Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Är det någon annan än jag som tycker att rymdskeppsstriderna (arkad när man åker på en linjär bana framåt och pew-pewar fienderna som du möter) verkar lite små-tråkigt i längden..?

Känns som i Kotor 1 där man var tvungen (!!!) att skjuta med sin pew-pew när man flög mellan planeterna.

Jag hade gärna sett att de struntade i space combat nu i början och kanske implementerat det som en expansion senare. Som det är nu känns det halvdant och framstressat bara för att det ska finnas något litet iaf. Hellre vänta och göra det ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Jag hade gärna sett att de struntade i space combat nu i början och kanske implementerat det som en expansion senare. Som det är nu känns det halvdant och framstressat bara för att det ska finnas något litet iaf. Hellre vänta och göra det ordentligt.

Håller med helt och hållet. Som det ser ut nu så är jag inte imponerad. Jag har väldigt gärna rymdstrider men då vill jag att det ska bli gjort på ett bra sett också. Blir ju bara dumt om de försöker göra för mycket med spelet och det bara blir halv bra än att satsa på några färre områden och göra dem skitbra, som du sa så kan de ju alltid implementera nya features med expansioner! Påminner lite om nått gammalt arcade spel just nu tycker jag.

Något som jag tycker skulle vara coolt var om de hade skepp som krävde ett par stycken att bemanna. Så att man hade en som agerar pilot och några som styr turrets. Skulle ju kunna göra en guild grej eller nått av det.

Permalänk
Medlem

Det är jobbigt att leta igenom tråden efter release datum och så utan att svika min INGA spoilers taktik

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Det är jobbigt att leta igenom tråden efter release datum och så utan att svika min INGA spoilers taktik

Det behöver du inte heller eftersom det inte finns något release-datum än. Det enda som sagts är "förhoppningsvis under 2011". Ryktet säger mars/april 2011, men inget mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Det är jobbigt att leta igenom tråden efter release datum och så utan att svika min INGA spoilers taktik

Det är ett mmorpg man ska vara så förberedd som möjligt när man spelar ett sånt spel, spoilers är bra.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Det är ett mmorpg man ska vara så förberedd som möjligt när man spelar ett sånt spel, spoilers är bra.

Ne sånt är för nubs Spoilerfri ftw Blir en roligare upplevelse då
Och jag blir säkert bara dyster om jag läser om hur detta spelet inte kommer vara likt swg nånstanns

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

http://swetor.tk/

Troligen den största Pre-Swtor guilden för svenskar!

Ta en titt vettja!;D

Permalänk
Medlem

Har det inte varit lite väl torrt på nyhetsfronten det senaste? De sista friday updates har varit lite av en besvikelse så nu får man hoppas på PAX istället. Någon som har någon ny intervju som kan vara intressant?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Lutar väl åt en release sent i höst eller framåt jul kanske, tror inte mycket på det tyvärr, men vi får väl se.

Permalänk
Medlem

Nu kan man visst börja skapa guilds, så får man en egen guildsida och forum mm.
http://www.swtor.com/news/news-article/20110309

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Nu kan man visst börja skapa guilds, så får man en egen guildsida och forum mm.
http://www.swtor.com/news/news-article/20110309

Det stämmer bra det och vi i svenska Sith Empire-gillet Ruthless(se signatur) finns både på swtor.com och på vår egen guildhemsida.

Vi har funnits sedan juni 2010 och har i dagsläget ungefär 70 medlemmar från Sveriges alla hörn.

Vi värnar om kamratskap och spenderar mycket tid med att umgås och spela olika spel tillsammans i väntan på SWTOR. Vi har träffats vid två tillfällen i RL i Stockholm och haft ruskigt trevligt.

Mer information finns på vår hemsida.

Ha det fint!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Nog med OffT.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Avstängd

Verkar vara så att det inte finns någon autoattack, vilket är bra. Men samtidigt ser det så jävla fult ut när man tittar på en amatör spela!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Skrivet av Vym:

Det stämmer bra det och vi i svenska Sith Empire-gillet Ruthless(se signatur) finns både på swtor.com och på vår egen guildhemsida.

Vi har funnits sedan juni 2010 och har i dagsläget ungefär 70 medlemmar från Sveriges alla hörn.

Vi värnar om kamratskap och spenderar mycket tid med att umgås och spela olika spel tillsammans i väntan på SWTOR. Vi har träffats vid två tillfällen i RL i Stockholm och haft ruskigt trevligt.

Mer information finns på vår hemsida.

Ha det fint!

Slängde iväg en applikation direkt! Låter riktigt kul guild.

Själv försöker jag undvika och titta på för mycket filmer och gameplay, blir ju allt för suktad efter spelet

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/results?search_query=swtor+pax&aq=f

Massa smått o gött, fan vad taggad man blir!!

Guild wars 2, Swtor, Battlefield 3 det här året. KOM IGEN!

Permalänk
Medlem

Nu säger ju detta ingenting alls egentligen men kunde inte låta bli all posta iaf

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/57561-star-wars--th...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Någon som vet mer om republic utöver "fightandet"? Crafting, auctionhouses mm?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Någon som vet mer om republic utöver "fightandet"? Crafting, auctionhouses mm?

Vad menar du? Republic som i själva spelet eller? I så fall finns det tonvis med information, bl.a i den här tråden. Annars kan du ta dig en titt på www.darthhater.com och www.leakerz.net där det finns ännu mer information. Eller varför inte den officiella hemsidan www.swtor.com

Vet inte om det finns någon info om AH än men craftingen har de skrivit väldigt mycket om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Någon som vet mer om republic utöver "fightandet"? Crafting, auctionhouses mm?

Om du inte redan läst på officiella sidan så är denna tråden en mycket bra start.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen dom gör stora öppna planeter och inte massa små områden, med smala vägar mellan ala kotor(skräpspel) :/

Det enda som skulle kunna få mig att inte spela detta spel är att dom gör det för mycket som sina SP spel och för lite mmo..

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Kollat runt men jag är den där typen som inte hittar något av det jag söker efter. Ursäkta!

Ska kolla in länkarna nu när ni pekat ut ställen jag kan läsa in mig på. *bugar*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tycker bara det är tragiskt att de har så usel grafik i spelet. Ser man på bilderna på http://arstechnica.com/gaming/reviews/2011/04/together-we-wor... så verkar de ha använt en något förbättrad KOTOR grafik motor.
Visst, jag kan förstå att de vill apa efter WOW med en usel grafik motor så att så många som möjligt ska kunna spela det. Annars så verkar spelet intressant. Well, man får väl se hur det ser ut efter att det släppts.

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Tycker bara det är tragiskt att de har så usel grafik i spelet. Ser man på bilderna på http://arstechnica.com/gaming/reviews/2011/04/together-we-wor... så verkar de ha använt en något förbättrad KOTOR grafik motor.
Visst, jag kan förstå att de vill apa efter WOW med en usel grafik motor så att så många som möjligt ska kunna spela det. Annars så verkar spelet intressant. Well, man får väl se hur det ser ut efter att det släppts.

Glöm inte bort att spelet fortfarande är beta. Jämför man bilder in-game nu och för ett år, t.o.m ett halvår, sen så har det hänt väldigt mycket och det kommer nog inte avstanna där. Sen kan man ha åsikter om den grafiska stilen de använder, personligen tycker jag det är snyggt.

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/pc/rpg/starwarstheoldrepublic/video/6...

Ny video med female Sith Inquisitor, verkar lätt ha det bästa röstskådespeleriet av alla klasser jag hört än så länge. Hade gärna sett en armou progression för att se separata Sorcerer och Assassin skills. I videon kändes det som det mest var sorc som syntes.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Något datum än eller det är fortfarande andra halvan av 2011 med risk för 2012 som gäller?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doktor_Krall:

Något datum än eller det är fortfarande andra halvan av 2011 med risk för 2012 som gäller?

Slutet 2011, men de EA har nämnt att de kanske flyttar fram det till 2012.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Det där är Part 2 av en video på 3h 30min.
Skittråkig att titta på förövrigt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Det där är Part 2 av en video på 3h 30min.
Skittråkig att titta på förövrigt.

Jag tyckte att det var väldigt intressant att få se lite äkta oregisserad gameplay. Snubben som spelar är något slö dock.

Men den varkar ha tagits bort nu...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006