Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hahahahahahahahahahaha

Allså, hur kan man misslyckas såhär mycket? NOLL spelkänsla, för narrov fov. Sköna repliker osv men ingen känsla alls i varken vapen eller gameplay.

Ni som är retro gamers kommer att märka direkt vad jag pratar om , spelet känns "tunnt" och låg budget på något sätt :/ faaaaaan väntat sjukt länge. skit.

Jag gillade faktiskt demot, tro det eller ej. Spelet känns snarare "gammalt" skulle jag vilja säga, men det var nästan något jag väntade mig. Har sett att många skriver att känslan är noll, någon jämförde tom med skitspelet SoF 3 (rip sof serien). Men jag kan inte hålla med riktigt. Det känns mer som en beta då, effekten av shotgun var risig, men jag tyckte bla. railgun var rolig (fick lite q3 känsla av den). Jag håller alltså med om att det känns som vissa saker fattas och en del känns påklistrat, men det är nåt visst med spelet ändå.

Dock tycker jag att musen var lite sådär (dock acceptabel), precis som Borderlands var innan man kunde ändra i ini filer, om jag inte minns fel. Hela grejen med Post processing osv kändes påklistrad, antagligen för att dölja den gamla grafiken.

Grafiken stör jag mig inte alls på, jag spelade nyss igenom (well, nästan avklarat), gamla Realms of the Haunting från 1997 och led inte där heller :D.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

FullHD: http://img4.imageshack.us/img4/9969/dukecompare5fullhd.jpg

FullHD: http://img220.imageshack.us/img220/7421/dukecompare4fullhd.jp...

FullHD: http://img19.imageshack.us/img19/6166/dukecompare3fullhd.jpg

FullHD: http://img802.imageshack.us/img802/5139/dukecompare2fullhd.jp...

FullHD: http://img825.imageshack.us/img825/8503/dukecompare1fullhd.jp...

Liten compare.

Permalänk
Medlem

Intryck efter man klarat demot är:

-Sköna oneliners och ok med "roliga" sekvenser
-Det känns segt...saknar snabbheten från duke3d
-Tråkigt med max 2 vapen
-Väldigt linjärt och skriptat på gott och ont.
-Grafiken duger fint för mig men är ingen värsting grafik direkt.
-Saknar lite "tryck" ur vapnen. Kan inte sätta fingret på vad men dom känns inte maffiga

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk

Har spelat igenom demot själv nu och måste säga att jag knappt kan vänta till att hela spelet kommer ut i affärerna. Demot visar inte så himla mycket. Och var över ganska snabbt, som tur var kan man spela flera gånger :D. Jag kände också att det är något som saknas, men kan inte riktigt sätta fingret på det. Tror nog det bara handlar om att man har väntat så länge och att förväntningarna är lite för stora. Men men, kommer älska detta spelet oavsätt. DUKE IS BACK! AND HES ALL OUT OF GUM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Liten compare.

Tack Robbaz

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Inte för att vara en negativ jäkel nu, men är det bara jag som tycker det borde stannat som vaporware?

Aja, får väl ta det för vad det är...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PC ser ju som vanligt bäst ut, men som sagt vapnen känns så klena , det blev bättre nu när man ändrar FOV och stängar av depth of field osv grafikmässigt men som sagt saknar kännslan... buuhuu DUUUUUUUUUUUKE dont let me down!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är ju en homage till old school fps ala DN3D så vad förväntar ni er?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

PC versionen ser ju bäst ut som vanligt men enligt mig så ser PS3 versionen bättre ut en XBOX vilket är ovanligt!

Förhandsbokade spelet till PS3 idag!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Pre köpte det genom d2d. Hur får jag tag i min key så att jag kan lira demot? "Finns ingen dl button" bara "preorder". ( mitt account allstå där det står att jag köpte spelet)

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa det för all humor. Jag hoppas dock att det går bra och att de släpper ett till spel i RIKTIGT gammal stil.

T.ex. möjligheten att ha alla vapen samtidigt, inte lika mycket skriptat så man irrar runt en stund, "secrets" etc.. etc.. fast med grym grafik!

Permalänk
Medlem

Your order from zavvi has been dispatched and will be with you shortly!

Nice, då kan man lira om några dagar.

Permalänk

tror inte DNF var tänkt att bli ett hightech demo ala Crysis utan som nån sade en hyllning till originalet

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Skillnader i film och bild

Som vanligt en väldigt bra jämförelse Robbaz! Kul att se hur stor skillnaden faktiskt är. Själv har jag inte provat demot än men det blir väl tillgängligt med tiden.

Permalänk
Medlem

Yes gött mitt bose är redan sorterat i Jönköpings postterminal :D, har det förhoppningsvis redan imorgon då!!!!

Permalänk
Medlem

Yes! DNF: Balls of steel skickad, hoppas på en sömnlös helg
I¨ll bet on Duke!

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Vem tippar på att steam kommer krascha ikväll som alltid med stora spel och det blir helt omöjligt att spela

Permalänk
Medlem

He he , håller mitt ex, DNF Kick Ass Ed. i handen just nu, skall börja installera det...

Edit:
%&#¤! Installationen är tidsbestämd, det går inte att installera det ännu

Permalänk
Medlem

Har hämtat ut mitt bose nu, ska bli roligt att testa ikväll tyvärr måste man ju upp och jobba kl 5, plus att man jobbar i helgen.
Men semestern börjar v.25 så då blir det DNF på allvar :)!

Permalänk
Medlem

Ledig hela kvällen imorrgon, yey! GE MIG!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skickades igår från England. Står "Estimated arrival date: June 15, 2011".
Hoppas på måndag, kommer det fram till Sverige senast imorgon så kan jag nog hämta ut på måndag.
Drar iväg till Grekland 16e, så vill hinna spela lite iaf!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Sötast

Haha herregud.....

Efter alla dessa åren så släpps det verkligen!

Äntligen släpper de mot allas förväntan Duke Nukem Forever!
Komplett med lågupplösta texturer, den svåraste nivån enklare än ett barnpussel 0-3år tråkig bandesign, noll fysik......

Nä jag orkar fan inte... Det är som vilket jävla konsollspel som helst 2011.

Most disappointing game released Year 20XX inte minst pga att om det nu verkligen hade varit en hyllning åt Duke Nukem så hade det släppts på PC endast och varit designat endast för den plattformen.

Ett totalt hån mot Duke Nukem och PC-Gamers i sig.

Nä. Billigt spel, snabba pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja inte var det så stor skillnad inte.

Vore helnajs o se en REMAKE på Duke Nukem 3D... finns ju visserligen diverse förbättrade versioner, men ingen ORDENTLIG remake tyvärr.

Du kan väl inte bara ha missat Duke Nukem 3D Reloaded?
Iofs så är den ju forfarande under "construction", och när den är klar kommer den bara att bestå av några utvalda levels från spelet, ev. någon från platinum pack samt en del multiplayer levels

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Tack för den länken. Blev ett köp!

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

fick ett mail från spelbutiken idag, delar av min beställning av special edition utgåvan är försenat... bekant på något vis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

fick ett mail från spelbutiken idag, delar av min beställning av special edition utgåvan är försenat... bekant på något vis...

Mardrömsscenario!!!!

annars en helt klart prisvärd CE!!

Permalänk
Medlem

Blev ringd idag från Game och ska hämta mitt BOSE imorgon