[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Man måste väl ställa in MMS iställningarna i telefonen? Vet inte hur det är med andra operatörer men vet att Tele2 har automatiska inställningar man kan få skickade till sig om man loggar in på deras sida och knappar in sitt mobilnummer.

Jag tycker man borde behöva det men jag har inga inställningar för mms utan bara data. Normalt brukar man ju behöva båda två men jag har inget annat än data men det vill fungera i alla fall.

Skrivet av FoxRacingInc:

RainesX, vad är apn data ?

Mocka, har kollat igenom inställningarna på mobilen för just mms, men hittar inget tokigt där.

Får väl ta kontakt med 3 annars o höra vad dem säger.
I min gamla Nokia 5800XM funkade det som det skulle.

apn= access point name. Denna inehåller alla inställningar för tex data, mms, etc.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Måste man aktivera nåt speciellt för o kunna kolla på mms?

Fick 2st igår, o på dem står det bara laddas ned, tillgänglig bla bla bla... o inget mer händer.

Tänkte på en sak, har du datatrafiken aktiverad? Jag körde ett tag med en app som hette APN On/Off på min Galaxy 1. Den stänger av eller sätter på datatrafiken som tillåter surfande, e-post, MMS, market osv. Jag använde appen endast för att spara batterier och slippa slå om från 2G till 3G när man ville surfa. I varje fall...när jag inte hade datatrafik påslagen och fick MMS så såg jag själva meddelandet men bild/ljud saknades och tyvärr kunde jag inte göra något för att få ned det även om jag slog på datatrafiken.

Skrivet av RainesX:

Jag tycker man borde behöva det men jag har inga inställningar för mms utan bara data. Normalt brukar man ju behöva båda två men jag har inget annat än data men det vill fungera i alla fall.

Det är möjligt att det finns standardiserade inställningar nuförtiden. Nog bara jag som är omodern

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Mocka, ja den den e aktiverad... för jag kan ju surfa, market osv, om det är så du menar!

Permalänk
Medlem

Mobilen hämtas från Coop idag speenande

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Hämtar min och ca 2 timmar

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Skriver detta med telefonen. Är grymt nöjd :). Swype är ganska smidigt,dock gillar jag inte å-ä-ö placeringen. Antar att jag vänjer mig dock
Vad heter appen som kollar strömförbrukningens fördelning?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Fan alltså, jag älskar den här mobilen!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte fått något svar. Är det någon som också upplever en fördröjing på 4-5sek ibland när man klickar hemknappen när man är i ett program? Kvittar vilket program egentligen...

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Det verkar som att fördröjningen försvann nu när jag startade om mobilen för första gången

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Skrivet av FoxRacingInc:

RainesX, vad är apn data ?

Mocka, har kollat igenom inställningarna på mobilen för just mms, men hittar inget tokigt där.

Får väl ta kontakt med 3 annars o höra vad dem säger.
I min gamla Nokia 5800XM funkade det som det skulle.

inställningar - trådlöst och nätverk - mobila nätverk

Där ställer du in APN, vilka inställningar du ska ha beror på vilken operatör du har. Kolla din operatörs hemsida för rätt inställningar.

Permalänk
Inaktiv

Någon som har en aning om när man kan uppdatera till senaste updateringen? alltså KE7.

Permalänk
Medlem

Hej har problem med att ansluta till wifi. Jag skriver in lösen och trycker att jag skall ansluta. Men då står det Autentiserar sen ändras det till Ihågkommen och sen Deaktiverad. Vd skall jag göra? Jag blir frånkopplad direkt.

Samt att display ligger på 87% hur ändrar jag det?

