Permalänk
Medlem

Nytt Tbord: SteelSeries 6Gv2 eller?

Jag är sugen på ett nytt tangentbord och såg recencionen av mionix nya, dock kostade det 1500 spänn. Någon i tråden rekommenderade SteelSeries 6Gv2 som jag genast blev sugen på, men jag vet att det finns andra steelseries tbord. Frågan är vilket av dem som är bäst?

Jag spelar rätt mkt fps och en del mmo:s, skriver lite granna också. Jag kör idag på ett logitech g11 men jag tycker det är så jäkla stort och bökigt. Kollade på logitech-varianten utan en massa extra g-knappar men det var inget jag fastnade för.

Så, n-key roll over, bruna/svarta switchar, spelkänsla...

Vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag är sugen på ett nytt tangentbord och såg recencionen av mionix nya, dock kostade det 1500 spänn. Någon i tråden rekommenderade SteelSeries 6Gv2 som jag genast blev sugen på, men jag vet att det finns andra steelseries tbord. Frågan är vilket av dem som är bäst?

Jag spelar rätt mkt fps och en del mmo:s, skriver lite granna också. Jag kör idag på ett logitech g11 men jag tycker det är så jäkla stort och bökigt. Kollade på logitech-varianten utan en massa extra g-knappar men det var inget jag fastnade för.

Så, n-key roll over, bruna/svarta switchar, spelkänsla...

Vad säger ni?

jag älskar mitt 6gv2. Sköna knappar och den klarar 6 samtida knapptryckningar (USB begränsning)
Den klarar mer än 10 knapptryckningar samtidigt med ps2. (hur ofta gör man det?)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6Gv2, fantastiskt skönt och hållbart tangentbord. Full NKRO(med PS/2-adaptern), Cherry-MX Black och kvalitetsplast som känns gedigen. Jag gillar även att SteelSeries har skippat allt lull-lull, även om vit bakgrundsbelysning hade suttit fint.

Jag tycker att det är ett givet köp, speciellt med tanke på priset!

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Medlem

Annars denna som är på rabatt nu: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435889

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Som har rubberdome switchar och kostar flera hundra mer för ända anledningen att man har en skärm på tangentbordet och lysande knappar.....

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Du har ju Sidewinder x4 tngtbord också! Riktigt fin, samt ett vääldigt lockande pris! + att dom har ändrat "Enter" knappen så den är fullstor Eller normal med andra ord.

Permalänk
Medlem

Svarta är bättre än bruna för spelande, men bruna är fortfarande mycket skönare att spela med än rubber dome. Steelseries 6Gv2 är ruskigt prisvärt, har själv beställt ett

Permalänk

Rekommenderar Sidewinder X4 varmt.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än rekommendera 6gv2! Riktigt trevligt att spela på! Det funkar att skriva på med, om man inte ska skriva allt för mycket.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Ska man inte skriva uppsatser eller avhandlingar så funkar svarta mx utmärkt att skriva på.
Man bör nog skaffa något stöd så att man får fingrarna lite högre utan att böja händerna i konstiga vinklar.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Jag har ett steelseries 6gv2 och tycker det är hur bra som helst. Det enda som jag tycker är lite jobbigt är att det inte finns någon Windows tangent till vänster på tangentbordet samt att * tangenten sitter under retur knappen. Dock så väger resten av tangentbordet upp det små 'felen'

Permalänk

IBM Model M anses av många vara det bästa tangentbordet någonsin, här kan man köpa nya sådana:

http://pckeyboards.stores.yahoo.net/en104bl.html (Köp som UK English)

http://en.wikipedia.org/wiki/Model_M_keyboard

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hjalmar92:

Köp som UK English

Det ryktas väl också att det går bra att säga att man vill ha en svensk modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaSLjUd:

Som har rubberdome switchar och kostar flera hundra mer för ända anledningen att man har en skärm på tangentbordet och lysande knappar.....

+1

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, nu verkar det stå mellan sidewindern och steelseries:en, sidewindern verkar väldigt intressant iochmed att jag inte älskar knappar som låter för mkt. Ska spåna lite, om jag kommer ihåg så lämnar jag besked om hur det gick sen;)

Permalänk
Medlem

Har ett Steelseries 6Gv2 sedan någon månad tillbaks och jag är riktigt nöjd med det, gediget, snyggt och bekvämt tangentbord som känns riktigt bra. Kommer nog aldrig vilja ha annorlunda tangenter i framtiden.

Permalänk
Inaktiv

Ja har haft mitt 6gv2 i snart en månad, och det ända ja kan säga är att jag älskar det!
Det är så otroligt skönt att spela med, Knapparna är väldigt härliga i spel, och en annan härlig grej är att det ser ut som ett tangentbord, inget
"bling bling"

Permalänk
Medlem

Gått från X4 till 6GV2.
Tycker tangenterna sitter alldeles för tätt på X4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Tack för alla svar, nu verkar det stå mellan sidewindern och steelseries:en, sidewindern verkar väldigt intressant iochmed att jag inte älskar knappar som låter för mkt. Ska spåna lite, om jag kommer ihåg så lämnar jag besked om hur det gick sen;)

X4 är dock inte direkt jättetystlåtet... Det är helt klart högljuddare än platta tangentbord som tex Ultra X, och låter nog minst lika mycket som vanliga normalhöjds billiga membrantangentbord.
Jo, det lär nog vara tystare än de flesta mekaniska (lite beroende på skrivtekniken) men jag undrar hur stor skillnaden blir.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.