Dokument sparade i Powerpoint 2010 öppnas som 2007

Permalänk
Medlem

Dokument sparade i Powerpoint 2010 öppnas som 2007

Jag har en dator med Office 2010 och har angett produktnyckel för den. När jag ska öppna sparade dokument i Powerpoint öppnas de som att de var sparade i 2007. Vad beror det på? Eftersom jag inte har någon produktnyckel för 2007 går det inte att redigera, så vill jag ändra något måste jag börja om helt från början med ett nytt dokument i 2010.

Permalänk
Medlem

Är Office 2007 och Office 2010 två olika program för datorn? Om det är så är det ännu märkligare att jag använder det ena programmet och sparar i, och sedan när jag ska öppna dokumentet igen så öppnas det i det andra programmet. Hur kan det bli så?

Permalänk
Medlem

Är det en märkes dator?
Vissa levereras med en test version av MSoffice. Har du sen köpt och installerat den senaste MSoffice så har du nu 2st. Bara att avinstallera den du inte vill använda. Det borde vara rätt uppenbart vilken som är vilken.

"Start / alla program" och kollar hur många MSoffice du har.
"Start / kontroll panelen" för att avinstallera den ena.
Detaljer varierar mellan olika Windows versioner men det är bara att läsa vad som står på skärmen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag avinstallerat office 2007, tidigare sparade filer i office 2007 powerpoint kan inte alls öppnas nu. Får följande meddelande:
"Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat."
Jag har ju office 2010 installerat så det jag behöver göra är att skapa en association. Så jag klickar på "Standardprogram" och sedan på "Ange dina standardprogram". I den korta rullmeny av program jag sedan får upp finns inget Office 2010 eller powerpoint. Vad jag kan se går det inte att lägga till något program i menyn. Så hur löser man det här?

Permalänk
Medlem

"Öppna med" (höger klick på filen), och spara sedan det genom att klicka på checkboxen.

Permalänk
Medlem

Om du orkar så kan du alltid installerar du om Office 2010. Minns inte om det finnas ett lagga alternativ när man gör det eller om det var ett annat program.