Permalänk
Medlem

NH-D14 + Vengance = Sant

Ville bara dela med mig av en sak!

Införskaffade

  • Asus P8P67 - Pro

  • Corsair Vengance Blå

  • Noctua NH-D14

Läste innan köp att det inte skulle gå då själva kylflänsen skulle tagit i de höga minnena! Men jag körde på endå!

Och det gick strålande. Fick bara flytta upp 120mm fläkten ett par snäpp så det va inga problem!

För alla som undrar!
(Vet att det är rätt många)

Om någon betvivlar detta så kan ja skicka bild eller någonting!

Tack hej!
//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Försämras kylningen något om man flyttar upp fläkten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spixy:

Försämras kylningen något om man flyttar upp fläkten?

Inte så mycket förmodligen, men flyttar man upp fläkten måste man ha ett brett chassi, annars tar fläkten i sidoluckan.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem

Kan ha med moderkortet att göra också. På vissa moderkort går kylflänsarna emot och inte fläkten. Så smartast är nog att inte chansa.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InCyBoy:

Kan ha med moderkortet att göra också. På vissa moderkort går kylflänsarna emot och inte fläkten. Så smartast är nog att inte chansa.

Sant.

Visa signatur

Team K.U.Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av windows8:

Inte så mycket förmodligen, men flyttar man upp fläkten måste man ha ett brett chassi, annars tar fläkten i sidoluckan.

Skrivet av InCyBoy:

Kan ha med moderkortet att göra också. På vissa moderkort går kylflänsarna emot och inte fläkten. Så smartast är nog att inte chansa.

Skrivet av Spixy:

Försämras kylningen något om man flyttar upp fläkten?

Somsagt har jag ett Asus P8P67 pro. det är också det enda jag kan svara till 100% att detg år med vengance och D14. utan att fylaren tar i.

kylningen försämmras inte då fläkten fortfarande ligger på. bara ramen som e ovanför.

Jag har själv ett Define R3 och den tar inte i luckan.

God natt
//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Asus P8P67 Deluxe med ett Fraktal XL funkar fint det med. Nog måste man justera ena fläkten nån cm, men det är det nog värt om man vill överklocka lite. Lådan är bred nog. Så härligt att jobba med ett fulltower!

Sitter med Prime95 nu och lyckades få upp tempen till 42 grader som mest, med AI Suite II.
Har inte börjat klocka än, men det känns som ett bra utgångsläge!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter