The Witcher 2 Assassins of Kings - Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenfall:

Finns det några tips vad det gäller strider, när man möter flera motståndare så blir det att attackera -> dodge -> shield sign -> attackera . Ska göra igenom spelet en andra gång och undrar vart man finner guider ang rustning, vapen och drycker har en känsla av att jag missade en del crafted items första gången.

Hur lyckades ni besegra draken i slutet, speciellt på de högre svårighetsgraderna?

Dold text

Använd potions, enchants, olika signs, talents (om man går swordsman stegen kan man attackera fler motståndar samtidigt) traps, bomber osv

Permalänk
Medlem

Finns det några nackdelar med att köra med dirt 2 profilen? Verkar vara ett par som har problem med amds nya drivare så orkar inte prova dom.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv

OJ... spelet gick från 20 till 60fps(!!) stabilt med GOG. Det är väl helt enkelt så att det finns olika versioner av spelet ute just nu, det du köper i affären på skiva är en dåligt optimerad version. (Ska väl också nämna in-case någon mod börjar bubbla under skinnet så ligger hotlinks till filerna på Steam's officiella forum utan att någon bryr sig, om man tolkar detta som piratkopiering bör man börja fiska upp indianerna tillbaka in i kanoten...)

Permalänk
Medlem

Hur gör man place of power? Jag kommer bara upp till tornet och sen kommer fågel människorna och sen dör jag?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur gör man place of power? Jag kommer bara upp till tornet och sen kommer fågel människorna och sen dör jag?

Använd spoiler taggar!

Sedan håller visst deras servrar på att uppdateras med 1.1 patchen nu, så snart kan man ladda ner den WIPPIE!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Finns det några nackdelar med att köra med dirt 2 profilen? Verkar vara ett par som har problem med amds nya drivare så orkar inte prova dom.

När jag testade med hotfixen försvann ALL stutter både på single kort samt CrossfireX, så väntar spänt på att de fixar "light-source" problemet. Så du får mer stutter med den metoden, samt att den metoden inte funkar alls om du har retail versionen. Har retail och har testat med dirt2 profil. Fungerar inte alls, men med GoG versionen och detta knep funkar iaf crossfireX.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

När jag testade med hotfixen försvann ALL stutter både på single kort samt CrossfireX, så väntar spänt på att de fixar "light-source" problemet. Så du får mer stutter med den metoden, samt att den metoden inte funkar alls om du har retail versionen. Har retail och har testat med dirt2 profil. Fungerar inte alls, men med GoG versionen och detta knep funkar iaf crossfireX.

Drabbas alla av light-source problemet? är det ett stort problem eller är det bara på ett ställe?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Drabbas alla av light-source problemet? är det ett stort problem eller är det bara på ett ställe?

De är överallt i stort sett, iaf från vad jag märkte. Skogen i chapter 1, månen senare i chapter 2 osv... Brasorna m m. Om det bara är vissa OS, kort osv som drabbas kan jag inte svara på

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tack och lov så fixade patchen "high res" problemet iaf, var tvungen att dra ner upplösningen på skrivbordet för att kunna starta spelet i fullscreen innan.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hyfsad förbättring av frame rate (11.5b ännu ej installerat p.g.a. lightsource buggen) för mig som har CrossFireX utan att använda RadeonPro.
Nån annan CFXare som märkt av förbättring?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hyfsad förbättring av frame rate (11.5b ännu ej installerat p.g.a. lightsource buggen) för mig som har CrossFireX utan att använda RadeonPro.
Nån annan CFXare som märkt av förbättring?

hur stor förbättring?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Installerade patchen får fortfarande ca 1fps i spelet tror jag skickar tillbaka spelet. Så jävla trött på skiten.

Permalänk

Hmm, här får jag inga ben på Geralt. Kan även se genom tak. Någon mer?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Henr1k:

Installerade patchen får fortfarande ca 1fps i spelet tror jag skickar tillbaka spelet. Så jävla trött på skiten.

Vad har du för rigg? Ursäkta om du sagt det innan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Bara att vänta på ytterligare en fix från Ati sen kanske man äntligen kan börja på allvar, om dom nu inte förstör något annat vill säga.

Citat:

For Witcher 2 - we're looking at what might be causing the light-source issues in the 11.5b hotfix - stay tuned (but patience is needed)

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Vad har du för rigg? Ursäkta om du sagt det innan.

Ingen fara inte skrivit det i den här tråden

Inte Core i7 930
Gigabyte x58-ud7
Corsair Dominator triple channel minnen 6gb
F120 corsair ssd
2x Gigabyte gtx 460 oc
Sounblaster X-fi Pci-E

Permalänk

För mig flyter allt på fint med allting på max, dock med ubersampling disabled. Kör även spelet i 3D vision vilket är en ren fröjd.

Vad som irriterar mig nu är dock att steam verkar dra hem hela spelet igen för att uppdatera det med patchen, så har väntat i två timmar nu och enbart kommit till 56%.

Jag vill spela!

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

hur stor förbättring?

