har komplett gjort något fel?

Permalänk
Avstängd

har komplett gjort något fel?

hej jag har haft många problem med komplett innan men dem problemet är nu bortglömda nu har jag ett nytt problem jag köpte ett chassi cooler master cosmos s och när jag fick det så hade sidpanelen en liten repa så jag frågade dem vad jag ska göra och fick ett otrevligt svar att "inspektions" tiden har gått ut (hade inte öppnat chassit när jag köpte det eftersom jag hade inte alla delar ännu) så jag glömde bort repan när jag skulle bygga datorn så var metallen i baksidan böjd något jag inte visste om så jag installerade I/O plattan snett eftersom den inte gick in helt och hållet vilket fick mig att installera moderkortet snett och skruva in det snett hade ett rent **** att få loss det igen och blev så förbannad att jag bestämde mig för att snabbt bygga ihop datorn utan att bry mig hur det ser ut så jag fick strunta i I/O plattan eftersom den inte går in riktigt pågrund av böjd metall nu kommer vi till det största eller jag vet inte mellan problemet startknappen fungerar inte så nu har datorn ingen I/O platta ingen sidpanel eftersom jag måste använda knappen på moderkortet den ser helt enkelt hemsk ut har inte gjort någon kabeldragning alls eftersom jag helt enkelt inte bryr mig längre efter alla problem jag fick

nu är min fråga har komplett gjort något fel i detta eftersom jag sa till dem att det var troligen sista gången jag köpte från dem

jag vet att dem bara gör sitt jobb men jag har hela tiden haft problem med dem har nästan ALDRIG haft problem med (INET MENADE INET RÅKADE SKRIVA KOMPLETT URSÄKTA) sista gången jag hade problem med dem så skickade dem ett spel ett esd armband lite godis en XFX kortlek eftersom dem bryr sig komplett verkar bara vilja följa reglerna och verkar aldrig göra något bara för att vara snäll

(ursäkta för stavning och grammatik har aldrig varit bra på det)

jag föväntar mig inget från dem får sälja datorn så fort jag har chansen kanske efter sommaren och bygga om och köpa allt från inet istället

förövrigt så är jag otroligt nöjd med hur datorn fungerar kan otroligt nog MAXA metro dof tess MSA AAA i 1920 1200 med 30 fps så själva datorn är MYCKET starkare än jag förväntade mig har inte stött på något som laggar i den förutom unigine med alla tess sliders till max får 17 fps 130 fps i gta iv tlad men ändå den är ett monster så på den biten så är jag nöjd synd att den ser hemsk ut inuti utan kabeldragning eller I/O platta den ser helt enkelt hemsk ut men den fungerar OTROLIGT

Permalänk

köp från inet istället. mycket bättre service och dessutom bor du ju i göteborg

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem

När hämtade du ut lådan och när meddelade du komplett om att den var repad?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drotz2000:

När hämtade du ut lådan och när meddelade du komplett om att den var repad?

jag glömde att nämmna att jag inte öppnade den direkt när jag köpte den

Permalänk
Skrivet av kmzdapimp:

köp från inet istället. mycket bättre service och dessutom bor du ju i göteborg

Det kanske är lite för sent för det nu, eller hur tänkte du?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

I/O-plattan är ibland tricky att få på plats.
Man kan få trycka ordentligt med en skruvmejsel mot kanterna för
att få den i läge.
Är det nu så att plåten är deformerad har du rätt att reklamera chassit.

Permalänk
Medlem

va det bara jag som rösta på resultat? :/

Permalänk
Medlem

en bruten vara är en bruten vara, är den så böjd att man inte kan sätta dit det som ska sättas och/eller arbeta med den så ska du reklamera varan, oavsett om "inspektionstiden" har gått ut eller inte

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

menar du inet eller komplett? fattar inte riktigt

du har ju fortfarande 1 års garanti så godta inget annat än att du får ett nytt/att dom fixar det?

Permalänk
Medlem

Jag har ju svårt att se att chassiet skulle vara så snett att IO plåten inte skulle passa, det har aldrig hänt mig iallafall under alla år som jag har byggt datorer, är chassiet snett så borde du ha sett det vid leverans...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hej jag har haft många problem med komplett innan men dem problemet är nu bortglömda nu har jag ett nytt problem jag köpte ett chassi cooler master cosmos s och när jag fick det så hade sidpanelen en liten repa så jag frågade dem vad jag ska göra och fick ett otrevligt svar att "inspektions" tiden har gått ut (hade inte öppnat chassit när jag köpte det eftersom jag hade inte alla delar ännu) så jag glömde bort repan när jag skulle bygga datorn så var metallen i baksidan böjd något jag inte visste om så jag installerade I/O plattan snett eftersom den inte gick in helt och hållet vilket fick mig att installera moderkortet snett och skruva in det snett hade ett rent **** att få loss det igen och blev så förbannad att jag bestämde mig för att snabbt bygga ihop datorn utan att bry mig hur det ser ut så jag fick strunta i I/O plattan eftersom den inte går in riktigt pågrund av böjd metall nu kommer vi till det största eller jag vet inte mellan problemet startknappen fungerar inte så nu har datorn ingen I/O platta ingen sidpanel eftersom jag måste använda knappen på moderkortet den ser helt enkelt hemsk ut har inte gjort någon kabeldragning alls eftersom jag helt enkelt inte bryr mig längre efter alla problem jag fick

