Sweclockers sommardator med några förändringar

Permalänk
Medlem

Sweclockers sommardator med några förändringar

Tänkte använda sweclockers sommardator som guide för nytt bygge, med några förändringar. Jag vill ha en tyst dator och eyefinity. Så tänkte välja ett ljuddämpat chassi och ett radeon kort istället. Vilket radeon kort skulle ni rekomendera? Och vilket chassi? Sedan funderar jag på vilken är den stora skillnaden mellan i5 2500 och 2500k processorn?

Permalänk
Skrivet av zktier:

Tänkte använda sweclockers sommardator som guide för nytt bygge, med några förändringar. Jag vill ha en tyst dator och eyefinity. Så tänkte välja ett ljuddämpat chassi och ett radeon kort istället. Vilket radeon kort skulle ni rekomendera? Och vilket chassi? Sedan funderar jag på vilken är den stora skillnaden mellan i5 2500 och 2500k processorn?

"k" märkningen står för att den har upplåst multipel. Detta underlättar en hel del vid överklockning xD
Även om du nu är säker på att du aldrig kommer överklocka så tror jag det är lite dumsnålt att inte välja "i5 2500k". (Om det nu var din tanke)
Jag skulle vilja jämföra det med att hugga av en balletdansös fötter.

Mvh

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce