Permalänk
Medlem

6870 CF problem...

Hej!!

Jag har precis satt in mina 6870 i datorn.
Jag uppdaterade drivrutiner för CCC(catalyst controll center) och provspelade lite, allt gick felfritt.
Sedan för att få en bättre översikt och ha möjligheten att clocka om korten å drog jag men MSI afterburner. jag installerade och lät den gå i bakgrunden (ändrade memclocksen till 310 bara för att testa om det gick lika bra som med kortet innan) sedan så drog jag en reset till orginalvärdena och började spela.

Efter 2 timmar The Witcher 2 så stängde jag av datorn ett tag, nu när jag satte på den så dels så märker inte CCC att jag har CF längre, varken i överklockningsläget eller hårdvaruinformationen. I msi så syns kortet men så fort jag ändrar ngt (om det så bara är fläkthastigheten) så går activity upp till 100%

Någon som har ngn aning om vad det kan vara?....

// "sadface" DanneSvs

*edit*
Efter att ha ominstallerat drivrutinerna och kört driveer sweep så hittar CCC att det finns 2 kort men ingen CF...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

hittade problemet

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

hittade problemet

Ifall du skriver vad problemet var så finns det säkert någon som i framtiden kommer ha nytta av den informationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

Ifall du skriver vad problemet var så finns det säkert någon som i framtiden kommer ha nytta av den informationen

haha xD

Problemet var att när jag närmade mig att var klar så sklarvade jag vilket gjorde att när jag satte dit chassiväggen så blev det glapp för strömsladdarna i undre grafikkortet, ett enkelt sladdbyte och lite snyggare undangömning gjorde susen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

haha xD

Problemet var att när jag närmade mig att var klar så sklarvade jag vilket gjorde att när jag satte dit chassiväggen så blev det glapp för strömsladdarna i undre grafikkortet, ett enkelt sladdbyte och lite snyggare undangömning gjorde susen

Aha, jo, det var lite konstigt, har inte hört någon annan som har lyckats med detta