skärmar, skulle jag rekommendera dessa

http://www.dustinhome.se/pd_5010456531.aspx

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Om du fortfarande är ute efter 21.5 tums skärmar, skulle jag rekommendera dessa

http://www.dustinhome.se/pd_5010456531.aspx

8 ms svars tid? är det inte lite för mycket för spel eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhaga:

8 ms svars tid? är det inte lite för mycket för spel eller?

Berorpå vem du frågar gemeneman märker ingen skillnad från ~12ms och neråt. Angående det negativa som sades om 2 skärmar så vill jag bara säga att de finns annat än spel. Man kör inte två skrämar för att splita spel bilden.. man kör 2 skärmar för att få arbets yta och möjligheter för att spela och se på film samtidigt eller film och webläsare eller temps och stress osv. Enda negativa med 2 är att du inte får bättre spel upplevelse. Att positioneringen skulle vara ett problem föstår jag inte heller ? Man har main rakt framför sig eller så man vill sitta och sätter den andra på någon sida av dem. Har du inte plats för 3 kör på 2. Går aldrig ner till 1 skärm igen. Kan ju säga att extended mode är dessutom betydlig skönare med 3 skärmar också än köra alla som 1.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Berorpå vem du frågar gemeneman märker ingen skillnad från ~12ms och neråt. Angående det negativa som sades om 2 skärmar så vill jag bara säga att de finns annat än spel. Man kör inte två skrämar för att splita spel bilden.. man kör 2 skärmar för att få arbets yta och möjligheter för att spela och se på film samtidigt eller film och webläsare eller temps och stress osv. Enda negativa med 2 är att du inte får bättre spel upplevelse. Att positioneringen skulle vara ett problem föstår jag inte heller ? Man har main rakt framför sig eller så man vill sitta och sätter den andra på någon sida av dem. Har du inte plats för 3 kör på 2. Går aldrig ner till 1 skärm igen. Kan ju säga att extended mode är dessutom betydlig skönare med 3 skärmar också än köra alla som 1.

okej tack kanske jag klara mig me dem då:)
om de sku blir bara 2 så e de självklart att ja har en centralt placerat å andra på sidan, efterom jag har så nu å det funkkar suveränt

Permalänk
Medlem

Gillar det fan ^^ ser ut som AKG lurar dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Gillar det fan ^^ ser ut som AKG lurar dessutom

tackar ja jo de fanns inga steelseries siberia 2 vit i 3d warehouse i sketchup så ja tog dem för att översikt hur det skulle se ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhaga:

tackar ja jo de fanns inga steelseries siberia 2 vit i 3d warehouse i sketchup så ja tog dem för att översikt hur det skulle se ut

Aw Trodde du skulle köpa nya lurar