Svårt att säga eftersom jag inte har RP igång samtidigt och kan kolla FPSen men innan patchen så körde ju Witcher 2 nästan bara på en core och då gick det lite långsammare. Men nu känns det som att jag får samma performerance som med RP påslaget med Dirt2 profil och AFR.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har som vanligt åkt på strul igen.. Innan jag patchade spelet så försökte jag ladda ner både Troll Trouble och Ultimate Swordman´s Outfit men fick bara "Error writing file. Retrying in 10 seconds." och plötsligt går man offline från launchern. Nu efter att jag patchat spelet så händer samma sak :/

EDIT: Läste att de skulle fixa det till Patch 1.2 och att Troll Trouble var inkluderad i 1.1

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Henr1k:

Ingen fara inte skrivit det i den här tråden

Inte Core i7 930
Gigabyte x58-ud7
Corsair Dominator triple channel minnen 6gb
F120 corsair ssd
2x Gigabyte gtx 460 oc
Sounblaster X-fi Pci-E

http://www.overclock.net/pc-games/1021185-witcher-2-sli-fix-g...

Kan det hjälpa dig tro??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Okej det är något grovt fel på min dator eller på spelet. "Mina inställningar: DOF = Off , SSAO = Off , Dangling Objects Limit = Off , Ubersampling = Off
Shadows = High, High , LOD = Normal
Om inget sägs anses inställningen vara On eller på Bästa möjliga."

Jag kommer hem o ser att skit spelet har släppt en ny patch! Whoho tänker jag o patchar skiten, sen så kommer jag in o ser att min FPS har gått från 19 till 55! Sjukt bra tycker jag, spelar lite o sedan startar om datorn. Nu när jag startar spelet så får jag tillbaka den sjukt dåliga fpsen 19. Vafan kan de vara för fel nu då? Jag ändrar till low och får upp fpsen till 25!..... Jag använder Fraps för att mäta FPS, kan den ha fel tro?

Jag sitter på i5 2.66 Ghz, GTX 570, 4 GB ram, Windows 7 64 och senaste Nvidia beta driver.

Ska jag formatera om datorn tro och testa installera om spelet o alla drivers osv?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Okej det är något grovt fel på min dator eller på spelet. "Mina inställningar: DOF = Off , SSAO = Off , Dangling Objects Limit = Off , Ubersampling = Off
Shadows = High, High , LOD = Normal
Om inget sägs anses inställningen vara On eller på Bästa möjliga."

Jag kommer hem o ser att skit spelet har släppt en ny patch! Whoho tänker jag o patchar skiten, sen så kommer jag in o ser att min FPS har gått från 19 till 55! Sjukt bra tycker jag, spelar lite o sedan startar om datorn. Nu när jag startar spelet så får jag tillbaka den sjukt dåliga fpsen 19. Vafan kan de vara för fel nu då? Jag ändrar till low och får upp fpsen till 25!..... Jag använder Fraps för att mäta FPS, kan den ha fel tro?

Jag sitter på i5 2.66 Ghz, GTX 570, 4 GB ram, Windows 7 64 och senaste Nvidia beta driver.

Ska jag formatera om datorn tro och testa installera om spelet o alla drivers osv?!

Jag hade kollat så allt annat fungerar som det ska först, tex andra spel/3DMark. Sedan rensat drivarna med driver sweeper, installerat dom senaste och installerat om spelet. Format C är sista utvägen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Är det något man kan göra för att fixa skuggorna? De är inte speciellt snygga :/
Kör på Ultra utan über och DoF.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

hur ändrar man ration nu efter patchen? har fortfarande de svarta barerna...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat klart det, fy fasen vad bra det är, man blir riktigt ledsen när det tar slut. Nu kommer jag spela om det och välja andra val, ska bli spännande och se hur stor skillnad det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är det något man kan göra för att fixa skuggorna? De är inte speciellt snygga :/
Kör på Ultra utan über och DoF.

http://laddauppbilder.se/?dm=3130659048414

Inte mycket att göra åt det tyvärr. Det är effekten av så kallad "dithering" som du, och alla andra, ser. Denna är som värst i Flotsam där avlägsna träd kastar fula skuggor över byggnader och karaktärer.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Inte mycket att göra åt det tyvärr. Det är effekten av så kallad "dithering" som du, och alla andra, ser. Denna är som värst i Flotsam där avlägsna träd kastar fula skuggor över byggnader och karaktärer.

Nåja, tack för svaret

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är helt jävla lost just nu, var tvungen att installera om Windows. Sen när jag har installerat 11.5, ej hotfix samt CAP3 så fungerar CrossfireX utan dirt2 profil eller annat fuffens och all stutter sen innan är som bort blåst, bra som fan. Men vad i helvete hände? Det SKA inte fungera men gör det ändå?

O ja, gäller patch 1.1

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Är helt jävla lost just nu, var tvungen att installera om Windows. Sen när jag har installerat 11.5, ej hotfix samt CAP3 så fungerar CrossfireX utan dirt2 profil eller annat fuffens och all stutter sen innan är som bort blåst, bra som fan. Men vad i helvete hände? Det SKA inte fungera men gör det ändå?

O ja, gäller patch 1.1

Crossfire funkade både innan och efter patchen för min del.
Som med Rift, där verkar de tycka att de patchat färdigt för crossfire men det funkar inte alls.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3