Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Vad i helvette har dom gjort med fåren!?! Tar 2 slag med iron svärd sen kan dom ändast droppa 1 wool.

Minecraft Beta 1.7
1.7:

+ Added pistons
+ Fire or redstone is now required to trigger TNT
+ Fences can be stacked
+ Added shears
+ Shears can be used to pick up leaf blocks
+ Shears can be used to shear sheep without hurting them
* Sheep no longer drop wool from being punched
- Removed Herobrine

Källa:
http://notch.tumblr.com/post/7080851021/minecraft-beta-1-7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kul idé, men synd att det inte finns nåt mål. Tröttnade efter ett tag.

Typ det som är hela grejen med spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toimi:

Typ det som är hela grejen med spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer dock komma ett mål i spelet innan det är klart, iaf är det deras ambition just nu.

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Vad i helvette har dom gjort med fåren!?! Tar 2 slag med iron svärd sen kan dom ändast droppa 1 wool.

Numera behöver man använda en sån här för att få tag på wool: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Shears (Om man inte nöjer sig med 1 block per får såklart).

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Numera behöver man använda en sån här för att få tag på wool: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Shears (Om man inte nöjer sig med 1 block per får såklart).

äntligen kan man farm wool automatiskt.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

OBS! strider detta mot någon forumregel så får admin ta bort det.

hej, kan nångon hjälpa mej lite här? har laddat ner toomanyitems och zombes modpack, men när jag fixat flymod och TMI och startar minecraft står det bara såhär?

http://www.speedyshare.com/files/29264641/asd_kbas_db_.png

finns det någon som kan hjälpa mej?

Mvh Saltiiz

Edit: har modloader oxå.

Permalänk
Skrivet av saltiiz:

OBS! strider detta mot någon forumregel så får admin ta bort det.

hej, kan nångon hjälpa mej lite här? har laddat ner toomanyitems och zombes modpack, men när jag fixat flymod och TMI och startar minecraft står det bara såhär?

http://www.speedyshare.com/files/29264641/asd_kbas_db_.png

finns det någon som kan hjälpa mej?

Mvh Saltiiz

Du måste installera Modloader för att det ska fungera.

http://www.minecraftforum.net/topic/75440-v172-risugamis-mods...

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Är det bara för mig som jag inte can connecta? "Cant connect to minecraft.net". Lite små surt.
Är det pga hackerattackerna eller är det bara för mig det är problem?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Du måste installera Modloader för att det ska fungera.

http://www.minecraftforum.net/topic/75440-v172-risugamis-mods...

glömde nämna att jag har laddat ner det oxå, :/

Permalänk
Skrivet av saltiiz:

glömde nämna att jag har laddat ner det oxå, :/

Och allt är installerat korrekt?
Precis detta hände mig igår när jag glömde installera Modloader nämligen.

EDIT: Testa att: ta bort bin-mappen > kör Minecraft > installera alla moddar ingen.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Och allt är installerat korrekt?
Precis detta hände mig igår när jag glömde installera Modloader nämligen.

EDIT: Testa att: ta bort bin-mappen > kör Minecraft > installera alla moddar ingen.

oj, såg att jag inte tagit bort META.INF tack ändå!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att köra 2 olika minecraft? alltså en som är 1.6.6 och en som är 1.7.2? Utan att behöva byta kataloger osv.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ClowneN:

Någon som vet om det går att köra 2 olika minecraft? alltså en som är 1.6.6 och en som är 1.7.2? Utan att behöva byta kataloger osv.

Utan att byta går inte..
Två olika mappar är ju dock inte svårt.

Permalänk

Läser i tråden. Ni är helt galna:) Älskar er!!

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=Dl08C5SVNoU Grym Minecraft serie serie Romeo 6 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobcat031:

http://www.youtube.com/watch?v=Dl08C5SVNoU Grym Minecraft serie serie Romeo 6 år

ungen verkar rätt gullig om inte annat, vem vet kanske nästa yogscast

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Har börjat lira lite med polarna och vi har startat en egen server. men går det flytta servern från min polare till mig t ex.?
Han testade skicka servern till mig och jag kom in på den med allt vi hade byggt men han kunde inte connecta sen.
Vi är ju ett gäng som spelar så hade varit schysst om man kunde skicka runt servern emellan varandra.
vi lirar med hamachi.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av wolfmamma:

Har börjat lira lite med polarna och vi har startat en egen server. men går det flytta servern från min polare till mig t ex.?
Han testade skicka servern till mig och jag kom in på den med allt vi hade byggt men han kunde inte connecta sen.
Vi är ju ett gäng som spelar så hade varit schysst om man kunde skicka runt servern emellan varandra.
vi lirar med hamachi.

Skicka hela servermappen till din polare sen får han öppna portar och ge er sin ipadress.

Men varför ska ni skicka den runt mellan er?

Permalänk
Medlem

Har arbetat lite på min minecraft mod nu är den klar!.

Den är absolut med 100% säkerhet inte fejk.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Robeliboban:

s23OHOxoTOY

Har arbetat lite på min minecraft mod nu är den klar!.

Den är absolut med 100% säkerhet inte fejk.

Fan vad häftigt, får man pröva

Fina kommentarer hehe.

Permalänk
Medlem

Minecraft Beta 1.7.3 ute nu!
Äntligen har dom fixat dupe-buggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Minecraft Beta 1.7.3 ute nu!
Äntligen har dom fixat dupe-buggen.

Äntligen? Tyckte om den buggen ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Hur får man Minecraft att tycka om CrossfireX i fullscreen med Vsync? FPSen blir väldigt ojämn och mestadels rätt låg. Kör jag windowed maximised så glider det på i 60fps (utom när jag tittar upp mot himlen och hackar något).

Edit - Testade att tvinga Vsync med RadeonPro vilket inte hjälpte alls. Sen tog jag AFR friendly profile och då blev det förvisso lite bättre men nu när jag stängde av RP för att testa utan så har jag helt galna FPS spikes (frysningar) -.- Får nog installera om spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska tipsa om en riktigt trevlig server.
IP: mc.fulafisken.com

Serven kör med whitelist så bara medlemar kan bygga.
Serven har ett eget ingame ekonomi som är "credits". Som ny spelare startar man med 150c. Med credits kan du handla/sälja för i dom olika shopperna och tradea med dom andra spelarna ingame.
Det går även att köpa tomter i dom olika städerna för varierande priser eller så går det att bygga nytt på orörd mark.

Serven har ett gäng trevliga o hjälpsamma admins som nästan alltid är online.

Skulle vara roligt om fler aktiva och trevliga miners ville ta och joina oss på mc.fulafisken.com

För att registrera er så surfa in på mc.fulafisken.com och läs reglerna. Sen är det bara att svara på ansökningsformuläret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Utan att googla eller så själv men finns möjlighet till sli i minecraft?
Tycker det laddar lite segt ibland eller har det med servern att göra?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Utan att googla eller så själv men finns möjlighet till sli i minecraft?
Tycker det laddar lite segt ibland eller har det med servern att göra?

Minecraft belastar ungefär bara en processor kärna. sli lär inte vara lönt/inte änns användas till att börja med

hänger på servern

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten harvester

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Gjorde en liten harvester

QqyBjLzpbN0

sätt glass över så att den bara kan växa till två i höjd så slipper du ha massa drops som inte hamnar i strömmen eller så lägger du till en rad med pistons

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

sätt glass över så att den bara kan växa till två i höjd så slipper du ha massa drops som inte hamnar i strömmen eller så lägger du till en rad med pistons

Jo, blir att göra så

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt