Permalänk

Köpråd 9000-11000

Jag behöver lite köpråd.

Jag vill köpa en bärbar som kommer att klara Diablo 3(när det väl kommer) och som ska klara att spela lite spel, inte nödvändigt att spela på högsta upplösningen osv, man jag vill att den står sig ett tag. Jag vill även kunna redigera lite video och fixa med photoshop. Jag vill inte ha en msi då jag inte gillar hur den ser ut. Vill ha det lite stilrent

budget mellan 9-11k

har hittat denna, kanske den funkar att spela Diablo 3, och redigera video?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=804442

tacksam för alla svar jag får.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rauken_123:

Jag behöver lite köpråd.

Jag vill köpa en bärbar som kommer att klara Diablo 3(när det väl kommer) och som ska klara att spela lite spel, inte nödvändigt att spela på högsta upplösningen osv, man jag vill att den står sig ett tag. Jag vill även kunna redigera lite video och fixa med photoshop. Jag vill inte ha en msi då jag inte gillar hur den ser ut. Vill ha det lite stilrent

budget mellan 9-11k

Den absolut mest prisvärda du får idag är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=808410

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Den absolut mest prisvärda du får idag är:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=808410

Jo... fast det är msi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rauken_123:

Jo... fast det är msi

ja? har bara Msi och dem fungerar utan problem! och du får ju inget för bättre pris så...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

ja? har bara Msi och dem fungerar utan problem! och du får ju inget för bättre pris så...

Ja, fast jag gillar inte utseendet på msi...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rauken_123:

Ja, fast jag gillar inte utseendet på msi...

Du gillar alltså inte utseendet på Msis dator, dem har ju fler datorer än så.
Annars är det Asus G53/73 som gäller för dig.

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Skrivet av anon162937:

Du gillar alltså inte utseendet på Msis dator, dem har ju fler datorer än så.
Annars är det Asus G53/73 som gäller för dig.

ja som sagt utseendet är inte så spännande för mig, men den verkar ju vara väldigt prisvärd... men är jag helt ute och cyklar med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=804442 ? kanske inte Diablo 3 kommer funka på den?

Asus G53/73 kostar dom inte runt 14-15?

Permalänk
Skrivet av Rauken_123:

Jag behöver lite köpråd.

budget mellan 9-11k

För den budgeten så är det bara 3 laptopar som gäller om du vill kunna köra nyare spel på hyfsade inställningar. Sen är ju innanmätet viktigare en utsidan då.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=745015,808410,723246

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha en ren spel-maskin kan kanske denna vara något?

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Jag är lite småskeptisk till HP efter egen erfarenhet men det där är ett sjujäkla paket för priset. Bara grafikkortet som inte är i toppklass, men det kanske inte heller var prio ett för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KristoferO:

Jag är lite småskeptisk till HP efter egen erfarenhet men det där är ett sjujäkla paket för priset. Bara grafikkortet som inte är i toppklass, men det kanske inte heller var prio ett för dig?

Mja specifikationerna såg trevliga ut, men chassit såg så jäkla slimmat ut med tanke på komponenterna så antingen stekplatta eller massa fläktljud om dom inte lyckats hitta på nån väldigt smidig kyllösning

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Mmm, förstår hur du resonerar. HP har ju dessutom haft en del överhettningsproblem i många modeller vad jag förstått. Därav min skepsis till dem. Men det är synd, för nog är det en lockande dator på många sätt

Permalänk
Skrivet av KristoferO:

vad är det för skillnad på dom?

och

hp:n så snygg ut... håller båda för Diablo 3, lite photoshop och dyligt?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=804442,882686

Lite kortfattat: HP:n har en USB 3-port mer, 4 gb mer i RAM, större hårddisk, blueray-spelare. ASUS:en har istället ett bättre grafikkort och en, enligt min mening, bättre storlek (15" istället för 17") och är ett märke som ofta håller högre kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KristoferO:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=804442,882686

Lite kortfattat: HP:n har en USB 3-port mer, 4 gb mer i RAM, större hårddisk, blueray-spelare. ASUS:en har istället ett bättre grafikkort och en, enligt min mening, bättre storlek (15" istället för 17") och är ett märke som ofta håller högre kvalitet.

