Tyst gamingburk till glad nybörjare
Ok, så nu har jag petat ihop ett paket tilll mej själv på Inet.se. Målsättning är att det ska vara tyst och starkt. Därav att jag inte har gått så högt på grafikkortet. Jag har redan en monitor (Dell UltraSharp 24" U2410 IPS) och kommer efter hand köpa en tilll, troligen likadan el. ev en 3d-ready.
Jag är inte van att pula med komponenterna själv tyvärr. Annars hade jag övervägt tredjeparts grafikkortskylare eller kanske vattenkylning. Jag får se om det här låter ok & är starkt nog, är det inte det så blir det kanske nåt att fundera på i framtiden.
MB : MSI Z68A-GD80 Socket 1155, Z68 (detta chipset kan nyttja grafikkrets i CPU vid låg belastning= tyst)
CPU : Intel Core i5 2500K 3,3GHz (gissar att går jag högre så blir det för högljutt)
CPU-Kyl : Noctua NH-D14 (en av de rek på SPCR, ev byta ut stock-fläktarna, men det gör väl knappast Inet åt mej)
grafik : MSI Radeon HD6850 Cyclone 1GB OC (sagts en del bra på SPCR om det) (två alternativ men är de tysta nog?)
RAM : Corsair 12GB (3x4096) 2000MHz VENGEANCE (ingen aning om det här är ett vettigt val)
SSD : Intel SSD 510 250GB
HDD : 3TB Western Digital Green
Case Antec Twelve Hundred V3 (en av de få som passar med PSU'n)
PSU : Antec Continuous Power 850W (mkt bra recension på SPCR)
fläktar : Nexus 120mm (ev monteras två på CPU-kylaren istf stock, plus två som case fans)
DVD : Samsung SH-S223C 22X DL Svart (rek. väl här på sweclock?)
APC Surge Transientskydd (better safe than fried)
Montering och test av dator med valfria komponenter
Så, kommentarer? Har jag gjort några allvarliga feltänk nånstans?