Uppgradering av en drygt 1 år gammal dator.

Permalänk

Uppgradering av en drygt 1 år gammal dator.

Hej, sitter idag på denna dator och har tänkt uppgradera den så att jag klarar av spelsläpp osv till hösten.

Tanken är att köpa ett nytt grafikkort, (ex. 6870 eller likvärdigt) och köpa till 4 gb minne till.
Är det vettigt? specifika modeller behövs inte.

Är det något annat jag ska uppgradera?
Processorn är väl inte så dålig att den behöver bytas?

Tack på förhand
Malcolm

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk
Skrivet av malcolmgranberg:

Hej, sitter idag på denna dator och har tänkt uppgradera den så att jag klarar av spelsläpp osv till hösten.

Tanken är att köpa ett nytt grafikkort, (ex. 6870 eller likvärdigt) och köpa till 4 gb minne till.
Är det vettigt? specifika modeller behövs inte.

Är det något annat jag ska uppgradera?
Processorn är väl inte så dålig att den behöver bytas?

Tack på förhand
Malcolm

Låter som en mycket vettig uppgradering, möjligtvis köper du en fetare processorfläkt och klockar upp den en bit också så kommer det bli finfint!

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

Vad gör du för något på datorn? Spelar du Tetris eller högt krävande spel? Vilket isådanafall?
Multitaskar du mycket? Klockar du något?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Skrivet av Stöldmärkt:

Vad gör du för något på datorn? Spelar du Tetris eller högt krävande spel? Vilket isådanafall?
Multitaskar du mycket? Klockar du något?

Tänkt för exempelvis BF3 till hösten och grejer som jag klarar idag. Sen fler spel som kommer släppas också givetvis. Multitasking kör jag egentligen alltid, klockar inte för tillfället iaf och inga direkta planer på nåt permanent.

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930