Bättre köpa en G53JW då som går få för 9495:- med Geforce GTX460m..

Alternativt den nya G53SW som går för 10995:- med Sandy bridge

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Bättre köpa en G53JW då som går få för 9495:- med Geforce GTX460m..

Alternativt den nya G53SW som går för 10995:- med Sandy bridge

jo G53SW verkar väldigt bra(jag kan inte så mycket data, kunde mer för 10år sedan...har inte hängt med riktigt)

men jag blev lite insnöad på dessa, mest för jag gillar hur dom ser ut

Asus N53SV-SZ095V
HP Pavilion dv7-6080eo i7

kommer det att gå att spela typ "Diablo 3" och tex "star wars the old republic" dom? (när dessa spel kommer dvs)

förutom dessa spel så spelar jag bara fm och jag vill kunna photoshoppa lite och göra lite videoredigering....

Permalänk

men om jag skulle skippa utseendet på datorn, viken är då bäst?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja

Permalänk

Den här G53SW kanske, det står inget om att den har hybrid-hårddisken. På den här får man med 4GB extra ram-minne, dvs sammanlagt 8GB.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635668

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Inaktiv

Msi är snabbare, grafikkortet är ca 10% snabbare + 1500:- billigare, finns ingen mer bang for buck än Msi.
o den ser inte ful ut i verkligheten, ser värre ut på bild och speciellt med den diod färgen.

Jag tyckte samma sak innan jag såg den i verkligheten och köpte då en för jag ville få ut så mycket prestanda för så lite pengar som möjligt, har haft den i 6månader utan problem..

Hårddiskarna som sitter i dom flesta topp modeller är Seagate momentus eller WD Black 7200rpm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89694:

Msi är snabbare, grafikkortet är ca 10% snabbare + 1500:- billigare, finns ingen mer bang for buck än Msi.
o den ser inte ful ut i verkligheten, ser värre ut på bild och speciellt med den diod färgen.

Jag tyckte samma sak innan jag såg den i verkligheten och köpte då en för jag ville få ut så mycket prestanda för så lite pengar som möjligt, har haft den i 6månader utan problem..

Hårddiskarna som sitter i dom flesta topp modeller är Seagate momentus eller WD Black 7200rpm..

Beror på hur du menar med snabbare?

Klart MSIn är billigare den har förra generationens delar.. G53SW är Sandy bridge så den är "snabbare" .. Sen att 5870 har några procent mer fördel i vissa spel är sant

Mja jag medger att den ser bättre ut i verkligheten men den ser verkligen inte bra ut.. man blir less efter några dagar på det högglansiga utseendet Mest för att det ser så smutsigt ut direkt.. Men gillar man att putsa så

Sen att dom har högglansig plast på handledsstödet är rent idiotiskt då det blir väldigt obekvämt att vila handen på.

Bättre jämföra med G53JW som har samma generations CPU för 500kr mer.. Hybrid HDD + allt annat som nämnts

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Beror på hur du menar med snabbare?

Klart MSIn är billigare den har förra generationens delar.. G53SW är Sandy bridge så den är "snabbare" .. Sen att 5870 har några procent mer fördel i vissa spel är sant

Mja jag medger att den ser bättre ut i verkligheten men den ser verkligen inte bra ut.. man blir less efter några dagar på det högglansiga utseendet Mest för att det ser så smutsigt ut direkt.. Men gillar man att putsa så

Sen att dom har högglansig plast på handledsstödet är rent idiotiskt då det blir väldigt obekvämt att vila handen på.

Bättre jämföra med G53JW som har samma generations CPU för 500kr mer.. Hybrid HDD + allt annat som nämnts

Snabbare = snabbare i dom flesta spel. i normal windows användning känns det ingen skillnad mellan nya o äldre i5 modellen som dom erbjuder skillnaden är liten, i5 480 ligger på 40e platsen och i5 2410m på 34e platsen, när det handlar om spel är 5870 snabbare. jag tar heldre det med bättre spel prestanda + 1500:- i fickan.

Du får tycka som du vill, min ser inte smutsig ut,varför skulle den, måste man kladda på laptopen?
och ja är inte det minsta trött på hur den ser ut, jag har inga problem med glans,
jag tycker den ser bra ut,lika så alla jag visat laptopen för, vissa är haters så är det bara.
däremot gillar jag inte helmatta laptops, helst gillar jag en blandning.
alla har olika smak
Dom mest plastiga laptopsen är Acer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warrior28:

Snabbare = snabbare i dom flesta spel. i normal windows användning känns det ingen skillnad mellan nya o äldre i5 modellen som dom erbjuder skillnaden är liten, i5 480 ligger på 40e platsen och i5 2410m på 34e platsen, när det handlar om spel är 5870 snabbare. jag tar heldre det med bättre spel prestanda + 1500:- i fickan.

Du får tycka som du vill, min ser inte smutsig ut,varför skulle den, måste man kladda på laptopen?
och ja är inte det minsta trött på hur den ser ut, jag har inga problem med glans,
jag tycker den ser bra ut,lika så alla jag visat laptopen för, vissa är haters så är det bara.
däremot gillar jag inte helmatta laptops, helst gillar jag en blandning.
alla har olika smak
Dom mest plastiga laptopsen är Acer.

Nja det är sant men då är det bättre att jämföra med G53JW som kostar 500kr mer isf

Okej men då måste du använda typ handskar när du öppnar datorn eftersom fingrarna alltid har fett på sig Fingeravtryck syns rätt bra på högglans.

Jo det är sant, jag håller dock inte med om att Acer är mer plastiga än MSI dock, iallafall inte i samma prisklass.

Alla jag visade datorn tyckte den var strykful men jag gissar att jag kanske är lite äldre? Kanske är en åldersfråga.

Bra att du är nöjd.

Visa signatur

Permalänk

Jag har den erfarenheten av allt som är svart så syns fingeravtryck och damm ovavsett om det är blankt eller mattsvart, det är bara att torka av o se glad ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Nja det är sant men då är det bättre att jämföra med G53JW som kostar 500kr mer isf

Okej men då måste du använda typ handskar när du öppnar datorn eftersom fingrarna alltid har fett på sig Fingeravtryck syns rätt bra på högglans.

Jo det är sant, jag håller dock inte med om att Acer är mer plastiga än MSI dock, iallafall inte i samma prisklass.

Alla jag visade datorn tyckte den var strykful men jag gissar att jag kanske är lite äldre? Kanske är en åldersfråga.

Bra att du är nöjd.

jo man kan jämföra med G53JW om man hittar den, samma sak gäller där, dock tjänar man bara 500:-.

Fingeravtryck blir det på alla laptops, så fort den är glansig = 80% av allla laptops som finns, även matta laptops får fingeravtryck, dåligt resonemang.. hur svårt är det o torkabort , tar 10sekunder, vissa kanske hånglar med datorn o då kan jag tänka mig att Matt är vägen o gå.

O varför skulle man använda handskar när man öppnar datorn, längst upp på skärmen där man öppnar har den matt yta

Jag har personligen ägt 5 Acer laptops och 3st Msi + många andra, Acern känns mer plastig.
Har fortfarande 3st Acer och en Msi hemma, så jag vet hur dom är..

Jag är 33år, och dom jag visat laptopen för är mellan 22-60år. har inget med ålderna att göra, helt otroligt.
så jag förmodar att du ägt en eftersom du visat den till så "många" o alla säger att det är den fulaste laptopen som någonsin skapats, hahaha.

Det jag har fått höra var att den såg bra ut, var snabb,skön att använda, hade ett mycket bra ljud, var lätt att uppgradera,tyst, osv.

