Permalänk
Medlem

Hp 6530B Mycket slö

Hej alllihop

Tänkte kolla med er om någon har upplevt samma problem med eran HP 6530b. Det som händer när jag startar datorn och den är desutom nyformaterad är att det tar ca 3-5 minuter att starta datorn och tills allt har laddat klart.

Det börjar med att jag startar datorn och och capslock och en till lampa blinkar några gånger och det tar ca en minut för att det ska gå vidare, efter det sätts datorn igång men är otroligt seg.

Den är nyformaterad, har testat blocka bort alla som gå dvs, blåtand, wlan kort, batteiet till cmos, ta bort HD och byta ut den och installera allt på den nya, men samma syntom.

Några som har någon IDE?

Visa signatur

yzoon

Permalänk
Skrivet av yzoon:

Hej alllihop

Tänkte kolla med er om någon har upplevt samma problem med eran HP 6530b. Det som händer när jag startar datorn och den är desutom nyformaterad är att det tar ca 3-5 minuter att starta datorn och tills allt har laddat klart.

Det börjar med att jag startar datorn och och capslock och en till lampa blinkar några gånger och det tar ca en minut för att det ska gå vidare, efter det sätts datorn igång men är otroligt seg.

Den är nyformaterad, har testat blocka bort alla som gå dvs, blåtand, wlan kort, batteiet till cmos, ta bort HD och byta ut den och installera allt på den nya, men samma syntom.

Några som har någon IDE?

Verkar som om du antingen misslyckats på nåt sätt med nya inst elr har klabb med drivers. Hur mkt minne har du i?

Permalänk
Medlem

Har inte krånglat till det med drivers

Jag har installerat sånt flera hundra gånger, och driver ska inte bidra till att datorn blir så här slö, det är till också med slö när man går in i BIOS.

Det jag tror är att det kan vara fel i moderkortet, då jag har märkt att LOck knapps lampan blinkar fem gånger, och enligt HP är det Moderkortes fel.

Någon som har någon anning vad det kan vara för fel?

Visa signatur

yzoon