nu är min fråga har komplett gjort något fel i detta eftersom jag sa till dem att det var troligen sista gången jag köpte från dem

jag vet att dem bara gör sitt jobb men jag har hela tiden haft problem med dem har nästan ALDRIG haft problem med (INET MENADE INET RÅKADE SKRIVA KOMPLETT URSÄKTA) sista gången jag hade problem med dem så skickade dem ett spel ett esd armband lite godis en XFX kortlek eftersom dem bryr sig komplett verkar bara vilja följa reglerna och verkar aldrig göra något bara för att vara snäll

jag föväntar mig inget från dem får sälja datorn så fort jag har chansen kanske efter sommaren och bygga om och köpa allt från inet istället

förövrigt så är jag otroligt nöjd med hur datorn fungerar kan otroligt nog MAXA metro dof tess MSA AAA i 1920 1200 med 30 fps så själva datorn är MYCKET starkare än jag förväntade mig har inte stött på något som laggar i den förutom unigine med alla tess sliders till max får 17 fps 130 fps i gta iv tlad men ändå den är ett monster så på den biten så är jag nöjd synd att den ser hemsk ut inuti utan kabeldragning eller I/O platta den ser helt enkelt hemsk ut men den fungerar OTROLIGT

Det där var den längsta och mest osammanhängande mening jag någonsin försökt läsa.

Permalänk
Entusiast

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av era909:

Det där var den längsta och mest osammanhängande mening jag någonsin försökt läsa.

Citat:

om I/O plattan så hade jag ett cosmos s förra året tror det var 2009 och I/O plattan från mitt asus p6t deluxe gick in utan problem den här gick inte alls tills jag såg att metallen inte var helt rakt den var lite böjd försökte böja tillbaka den men det gick inte fortfarande inte märkte att metallen var böjd efter att jag såg att moderkortet satt snett alltså metallen var så lite böjd att en sida an I/O plattan stack ut alltså inte mycket detta som sagt märkte jag efter att jag inte kunde skruva i alla moderkorts skruvar vilket fick mig att märka att en skruva satt snett gick inte att skruva loss den fick skruva upp hela moderkortet och röra på det fram och tillbaka tills den skruven släppte

för den som undrade detta var från komplett har aldrig haft problem med inet när jag haft småproblem så har dem alltid varit snälla tex som spelet jag fick och en xfx kortlek och ESD armband

@MSIOCGenie

vet inte vad det har med detta att göra men jag skriver ner allt istället

asus rampage 3 extreme
corsair dominator gt 2000 mhz 6 gb
asus gtx 580
intel core i7 960
cooler master silent pro 850 watt
cooler master cosmos s
western digital black 1 tb sata 3 600 mbs
antec h20 620 kuhler

det var mina specs

Permalänk
Medlem

Om garantin inte har gått ut så ska du helt klart få chassit utbytt.
Men nu vet jag inte när du köpte chassit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

Skrivet av Nalleno:

Om garantin inte har gått ut så ska du helt klart få chassit utbytt.
Men nu vet jag inte när du köpte chassit.

det var några månader sedan inte ens ett halvår tror kanske 3 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

det var några månader sedan inte ens ett halvår tror kanske 3 månader

Då borde du få byta.
Tycker det är väldigt konstigt att du inte har fått gjort det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nalleno:

Då borde du få byta.
Tycker det är väldigt konstigt att du inte har fått gjort det.

skickade om detta den böjda metallen etc för drygt en vecka sedan har inte fått något svar så dem verkar ignorera mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

skickade om detta den böjda metallen etc för drygt en vecka sedan har inte fått något svar så dem verkar ignorera mig

Jobbigt :/

Permalänk
Medlem

De var uppenbarligen lite av ett måndags ex av chassit... Jag förstår komplett att de inte vill reklamera en repa på chassit efter en månad efter man köpt de... Och de tror jag du också gör... Repan får man helt enkelt ta precis som man kan ha otur och få någon död pixel på en skärm om man har otur. Att chassit sedan är skevt är allvarligare... men eftersom du "tryckte" ditt moderkortet ändå så förvärkar du lite de klagomålet också. Man måste tänka lite om man ska reklamera något... Upptäcker du ett fel stor nog att du vill reklamera varan måste du ta de beslutet när du upptäcker de tycker jag. Hade du gjort de så hade du nog inte haft några problem att reklamera heller... Och enklaste i dagsläget är väl bara att byta ut chassit... sälja de billigt eller något... blir inte många hundralappar förlust.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vasadu:

De var uppenbarligen lite av ett måndags ex av chassit... Jag förstår komplett att de inte vill reklamera en repa på chassit efter en månad efter man köpt de... Och de tror jag du också gör... Repan får man helt enkelt ta precis som man kan ha otur och få någon död pixel på en skärm om man har otur. Att chassit sedan är skevt är allvarligare... men eftersom du "tryckte" ditt moderkortet ändå så förvärkar du lite de klagomålet också. Man måste tänka lite om man ska reklamera något... Upptäcker du ett fel stor nog att du vill reklamera varan måste du ta de beslutet när du upptäcker de tycker jag. Hade du gjort de så hade du nog inte haft några problem att reklamera heller... Och enklaste i dagsläget är väl bara att byta ut chassit... sälja de billigt eller något... blir inte många hundralappar förlust.

tror det bästa är att bara sälja datorn rakt av för runt 13 000 i augusti eller liknande och sedan använda mina julkapps pengar och bygga en helt ny får hoppas att nvidia fått ut ett nytt single gpu kort då

jag ville veta om komplett gjort något fel eftersom jag var ganska hård mot dem i det sista mailet när jag sa att det troligen var sista gången jag köper från dem jag vet att dem bara gör sitt jobb

tror jag får helt enkelt acceptera detta var helt galen den dagen men när jag kom på att jag kunde sälja det senare så blev jag mindre ledsen så får lära mig av mina misstag önskar inet sålde allt komplett gjorde men det gör dem inte vilket tvingade mig att köpa från komplett får ju gratis frakt av inet också som tur är så har komplett hämtbutik så frakten kostar runt 40.kr då

sen att startknappen inte fungerar så kanske blir svårare att sälja datorn för ett bra pris

men jaja

Permalänk
Medlem

Skadan på chassit kan du ha gjort efter det att börjat använda produkten, har det gått flera månader från det att du fick produkten tills det att du öppnade kartongen så får du skylla dig själv. Det är din skyldighet att kontrollera produkten så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

bild?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HMB:

Skadan på chassit kan du ha gjort efter det att börjat använda produkten, har det gått flera månader från det att du fick produkten tills det att du öppnade kartongen så får du skylla dig själv. Det är din skyldighet att kontrollera produkten så fort som möjligt.

jo det förstår jag men jag hade ingen anledning att öppna det direkt så det var väl mitt fel nu som sagt säljer datorn så fort som möjligt får hoppas att jag får 13 och 5 på den då skulle dem problemen var lösta ska iallafall använda den tills det finns något tecken på nya delar

Permalänk
Medlem

Ni som röstar för att Komplett gjort fel, kan Ni motivera (gärna Ni som röstar på Resultat också ). Jag ser inget fel från Kompletts sida, så vad har jag missat?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

så du skall sälja hela datorn för en repa på chassit samt att ingen i/o panel ? det är väl som att köpa ny bil vid punktering chassin finns att köpa sälj det du har även om det är defekt så får du ju en slant .. eller lacka om det

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Du kan inte slänga upp en bild på problemet? Kanske är relativt lätt att åtgärda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Det här är viktigt att lyfta fram, hur trist det än må vara för TS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Det här är viktigt att lyfta fram, hur trist det än må vara för TS.

jo det förstår jag som sagt inget jag förväntar mig från dem får väl ta tillbaka det jag sa till dem dem gjorde rätt och jag fel får hoppas att något vill ha den den ser hemsk ut

Permalänk
Avstängd

en liten fråga borde inte den trasiga start knappen gå på garantin?

ursäkta för dubbelpost

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

en liten fråga borde inte den trasiga start knappen gå på garantin?

ursäkta för dubbelpost

Om produkten vid leverans eller under garantiperioden inte uppfyller specifikationerna eller är trasigt så ska garantin täcka det.

Jag skickade för ca två veckor sen in mitt grafikkortet, ett HD5850BE, till Komplett för att grafikkortsfläkten började göra oväsen. Jag ringde till Komplett och förklarade mitt problem till tjejen jag pratade med, som fö. var mycket snäll, som la upp en retur direkt. Lämnade in det till deras Pick-up point här i Malmö och fick ett nytt idag. Skickade samtidigt (samma dag som grafikkortet) tillbaka mitt nätaggregat till Inet, ett AX750, som dök upp lite tidigare, även där ett nytt.
I båda fallen spelade jag in en video för att tydligt visa vad som var problemet som jag sen bifogade i mina kommentarer.

Tycker att du ska lägga upp en bild på I/O-plåten och ringa till Komplett imorgon! Lycka till och håll tråden vid liv tills det har löst sig eller du ev. ger upp :).

Vänligen

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser