AMD antyder om lansering av FX-serien "Bulldozer" den 19 september

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Vilken fjantig marknadsföring.

Skrivet av Orici:

Vilken löjlig reklam

Skrivet av DataNusse:

På min födelsedag.
Jahapp, måste ge AMD en cookie för att försöka markandsföra sig. Men ack så fjantig film, vilken kundgrupp är det riktad till? 12p anime gamers?

Herregud, vem är det som sitter på AMD som godkänner detta skräp?

Skrivet av huttala:

Det var den löjligaste marknadsföringen jag sett på länge, tror AMD att det är P12 som kommer köpa deras senaste processorer eller?

Vad var så dåligt med denna? Snarare vissa som är överdrivet seriösa. Detta kallas för humor..... Det är väl bara bra att de börjar göra PR för sin produkt. Hade de inte gjort det hade det väl gnällts på det istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av celerity:

mber 19th kan också vara november eller december

No shit Sherlock.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad var så dåligt med denna? Snarare vissa som är överdrivet seriösa. Detta kallas för humor..... Det är väl bara bra att de börjar göra PR för sin produkt. Hade de inte gjort det hade det väl gnällts på det istället.

Det är skillnad på bra reklam och reklam.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad var så dåligt med denna? Snarare vissa som är överdrivet seriösa. Detta kallas för humor..... Det är väl bara bra att de börjar göra PR för sin produkt. Hade de inte gjort det hade det väl gnällts på det istället.

Själva filmen är usel som marknadsföring för en produkt/företag. Den ge ett oseriöst och "billigt" intryck. Och visst finns det humor. Dålig humor som ligger på en barnsligt nivå. Vilket givetvis tilltalar p12 eller dem på samma intellektuella nivå. Tror knappast att AMD's viktigaste konsumentgrupp ligger där, kanske dem starkaste anhängarna med en eftertanke.

Det vad som är dåligt med den. Ett företag på detta nivå ska försöka ge ett seröst och professionellt intryck men AMD misslyckas fatalt med detta i denna PR film tycker jag.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

*suck*
Verkar som det fortfarande är flera stycken som missade mitt inlägg om att det är Comic-Con som håller på just nu, därav denna film...

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Skrivet av Orici:

Det är skillnad på bra reklam och reklam.

Vad är bra reklam då?

Skrivet av DataNusse:

Själva filmen är usel som marknadsföring för en produkt/företag. Den ge ett oseriöst och "billigt" intryck. Och visst finns det humor. Dålig humor som ligger på en barnsligt nivå. Vilket givetvis tilltalar p12 eller dem på samma intellektuella nivå. Tror knappast att AMD's viktigaste konsumentgrupp ligger där, kanske dem starkaste anhängarna med en eftertanke.

Det vad som är dåligt med den. Ett företag på detta nivå ska försöka ge ett seröst och professionellt intryck men AMD misslyckas fatalt med detta i denna PR film tycker jag.

Ja alla tänker vi olika. Tror inte man behöver vara en P12 för att förstå att AMD retas lite med Intel i denna reklamen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av nex_73:

*suck*
Verkar som det fortfarande är flera stycken som missade mitt inlägg om att det är Comic-Con som håller på just nu, därav denna film...

Du måste förstå att vissa läser bara vad de vill läsa särskilt när man föredrar det andra laget.

Förövrigt är det trevligt med ett "officiellt" release datum. Får hoppas på lite prestanda siffror nu med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad är bra reklam då?

http://www.youtube.com/watch?v=zXaDDKmx88w&feature=channel_vi...

http://www.youtube.com/watch?v=uwmqgVKYgLA&feature=relmfu

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Smöriga reklamer är ju så mycket bättre

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhuyt:

Smöriga reklamer är ju så mycket bättre

Perfekta till Comic-Con International 2011!

Permalänk

Jag tänkte faktiskt länka till ChannelIntel i mitt förra inlägg. Var ganska säker på att du skille länka till dom.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Amd har faktiskt även gjort seriösa reklamgrejer men man måste också förstå att olika kundgrupper har olika "behov" när det gäller reklam. Att bara göra "seriös" reklam är definitivt inget som går hem hos alla, det är ju bara att titta på all TV-reklam i Sverige för att inse att så inte är fallet.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Avstängd

Är det alla superhjältar och snubbar som är med på kartongerna?

Isf borde Intel ha med de blåa onda snubbarna på sina kartonger

Permalänk
Medlem

För sent!

Hade den kommit i Juni hade dom redan varit etablerade till skolstarten. Nu känns det som om dom får hoppas på julen men vad jag har förstått beror den här förseningen på att dom tänka hastigheterna inte räckte till. Bådar tyvärr inte gott för AMD.

Är dock toknöjd med min lilla Fusion laptop med en E-350... klockren som en liten resekamrat och skrivmaskin. Klarar dessutom Maple och Matlab utan problem.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Vad förstår ni inte reklam brukar vara riktad mot en speciell målgrupp som i det här fallet gamers.

sen tror jag inte reklamen är så mycket reklam för db utan scorpius plattformen ni vet?

tror säkert ni "entusiaster" kommer få tråkiga och tekniska reklamfilmer vilket verkar vara det ni vill ha.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=MK0hU0OYvCI

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Hahaha, wow - vilken extremt dålig reklam. Inte bara extremt tråkigt upplägg, men också hur den är gjord ser ju ut som en gif animation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av HappyBunny:

Hahaha, wow - vilken extremt dålig reklam. Inte bara extremt tråkigt upplägg, men också hur den är gjord ser ju ut som en gif animation.

Comic-con

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Tyckte om den här
Påminner på nåt sätt om Apples välkända reklam film från -84(?). Känns nästan lite som propaganda, där Intel är skurken

Permalänk
Medlem
Skrivet av lille7:

Tyckte om den här
Påminner på nåt sätt om Apples välkända reklam film från -84(?). Känns nästan lite som propaganda, där Intel är skurken

intel är skurken^^

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

det där är inte rolig reklam. mer än utbildningsvideo. inte alls lika rolig som AMD:s nya

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

det där är inte rolig reklam. mer än utbildningsvideo. inte alls lika rolig som AMD:s nya

Kolla inlägg #82

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kolla inlägg #82

jo såg den börjar likna något nu

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB