Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av jake93:

Dice har sagt att alla DLC till BF3 ska vara gratis och dom har sagt att det ska bli 3 gånger så mycket DLC material i BF3 än vad det var i BFBC2.

Fast det stämmer ju inte då Back to Karkand inte är gratis och inte physical warfare heller. DICE har inte så mycket att säga till om faktiskt, det är EA som är de stora beslutsfattarna.

Permalänk
Medlem

Systemkraven till spelet är släppta!

Systemkrav Minimum Rekommenderad
Operativsystem Windows Vista/7 Windows 7 64-bit
Processor Core 2 Duo @ 2,0 GHz Intel eller AMD med 4 kärnor
RAM-minne 2 GB 4 GB
Grafikkort
DirectX 10 eller 11-kompatibelt från DirectX 11 från NVIDIA eller AMD, GTX 460, HD 6850
NVIDIA eller AMD

Grafikminne 512 MB 1 GB
Hårddisk 15 GB 15 GB

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av Royael:

RAM-minne 2 GB 4 GB
Grafikkort
DirectX 10 eller 11-kompatibelt från DirectX 11 från NVIDIA eller AMD, GTX 460, HD 6850
NVIDIA eller AMD

Grafikminne 512 MB 1 GB
Hårddisk 15 GB 15 GB

Kraven är i alla fall nästan precis som förväntande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fast det stämmer ju inte då Back to Karkand inte är gratis och inte physical warfare heller. DICE har inte så mycket att säga till om faktiskt, det är EA som är de stora beslutsfattarna.

det är skillnad på DLC och expansion

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

RAM-minne 2 GB 4 GB
Grafikkort
NVIDIA eller AMD

Grafikminne 512 MB 1 GB
Hårddisk 15 GB 15 GB

Satan. det var inte illa... Där går min dator bort. Tur att farsan kör Phenom 2 X6 och hd6970

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Listan ser lite konstig ut.. är 460 och 6850 rekommenderade eller minimum?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Listan ser lite konstig ut.. är 460 och 6850 rekommenderade eller minimum?

460 och 6850 är nog rekommenderade, "DirectX 10 eller 11-kompatibelt från DirectX 11 från NVIDIA eller AMD" är minimum.

Såg nu på bf3blog.com att det kommer vara regenerative health... Whyyyy!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

460 och 6850 är nog rekommenderade, "DirectX 10 eller 11-kompatibelt från DirectX 11 från NVIDIA eller AMD" är minimum.

Såg nu på bf3blog.com att det kommer vara regenerative health... Whyyyy!?!

Ah.. sitter väl fint med mitt 6870 då. Presterar inte 460 närmre 6870 än 6850 föresten?

Så att alla skitungar inte ska tycka att det är för svårt såklart. Får väl bli hardcore den här gången om också.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av jake93:

det är skillnad på DLC och expansion

Har jag sagt nått annat? Jag vet inte vad du vill ha sagt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

RAM-minne 2 GB 4 GB
Grafikkort
NVIDIA eller AMD

Grafikminne 512 MB 1 GB
Hårddisk 15 GB 15 GB

Källa? För det va ju några fejk systemkrav som blev upplagda tidigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Källa? För det va ju några fejk systemkrav som blev upplagda tidigare..

http://www.sweclockers.com/nyhet/14104-falska-systemkrav-spri...
fake som vanligt
stog inget på battlefields facebook sida.
så om det inte står på battlefields hemsida eller är en intervju med någon från dice och ea så kan man knappast lita på det

EDIT: personligen litar jag inte heller på EA dom är lite konstiga allt
och systemkrav kommer nog fram emot betan eftersom det inte ens är inne i alpha än.
jag tror det kommer släppas riktigt systemkrav fram emot augusti eftersom då närmar sig betan och då börjar det närma sig final produkten som dom kommer sälja

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Från Battlefield 3s facebook sida:
Multiplayer Battlefield 3 Details Revealed

Squad Leader confirmed, 4 Person Squad
Ability to spot a Enemy Squad Leader
Equippable Grenades
Falling debris from destruction 3.0 can kill players!
Equippable knife as well as quick knife (like BC2)
Support class able to mount bipods and give ammo
Rifleman class has medpack + defibrillator
Ability to change fire modes in multiplayer (semi/burst/auto)
Regenerative health in MP, but suppression effect stops regen (only regen when you aren't under fire)
Suppression effects from LMG, blur vision
Flashlights can blind the enemy
First Person Animations in Multiplayer
Faction Specific Weapons + Unlocks
Vehicles can be immobilized before being destroyed
Able to opt out of Revives in Multiplayer
3D spotting

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Suppression effects from LMG, blur vision

Finns det något klipp som visar hur detta fungerar i praktiken? Verkar ganska intressant.

Citat:

Able to opt out of Revives in Multiplayer

Vad menas med detta?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad menas med detta?

Det låter som att man kan välja att inte bli återupplivad. När du hellre spånar än återuppstår.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

RAM-minne 2 GB 4 GB
Grafikkort
NVIDIA eller AMD

Grafikminne 512 MB 1 GB
Hårddisk 15 GB 15 GB

FAKE. Inte officiella, vi har inte släppt några systemkrav än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad menas med detta?

Antar att man kan välja att undvika att bli revivad av nån noob-medic som gör att du blir dödad om och om igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Det låter som att man kan välja att inte bli återupplivad. När du hellre spånar än återuppstår.

Skrivet av Gizgiz:

Antar att man kan välja att undvika att bli revivad av nån noob-medic som gör att du blir dödad om och om igen

Just ja, hade glömt bort den funktionen Tack för påminnelsen.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Physical Warfare Pack kommer att finnas på fler ställen än i UK: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Permalänk

Vad innebär "3D spotting"? Nån som vet?

Permalänk
Skrivet av repi:

FAKE. Inte officiella, vi har inte släppt några systemkrav än.

Kul att vi har någon från DICE som följer tråden:)

EDIT: får man fråga var det er idé eller EAs att släppa spelet upphackat i delar där man måste förbeställa och/eller betala extra för att få den fulla upplevelsen? Själv är jag inget stort fan av DLC-konceptet, jag anser att nya banor/lite extra vapen ska komma gratis med patchar och liknande, jag har dock inget emot hela expansioner.

EDIT2: Hur är/blir det med dedikerade servrar och kommer några verktyg släppas för moddare att leka med, vore ju roligt med ett PR i frostbite 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Vad innebär "3D spotting"? Nån som vet?

Att du kan markera (med Q i PC's fall), fiender så dom får en röd triangel ovanför sina huvuden, så alla på kartan kan se den fienden, eller snarare triangeln, och sedan skjuta fienden även om man inte ser fienden.
Det funkar även genom vägger och buskar i BC2. Bra system tycker jag, dock så kan det bli för lätt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Att du kan markera (med Q i PC's fall), fiender så dom får en röd triangel ovanför sina huvuden, så alla på kartan kan se den fienden, eller snarare triangeln, och sedan skjuta fienden även om man inte ser fienden.
Det funkar även genom vägger och buskar i BC2. Bra system tycker jag, dock så kan det bli för lätt

Aha, i see. Låter lite sådär, men det kanske blir bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Aha, i see. Låter lite sådär, men det kanske blir bra.

Låter nog värre än vad det är, inget som förstör spelet Funktionen kommer nog ha förbättrats i BF3 också.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Skrivet av KKay:

Låter nog värre än vad det är, inget som förstör spelet Funktionen kommer nog ha förbättrats i BF3 också.

Eftersom det är dedikterade servrar (tror jag?) så gör det nog stänga av också om admin så önskar, man får leta fram en server som kör efter de inställningar som man själv vill ha. Sen på HC kanske det är helt av?

Permalänk

Nånting jag försökt ta reda på men hittar ingen källa som kan bekräfta det, kommer det INTE komma en gratis open beta eller kommer den endast vara beta för folk som köper MOH?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Nånting jag försökt ta reda på men hittar ingen källa som kan bekräfta det, kommer det INTE komma en gratis open beta eller kommer den endast vara beta för folk som köper MOH?

Det kommer en öppen beta för alla. Tror att dom som bokade MOH får tillgång till den lite tidigare.

Permalänk
Skrivet av BoofnBafn:

På E3 sade dom att en öppen beta kommer i September vilket som jag tolkar att i princip alla kan testa eller efterfråga en nyckel kanske, i så fall så är det väl stängd beta från Augusti kanske för dom med MoH. Detta är endast en kvalificerad gissning.

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli förvånad om den inte var öppen till alla. Syftet med öppen beta är att den ska vara öppen till alla.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

Sådär, nu har jag avbeställt min förhandsbokning med anledning av den inledda bojkotten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Sådär, nu har jag avbeställt min förhandsbokning med anledning av den inledda bojkotten.

vilken bojkott?