Rösta om SweClockers officiella musmatta

Permalänk

Ettan då den ser mest stilren ut, 2an var för... mycket helt enkelt

Permalänk

Min röst går på 2:an även fast den är mer eller mindre copy pastad från andra mattor.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Fyran alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

bidrag 2
av OnlyCasanova

aningen för mycket gaming som nämnt men väl värd att vinna

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av olle360:

För att skaparen använde sig av en font som heter "Defused" och det står tydligt att den fonten inte får användas kommersiellt.

Direkt citat från hemsidan:

(Jag antar att han inte har betalat licensen)

Har kontaktat upphovsmannen och försöker reda ut hur det står till med licensen. Förhoppningsvis kan vi komma fram till en bra lösning.

Skrivet av juckeyy:

kan man köpa en sån här musmatta tillslut?

Självklart

Skrivet av bejjee:

vad kommer musmattan att kosta ungefär?:D

Det är inte spikat än, men vi försöker hålla priset nere så långt det går. Kika på vad Qpad CT Large med specialmotiv kostar i butik så ser du ungefär var det kan tänkas landa.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

2:an var alldeles för mycket "gaming", inget jag vill ha på min musmatta direkt. Given röst på bidgrag 1! 6:an hade varit en kandidat om skaparen skippat reflektionen på sweclockers-texten (och tagit bort den i hörnet, blev lite väl mycket sweclockers där imo)

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

5:an fick min poäng.

Permalänk
Medlem

Birdag nr 5 får min röst !

Absolut härligast och mest i ämnet , kan jag tänka mig att ha på skrivbordet .

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är inte spikat än, men vi försöker hålla priset nere så långt det går. Kika på vad Qpad CT Large med specialmotiv kostar i butik så ser du ungefär var det kan tänkas landa.

Ungefär 200-250 kr, eller?
och tjocklek 4mm?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

1

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Skrivet av R34p3r:

2:an var alldeles för mycket "gaming", inget jag vill ha på min musmatta direkt. Given röst på bidgrag 1! 6:an hade varit en kandidat om skaparen skippat reflektionen på sweclockers-texten (och tagit bort den i hörnet, blev lite väl mycket sweclockers där imo)

Den i hörnet på bidrag 6? menar du vattenstämpeln som sweclockers har lagt till på alla bidragen då?

Permalänk
Medlem

Bidrag #2

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem

La min röst på bidrag 2, och det ser ut som att den vinner
Alla finalister hade väldigt snygga bidrag!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Röstade på bidrag nr.5 för den verkade vara mest genomtänkt och är närmare "konst" än de andra bidragen. Väldigt smakfull design på moderkortet, som passar väldigt bra då det visar vad Swec handlar om, alltså hårdvara.

Bidrag nr.2 = Nerladdad font och brushes. Visst ser den ganska bra ut men det är något som många klarar av att slänga ihop på 5 minuter. Designen uppskattas väll mest av lite yngre personer som tycker det ser "tufft" ut.

Permalänk
Medlem

en Qpad CT med specialtryck kostar runt 179-229 kronor så hoppas på ett bra pris !!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

6an får även min röst.

2an påminner mig fruktasvärt mycket om Crysis 2.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

1:an fick min röst!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

2an är snygg, men förstår inte hur man kan rekommendera den som en "officiell" musmatta. Vid första snabba anblicken associerar jag den helt enkelt inte med sweclockers då den är alltför gaming/action/you name it - inspirerad.

Gillar också 6an mer och mer

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

F..k the rules är det som gäller på SC!
Sen undrar jag varför man tagit 2 bidrag av 2 stycken,finns bidrag jag heller hade sett än 2 av en och samma person!. Nr 6 för min del!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Oj, vad jag tydligen inte tycker likadant som andra. Många tycker visst om 2an, den tyckte jag minst om. Känns som en rak Crysis rip-off och tycker inte spelandan passar swec lika bra som något modernt eller något som är relaterat till hdw.

Permalänk
Inaktiv

Tyckte att alla bidrag var mycket bra men jag la min röst på bidrag nummer 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

6:an här. 2:an känns på tok för sci-fi-action-hypat á la Crysis för min smak. Hade det varit ett spelforum för FPS-nördar hade det passat bättre, men ett forum som Sweclockers borde ha en mer stilren musmatta.

Verkar som att det är dit forumet börjar falla, tyvärr. Istället för sanna entusiaster är det p12-or som vill ha värsta monsterriggen för att maxa de senaste astuffa FPS-spelen.

Tråkigt ja, tycker jag med. Den är snygg, inget snack om saken, men den är snygg på det där hollywood-bloatade-generiskt-designade-"coola" sättet. Något som verkligen inte faller mig i smaken.

Blev nummer 5 av Snatte för mig. Även om hårdvaran verkar vara lite utdaterad. Är det integrerad grafik via vga anslutning? PCI platser med ett AGP-slot där uppe? Tre minnesplatser? 2004 ringde och ville ha sin hårdvara tillbaka.

Men den var riktigt snygg faktiskt, sobert skandinaviskt. Är vad SC faktiskt i grunden handlar om, hårdvara.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Tyckte tvåan var coolast, men tryckte på fel länk så rösta på trean istället... doh!

Permalänk
Medlem

Håller med en del andra om 2:an. Stod mellan 1:an och 5:an för mig, blev 1:an till slut.

Permalänk
Medlem

Röstade på 5an, gillar inte tvåan.
Kommer inte köpa den om tvåan vinner

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Röstade på ettan stilrent och passande mönster, blev lite förvånad att 2an fått flest röster, men det måste finnas folk med dålig smak också /ironi.

Permalänk

Måste säga att alla dessa förslag är värda en plats på mitt skrivbord, man slutar aldrig häpna över den kollektiva talangen på forumet

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

det blev en nr 1 men det var nära att man röstade på bidrag 6

Permalänk
Medlem

Ettan var riktigt snygg, så den fick min röst.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur 2an kan leda!!!??? Är ni alla personlighetslösa gamers utan uppskattning för kreativitet och relevans? Det mest uttryckslösa bidraget kan för i helvete inte vinna! Min ordning(eller facit om man så vill): 5, 3, 1, 4, 6, 2

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/