Permalänk

låter intresant ska testa genast

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

#groovify@freenode borde väl vara lämpligt?
Vi kan ju ta kodhantering därifrån, men någon svn lösning eller liknande vore väl lämpligt.

Ingen aning, jag har som sagt inga jurisit skills.

Kan du hänvisa till vart i deras TOS du tycker dig läsa det? Jag har läst igenom de avsnitt som känns relevanta och hittar inget. Kopiera gärna det och klistra in här Blev lite skraj nu.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Kan du hänvisa till vart i deras TOS du tycker dig läsa det? Jag har läst igenom de avsnitt som känns relevanta och hittar inget. Kopiera gärna det och klistra in här Blev lite skraj nu.

http://help.grooveshark.com/customer/portal/articles/3034-Ter...
Typ fem stycken från slutet.

Citat:

Indemnification, Limited Liability
You hereby indemnify and hold harmless, and upon EMG’s request, defend, EMG its affiliates (and their respective directors, officers and employees) from and against any and all losses, liabilities, damages, costs or expenses (including reasonable attorneys’ fees and costs) arising out of any claim, action, or proceeding brought by a third party based on: (i) a breach of any warranty, representation, covenant or obligation of yours under this Agreement; or (ii) any allegation that any User Content provided, uploaded, syndicated, linked to or authorized by or on behalf of you hereunder or EMG’s or any User’s use thereof violates or infringes the rights of another party. You will reimburse EMG and its affiliates on demand for any actual payments made in resolution of any liability or claim that is subject to indemnification under this Section 14, provided that EMG obtains your written consent prior to making such payments, such consent not to be unreasonably withheld, delayed or conditioned. EMG shall promptly notify you of any such claim, and you shall assume control of the defense of such claim upon EMG’s request. EMG shall have the right, at its expense, to participate in the defense thereof under your direction.

Jag vill åter igen betona att jag inte kan ett skit om juridik, och nu när jag läser det igen så har jag nog väldigt mycket fel... ops... verkar vara tvärt om, att det är om du laddar upp musiken du får ersätta... hehe... eller?
Men det finns en bra text här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Grooveshark#Legal_issues

Visa signatur

citera!

Permalänk

inget fungerade
men ska inte ge upp hoppet för dig och detta.

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Inte för att jag är dålig på engelska men texten var luddig så jag tog den i google translate:

"Du härmed ersätta och hålla, och på EMG: s begäran, försvara, EMG dess dotterbolag (och deras respektive chefer och anställda) från och mot alla förluster, skulder, skador, kostnader eller utgifter (inklusive rimliga advokatkostnader och kostnader ) till följd av eventuella anspråk, åtal eller förfarande från tredje part baserat på: (i) en överträdelse av någon garanti, representation, förbund eller skyldighet enligt detta avtal,"
Överträdelse? Av mig? Av en annan användare? Av Grooveshark (EMG)?

"Du kommer att ersätta EMG och dess dotterbolag på efterfrågan för faktiska betalningar som gjorts i beslutet av någon skuld eller fordran som är föremål för gottgörelse enligt denna paragraf 14, förutsatt att EMG erhåller din skriftliga medgivande innan du köper sådana betalningar, sådant medgivande inte vara orimligt inne, försenas eller konditionerad. "

Erhåller skriftligt medgivande? Va?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Grooveshark lägger allt ansvar på sina hanvändare, vilket gör att det blir mycket jobbigare för skivbolagen att ta ner dem. Lite som att ta ner TPB som tekniskt sett inte gör något olagligt själva.

Hursomselst så har det här programmet en lång väg att gå. Att använda Grooveshark och Youtube kan fungera, men om du är seriös så tycker jag att du ska lägga ner lite tid på att researcha rättigheter och hur du ska undvika eventuella stämningar/åtal.

Programmet i sig är för närvarande hemskt att använda. Det är fult, krångligt att använda etc. För någonting som det här så duger inte Windows Forms. Om du vill fortsätta med .NET så bör du kolla på WPF istället som är oerhört mycket bättre när det kommer till att skapa ett snabbt och snyggt UI. Hursomhelst så rekommenderar jag att skriva om programmet i någonting som fungerar bra på flera plattformar.

Det är ett bra projekt om man vill lära sig programmera, men jag tror att du har tagit dej vatten över huvudet och du har en lååång väg att gå innan någon kommer att använda det här på riktigt.

Permalänk
Medlem

Jag kanske kan bidra på något sätt om ni fortfarande håller på med att programmera detta, beror förstår på programmeriingspråk.
Dock är jag inte så über förtjust i rasismen men ändå :3

Det är inte omöjligt att göra ett program snyggt i Win form heller, men däremot inloggningsfönstret är det snyggare utan det typiska Windows gränssnittet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

EMG grants you a limited license to access and make personal use of the Service. You agree not to download (other than page caching) or modify the Site, or any portion of it, except with express written consent of EMG. Any musical work made available via the Service is intended for Streaming only.

Vad jag kan förstå av denna regel eller "Terms of use" under "License and Site access" så framstår det att du får göra vad du vill med denna tjänsten så länge du inte modifierar den(?). Du får bara streama genom tjänsten, dom säger väl inte att du inte får skapa andra tjänster genom dom?

TinyShark använder GrooveShark, har däremot ingen aning vem som skapade denna, men tror inte det var EMG, dom kan däremot ha pratat med GrooveShark om detta och därav fått deras tillstånd. Rekommenderar att om du ska använda GrooveShark på något sätt att du kontaktar dom.

Något som är intressant att kolla på kanske:

Third-Party Content, Links and Syndication
EMG is not responsible for any User Content, third-party content, syndicated content, applications, services, advertisements, and/or links that may be contained in the Service. The Service may contain links to third party websites that are not owned or controlled by EMG. EMG has no control over, and assumes no responsibility for, the content, privacy policies, or practices of any third party websites. In addition, EMG will not and cannot censor or edit the content of any third-party site. By using the Service, you expressly relieve EMG from any and all liability arising from your use of any third-party website. Accordingly, we encourage you to be aware when you leave the Site and to read the terms and conditions and privacy policy of each other website that you visit. Any correspondence, business dealings with, syndication, linking or participation in promotions of third parties found on or through the Service, including payment or delivery of related goods or services, and any other terms, conditions, warranties or representations associated with such dealings, are solely between you and such third parties. EMG has no control over third-party websites or resources, and as such, you acknowledge and agree that EMG is not responsible for their availability, reliability, or functionality, and does not endorse and is not responsible or liable for any third-party content, applications, services, advertising, products, or other materials on or available from such websites or resources. EMG shall not be responsible or liable for any loss or damage of any sort incurred as the result of any dealings between you and any third parties, or as the result of the presence of such third-party content or User Content on the Service or as a result of the failure of such third-party services, applications, or content to function as intended.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Najs, jag har verkligen längtat efter ett nytt sptofiy!!!

Visa signatur

CPU: i7 930@3,2GHz | MOBO: Rampage III Extreme | RAM: Corsair 6GB Dominator GT 1866MHz CL7 | GPU: ASUS GTX 570 Direct CUII SLI | PSU: Be Quiet Dark Power Pro 1200W

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan