Permalänk

Två skärmar

Jag har nyss installerat ett nytt grafikkort och köpt en ny skärm och jag har fortfarande den gamla skärmen ansluten till VGA:n på moderkortet men den skärmen får jag ingen bild på . Måste jag ansluta båda skärmarna till grafikkortet för att få bild på båda eller hur ska jag ? Snälla hjälp mig !

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att om man kopplar till ett grafikkort till ett moderkort som har inbyggd grafikkort så funkar inte den inbyggda.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk

Jag antar att det är så och det vore enkelt att testa men grejen är att jag har inte kabeln och innan jag lägger ut flera hundra på en kabel skulle jag vilja veta hur det fungerar . Tack i alla fall för hjälpen !

Permalänk

Du kan ej andvända inbyggda och externa samtidigt, köp en kabel så bör det funka...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Anslut bara båda skärmarna till grafikkortet och testa..? Det är inget som går sönder. Eller har du bara en kabel eller vadå?

Edit: Har du två anslutningar på ditt grafikkort så ska det funka med två skärmar.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Just det som är grejen , har ingen kabel

Permalänk

Alltså , jag har flera VGA kablar men på grafikkortet finns en VGA och en DVI kontakt så jag får ge mig ut och köpa en DVI . Tackar så mycket för hjälpen , nu fattar jag !

Permalänk

Två skärmar igen

Då har jag kopplat in mina 2 skärmar , en med VGA o den andra med DVI till grafikkortet . Och det är bild på båda , men det är samma bild . Och så vill jag inte ha det . Utan jag vill ju dela bilden så att jag på den ena skärmen har sånt jag vill hålla lite koll på och på den andra surfar jag tex. Och hur gör jag då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezmerise:

Då har jag kopplat in mina 2 skärmar , en med VGA o den andra med DVI till grafikkortet . Och det är bild på båda , men det är samma bild . Och så vill jag inte ha det . Utan jag vill ju dela bilden så att jag på den ena skärmen har sånt jag vill hålla lite koll på och på den andra surfar jag tex. Och hur gör jag då ?

Testa detta: http://maximumpcguides.com/windows-7/extend-the-desktop-to-mu...