Om den hade varit så hatad som du får det att framstå som hade den aldrig sålt så bra som den gjort/gör, fått höga betyg, samt att designen använts både i dom äldre och senaste modellerna.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på deviltech.de mer prestanda för pengarna får du inte!

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Den ser fin ut. Väger kanske lite för mycket för min smak, men å andra sidan kanske man kan kompromissa där om man får bra batteritid och prestanda. Blir riktigt sugen på att slå till. Har ingen aning om vad en hybridhårddisk är, men det är säkert ok. Nån som vet hur ljudet är?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bredbandsjezuz:

Den ser fin ut. Väger kanske lite för mycket för min smak, men å andra sidan kanske man kan kompromissa där om man får bra batteritid och prestanda. Blir riktigt sugen på att slå till. Har ingen aning om vad en hybridhårddisk är, men det är säkert ok. Nån som vet hur ljudet är?

Hybridhårddisk = en vanlig 7200rpm hårddisk med en extra 4GB ssd disk inbggd.

Hybridhårddisken är en Seagate Momentus XT som jag har i min Acer 5930g,
Den är i regel lite snabbare än en normal Momentus 7200rpm hdd,
Skillnaden är att den inbyggda 4GB ssdn lär sig vad du använder mest och lagrar filerna i ssdn för snabbare start,öppning osv. kan ge en liten boost på dina mest använda program/spel.
den är absolut inte lika snabb som en riktig SSD.

om du menar ljudet från hhdn så låter den likadant som normala hddn.

jag märker personligen ingen direkt skillnad mellan min normala Momentus 750GB hdd och min Momentus XT 500GB ännu... båda ger även 5.9 poäng i Windows 7s utvärdering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89694:

jo man kan jämföra med G53JW om man hittar den, samma sak gäller där, dock tjänar man bara 500:-.

Fingeravtryck blir det på alla laptops, så fort den är glansig = 80% av allla laptops som finns, även matta laptops får fingeravtryck, dåligt resonemang.. hur svårt är det o torkabort , tar 10sekunder, vissa kanske hånglar med datorn o då kan jag tänka mig att Matt är vägen o gå.

O varför skulle man använda handskar när man öppnar datorn, längst upp på skärmen där man öppnar har den matt yta

Jag har personligen ägt 5 Acer laptops och 3st Msi + många andra, Acern känns mer plastig.
Har fortfarande 3st Acer och en Msi hemma, så jag vet hur dom är..

Jag är 33år, och dom jag visat laptopen för är mellan 22-60år. har inget med ålderna att göra, helt otroligt.
så jag förmodar att du ägt en eftersom du visat den till så "många" o alla säger att det är den fulaste laptopen som någonsin skapats, hahaha.

Det jag har fått höra var att den såg bra ut, var snabb,skön att använda, hade ett mycket bra ljud, var lätt att uppgradera,tyst, osv.

Om den hade varit så hatad som du får det att framstå som hade den aldrig sålt så bra som den gjort/gör, fått höga betyg, samt att designen använts både i dom äldre och senaste modellerna.

Jag tänkte en Acer för runt 10k idag.. Lite svårt att jämföra mot en gammal, billigare. Iallafall dom jag testat har betydligt skönare tangentbord, sen är nog säkert många av dom glansiga.

Ja jag hade en men jag återlämnade den, mest pga det dåliga tangentbordet(Dels plastigt dels att tangentbordslayouten är väldigt konstig) Ska man använda datorn länge och inte kör externt tangentbord är det rätt viktigt. + att touchpaden knappt fungerade, vilket är ett känt fel på dessa.

Det är väl smaksak då, mina vänner och jag själv verkar ha mer smak för det stilrena.. Jag tänkte prova en GX660 just eftersom prisskillnaden var mycket större förut och tänkte försöka stå ut med utseendet.. Men sen vägde dom andra problemen över för en retur.

Så slutligen.. kan ni stå ut med utseendet på en MSI så är det ett bra köp.. en sak jag gillade var hur lätt det var att få access till hårddiskar och sånt jämfört med G53JW.. G73JW är lättare dock.

Visa signatur