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Någon som har en aning om när man kan uppdatera till senaste updateringen? alltså KE7.

tror inte den kommer till norden, i så fall så borde den redan varit ute. I UK kom den för ca två veckor sedan. vi får nog vänta tills nästa uppdatering istället (kan bli 2.3.4)

Permalänk
Medlem

Hej har problem med att ansluta till wifi. Jag skriver in lösen och trycker att jag skall ansluta. Men då står det Autentiserar sen ändras det till Ihågkommen och sen Deaktiverad. Vad skall jag göra? Jag blir frånkopplad direkt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tjena alla jag bara ÄLSKAR LUREN ASSÅ =D

hmm men det är så har pillat på lite gran sen igår
är det nån som vet hur man kan se hur mycke % man har av batteriet ? eller är nån app ?

har haft ett levande bakgrund sen igår och har fortfarande mer än halva batteriet kvar
och lirat lite Real fotboll ... är det normalt eller har jag batteri buggen ?

är det nån som kan rekomendera nåra appar ? ( är nybörjare )

sen en fråga till ang uppdateringen ska jag uppgradera den eller ska jag vänta med fixen som gör att luren fasnar på vilolägen

jätte tacksam för svar
Mvh Panos

Permalänk
Avstängd

fyy f*n va batteriet går åt när man surftat och spelar angry birds

hmm är det normalt eller hur kan jag få reda på om man har buggen som gör att det tar batteri när det är på viloläge ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

tjena alla jag bara ÄLSKAR LUREN ASSÅ =D

hmm men det är så har pillat på lite gran sen i
går
är det nån som vet hur man kan se hur mycke % man har av batteriet ? eller är nån app ?

Sök på "batteri widget". Ja, särskrivet.
Edit: Testa fancy pants om du fryser om händerna xD

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smacked:

Sök på "batteri widget". Ja, särskrivet.
Edit: Testa fancy pants om du fryser om händerna xD

oki ska testa den

vad i 17 är fancy pants ?

Permalänk
Avstängd

ska jag låta mobilens batteri dö helt eller kan man stoppa laddaren ? så den laddas

man har läst på en hel del forum och sånt och har fört att man ska låta mobilen få slut på batteriet och stängas av sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

tror inte den kommer till norden, i så fall så borde den redan varit ute. I UK kom den för ca två veckor sedan. vi får nog vänta tills nästa uppdatering istället (kan bli 2.3.4)

Den har kommit ut i Finland fick jag höra så borde ju komma ut här med.

Permalänk
Medlem

Jävla sega Telia ska vara. Får min den 21/6... Längtar!

Permalänk
Skrivet av Panosz:

ska jag låta mobilens batteri dö helt eller kan man stoppa laddaren ? så den laddas

man har läst på en hel del forum och sånt och har fört att man ska låta mobilen få slut på batteriet och stängas av sig själv

Det spelar ingen roll.

Permalänk
Avstängd

är det nån som vet villken uppdate version som gör att mobilen fasnar vid viloläge ?
har dock inte gjort nån uppgradering på luren än

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lullebulle:

Det spelar ingen roll.

tackar=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Hej har problem med att ansluta till wifi. Jag skriver in lösen och trycker att jag skall ansluta. Men då står det Autentiserar sen ändras det till Ihågkommen och sen Deaktiverad. Vad skall jag göra? Jag blir frånkopplad direkt.

Någon?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Du kan testa att ändra till statiskt ip och mata in inställningarna manuellt i luren, har funkat för mig då jag haft det problemet.

När du är inne på wifi inställningar så tryck på meny knappen, och välj advanced. Där kan du ställa in allt sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du kan testa att ändra till statiskt ip och mata in inställningarna manuellt i luren, har funkat för mig då jag haft det problemet.

När du är inne på wifi inställningar så tryck på meny knappen, och välj advanced. Där kan du ställa in allt sånt.

Okej får testa det. Men fattar inte det där med ip och portar hur skall jag få reda på det?
Håller aldrig på med nätverk.

Mvh

Visa signatur

Permalänk

Gateway: 192.168.1.1
Nätmask: 255.255.255.0

osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Gateway: 192.168.1.1
Nätmask: 255.255.255.0

osv

Ja men hur får jag reda på mitt?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Ja men hur får jag reda på mitt?

Skriv ipconfig i kommandotolken.