Permalänk
Medlem

Asus N53SN

Goddagens goddagens!

Har för närvarande en Acer Aspire 5739G som jag vart mycket nöjd med, men nu kliar det i plånboken samt fingrarna

Har kollat en del på en Asus N53SN
http://www.inet.se/artikel/1969922/asus-n53sn

Tänkte byta ut HDD till en SSD på 120gig och ha stock HDD i en Hårddisk dockning.
Arbetar en del med Adobe Premier samt spelar lite spel (kommer bli lite BF3 senare)

Jag strävar inte efter MAX settings på nyare spel (crysis 2, BF3 etc etc) men det ska funka fint och spelbart i Medium/High settings.

Är denna lappen något för mig? eller finns det någon annan som ni kan rekomendera?

Permalänk

Goddag!

Jag har precis köpt Asus'en jagsjälv. Utifrån mina krav så är jag riktigt nöjd med datorn.
Nu är graffekortet inte det bästa på laptopen men jag klarar spela The Witcher 2 och Crysis 2 på Medium med hyfsade FPS. BF3 tror jag kommer kräva mer så Medium blir nog max för denna.

Sikta på Asus Gamingdatorer om du vill lira på High. Eller förslagsvis MSI's rymdskepp.

Permalänk
Medlem

Du kan ju tänka på att nya versionen av Nserien kommer augusti är det planerat enligt ASUS.David här på SweC
Så kolla in Asus N55SF

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk
Medlem

Ok, har GT240m grafikkort på min nuvarande lapp och kan köra Crysis 2 med lite över medel. Vilket är det "nya" grafikkortet för lapps då? Måste vara Nvidia kort då Adobe program använder sig av Nvidia GPU och funkar bäst ihop. Radeon is a big No No!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av locktail:

Goddagens goddagens!

Har för närvarande en Acer Aspire 5739G som jag vart mycket nöjd med, men nu kliar det i plånboken samt fingrarna

Har kollat en del på en Asus N53SN
http://www.inet.se/artikel/1969922/asus-n53sn

Tänkte byta ut HDD till en SSD på 120gig och ha stock HDD i en Hårddisk dockning.
Arbetar en del med Adobe Premier samt spelar lite spel (kommer bli lite BF3 senare)

Jag strävar inte efter MAX settings på nyare spel (crysis 2, BF3 etc etc) men det ska funka fint och spelbart i Medium/High settings.

Är denna lappen något för mig? eller finns det någon annan som ni kan rekomendera?

God morgon!

Jag har precis denna dator och köpte till en ssd 120 gb plus 4 gb ram till. Jag tänkte köra videoredigering i After Effects CS 5,5 och det skiter sig, men det är grafikkortet som kraschar när jag utför enklare saker som tex ändrar opaciteten i videon. Det står att grafikkortet inte uppnår minimumkravet för programmet. Det är ju ändå så pass nytt så det borde ju funka, kan man tycka. Kanske är just min dator som det är nått lurt med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jettofette:

God morgon!

Jag har precis denna dator och köpte till en ssd 120 gb plus 4 gb ram till. Jag tänkte köra videoredigering i After Effects CS 5,5 och det skiter sig, men det är grafikkortet som kraschar när jag utför enklare saker som tex ändrar opaciteten i videon. Det står att grafikkortet inte uppnår minimumkravet för programmet. Det är ju ändå så pass nytt så det borde ju funka, kan man tycka. Kanske är just min dator som det är nått lurt med...

Det var konstigt!

Man tycker ju det ska funka fint, uppdaterat drivsen? man behöver inte installera någon ny patch till After Effects för att optimera GPU arbetet?

Permalänk
Medlem

Det ska ju garanterat fungera

Permalänk
Skrivet av locktail:

Det var konstigt!

Man tycker ju det ska funka fint, uppdaterat drivsen? man behöver inte installera någon ny patch till After Effects för att optimera GPU arbetet?

Japp, jag har testat uppdaterat nVidia-drivisen utan förbättring. Har inte sett nån patch just för After Effects.

För övrigt tycker jag datorn ger mycket valuta för pengarna. Andas kvalité, är snabb och är rätt så sval i knät. Enda negativa är att den är relativt stor för att vara en 15", har lite svajigt tangentbord och att grafikkortet krånglar, dock kanske bara för mig..