Problem med HD6970
Bakgrund:
Hej har nyss byggt en ny dator, köpte först en ny CPU-kylare (Har en i5-760 som låg på 98-99 grader under load med kylaren som följde med), ett HD6970 grafikkort, 2 2TB hårddiskar och 2 120mm fläktar.
Satte ihop allt och installerade Windows 7 64-bit, allting gick ganska bra tills jag blev ringd på skype, då dök det upp gröna pixlar ÖVERALLT på skärmen, satte sig gärna på ikoner och program, helst svart, så jag startade om datorn, när Windows laddade var skärmen fylld med grön/svarta fyrkanter, men försvann efter Windows startat, har inte sett några gröna pixlar eller fyrkanter sen dess.
Tankade hem Crysis 2, körde igång och efter 5 minuter smällde mitt nätaggregat (bokstavligt talat) och det var ett Hiper Type-R 580w.
Beställde ett nytt nätagg från komplett, ett Corsair HX650, kopplade in det i datorn och körde igång, har inte haft några problem alls med nätaggregatet, men dock har grafikkortet börjat jävlas.
Nuvarande problem:
När jag spelar någonting (Metro 2033, Crysis, Crysis 2, STALKER: CoP, Bad Company 2) så händer det ibland att hela skärmen fryser i ungefär 5-10 sekunder, sen ser man i någon tiondels sekund sånt där svartvitt "tv-static", sedan fylls skärmen av endast en viss primär färg (vanligen i sammanhang med vilken färg som används mest i spelet som är igång, t.ex brun eller blå) och sedan så händer det en av 3 saker, antingen krashar spelet och jag får upp "x.exe har slutat fungera", eller så blir allting helt svart efteråt och skärmen förlorar signalen till grafikkortet och jag får starta om, eller så får jag en blåskärm (har bara hänt en gång av kanske 10).
Ibland står det dock att grafikkortets drivrutin har slutat fungera och att det har rättats till, men det har det då fan inte eftersom det här fortsätter hända.
Min dator:
ASUS P7P55D
Corsair HX650
HD 6970 (Inte överklockad, testade att höja lite i AMD Overdrive men det känns osäkert eftersom det jävlas)
i5-760
6GB DDR3 1333MHz
Snälla hjälp mig, jag har ingen aning vad som orsakar det här men det är otroligt störande