Roccat Isku börjar säljas i september

Permalänk
Medlem

Lite kul när de skryter om bra anti-ghost och 1000hz polling-rate när ett gammal tangentbord med nkro och ps/2 pwnar det totalt XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Nästan att man köper tangentbordet endast pga reklamen.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem

Alla barnen släppte mekaniska tangentbord förutom Roccat

Permalänk

1000kr för ett tangentbord? Jaja, det ska kosta med lysande tangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

Nästan att man köper tangentbordet endast pga reklamen.

Köper du en massa tvål och schampo också efter ha sett hur tillfredställda kvinnorna på reklamen verkar vara?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

HAHAHAHAHAHAHA JA. Microsoft Sidewinder X4 är bättre alla dagar

Ser ut som ett G15 V2 utan skärm, skulle inte förvåna om Microsoft stal några planer från Creative..

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Gör du så hamnar t g b längre bort och pekfingret får fler tangenter att hinna med..

Tangentbord utan numpad vore ingen dum ide, det är ytterst sällan jag använder numpad ändå.

Och hur ska jag använda mig av skift, alt och ctrl på ett bekvämt sätt? Jag använder alt + tab väldigt, väldigt frekvent och även det känns inte bekvämt att använda. Som sagt, jag har små händer och jag spelar hellre bekvämt än har 3-4 fler hotkeys. Toppen för er som har händer stora nog, men tänk på att det finns andra som inte har det. En gammal kompis till mig kunde nå ända upp till åttan utan problem, själv måste jag flytta hela handen för att ens nå 7:an, så han kan lätt flytta runt keybinds hur han än vill, men som väldigt många andra så kan inte jag det. Det vore dumt att ändra en standard då den nya standarden skulle vara ett negativt steg för de flesta.

Den där förklarar ganska väl hur saker utformas efter en "handstandard".

Permalänk
Medlem

FÖR DYRT, ingen poäng att betala så mkt för lite plast med blå led. Köpte sidewinder x4 förut för 299 kan inte bli nöjdare.
För tusen spänn ska ett t-bord gärna ha cherry-brown och tilltalande minimalistisk design för att det ska vattnas i munnen på mig.

Permalänk
Medlem

tgb pajjar man väll endast genom att hälla läsk på det och inte genom användning? jag körde på ett claesohlsson tgb för 79kr i ca 5 år innan jag råkade döda det i ugnen när jag skulle torka det efter jag duschat av det för det började bli riktigt skabbigt :). gillade det så mkt att jag köpte ett likadant fast svart men dom hade höjt priset till 99kr vilket jag var mindre nöjd med.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ett måste att köpa bara...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Och hur ska jag använda mig av skift, alt och ctrl på ett bekvämt sätt? Jag använder alt + tab väldigt, väldigt frekvent och även det känns inte bekvämt att använda. Som sagt, jag har små händer och jag spelar hellre bekvämt än har 3-4 fler hotkeys. Toppen för er som har händer stora nog, men tänk på att det finns andra som inte har det. En gammal kompis till mig kunde nå ända upp till åttan utan problem, själv måste jag flytta hela handen för att ens nå 7:an, så han kan lätt flytta runt keybinds hur han än vill, men som väldigt många andra så kan inte jag det. Det vore dumt att ändra en standard då den nya standarden skulle vara ett negativt steg för de flesta.

http://www.youtube.com/watch?v=ko7mIXNQkzA
Den där förklarar ganska väl hur saker utformas efter en "handstandard".

Haha den var b

Men jo går det inte så går det inte..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snygg ut. Gillar blått

Visa signatur

Games!

Permalänk
Avstängd

nä då får det va, ovärt! Väntar hellre på Razer mekaniskt - finns väll inte?
De lopierar inte andra iaf, det gör ju inte roccat heller för den delen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

nä då får det va, ovärt! Väntar hellre på Razer mekaniskt - finns väll inte?
De lopierar inte andra iaf, det gör ju inte roccat heller för den delen...

Skickades från m.sweclockers.com

Razer har redan släppt ett mekaniskt tangentbord, Razer Black Widow heter den och finns i två versioner.

Razer Black Widow Mechanic Gaming Keyboard

Razer Black Widow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sötpotatis:

Razer har redan släppt ett mekaniskt tangentbord, Razer Black Widow heter den och finns i två versioner.

Razer Black Widow Mechanic Gaming Keyboard

Razer Black Widow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard

Just det ja, glömde - de är dyra med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Just det ja, glömde - de är dyra med

Skickades från m.sweclockers.com

Alla mekaniska är dyra idag.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Det enda jag ser som intressant hos ett eventuellt tangentbordköp är möjligtvis lättillgängliga usb och ljud in/utgångar samt volymkontroll. Allt annat tycker jag känns onödigt. Har i 14 år kört på 50-99kronors-tangentbord (även om de har bytts ut med några års mellanrum pga hälsorisker ) och jag fortsätter nog så.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Alla mekaniska är dyra idag.

Däremot sjunker tangentbord aldrig i pris, och i och med att mekaniska tgb. i princip är odödliga rör det sig om engångsinvesteringar.

Permalänk
Medlem

haha vilken reklam! fick mig att skratta i alla fall undra om man får rattmuff med på köpet..

Men som många redan påpekat så fattar jag inte varför de inte sjunker i pris, vad har detta som G15 saknar? och G15 var t.om billigare när det släpptes för nu några år sedan.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mewgh:

Däremot sjunker tangentbord aldrig i pris, och i och med att mekaniska tgb. i princip är odödliga rör det sig om engångsinvesteringar.

Japp, och använder man datorn ofta så kommer man inte ångra att man investerat i ett tangentbord som är lika skönt att skriva på som att ta på en ängels tuttar.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Blir kanske ett köp för mig mot hösten, och spelsäsongens "start", mörka dagar med Battlefield 3 hard core combat,

Roccad Isku är simpelt, enkelt och påminner på många sätt om formerna på en Lamborghini Reventón och en F35 stridsflyg.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så ha Roccat ett gammalt rykte om sig att vara snyggt men är inte speciellt gediget, håller inte i längden om man letar efter något som ska fortsätta fungera i längre tid. Detta kan förstås vara fel men det är bara vad jag har hört

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Krimsarn:

Ser riktigt bra ut, tur att det inte är mekaniskt.
Jäkligt löjlig video dock.

Varför är det tur att det inte är mekaniskt?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Varför är det tur att det inte är mekaniskt?

Jag föredrar "vanliga" tangenter när det kommer till spel, känns som det går fortare samt lättare att trycka ner.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Jag föredrar "vanliga" tangenter när det kommer till spel, känns som det går fortare samt lättare att trycka ner.

Har du testat alla olika mekaniska brytare? Det finns väldigt många typer utav mekaniska brytare med olika egenskaper.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Har du testat alla olika mekaniska brytare? Det finns väldigt många typer utav mekaniska brytare med olika egenskaper.

Nej det har jag säkerligen inte gjort. Finns säkert en typ som skulle falla mig i smaken, känns lättare att köpa ett "vanligt" tangentbord dock, då jag vet att det fungear för mig!

Visa signatur

Eh!