Permalänk
Medlem

Roligt att dra in 100k credits med SU8an första matchen igår
Nu ska det grindas till E-50 i helgen, har lite över 100k free exp så den blir nästan full uppgraderad direkt.

Permalänk
Medlem

Heh.. minns i våras när de visade hur de kommande tech-träden skulle se ut.. hade ett wot-lan strax efter där vi satt och kämpade oss ner till KV bara för att få en extra garage-slot å en gratis tank.. efter det kämpade man vidare till KV-3 för att få ännu en gratistank osv, trodde aldrig man skulle hinna det innan patchen kom..

Den har ännu inte kommit och man har ju hunnit researcha lite till kan man säga

http://uploadpic.org/storage/2011/mdcfqo6l0LPAZrlkCmbeSoVs.jp...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Heh.. minns i våras när de visade hur de kommande tech-träden skulle se ut.. hade ett wot-lan strax efter där vi satt och kämpade oss ner till KV bara för att få en extra garage-slot å en gratis tank.. efter det kämpade man vidare till KV-3 för att få ännu en gratistank osv, trodde aldrig man skulle hinna det innan patchen kom..

Den har ännu inte kommit och man har ju hunnit researcha lite till kan man säga

Och den kommer inte än på långa vägar. Först ska 6.7, 6.8 och 7.0 komma sen 7.1 verkar vara ryska och 7.2 är amerikanska changen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Och den kommer inte än på långa vägar. Först ska 6.7, 6.8 och 7.0 komma sen 7.1 verkar vara ryska och 7.2 är amerikanska changen.

Var det inte 6.7 - 7.0?
Dem skulle väll ta amerikanska heavys efter franska också?
Dem gillar att pusha fram saker.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

hoppas dom skyndar på lite. ska fixa T-54 sen har jag inte något mer att sträva efter för tillfället >_<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Var det inte 6.7 - 7.0?
Dem skulle väll ta amerikanska heavys efter franska också?
Dem gillar att pusha fram saker.

7.0 ska komma detta år iallafall har de sagt men tror det är 6.7 med light tanksen och Premium tanken Type 59. En kina prototyp av T-54.
Sen är det 6.8 med något.
Franska är väl framflyttade till 7.3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

7.0 ska komma detta år iallafall har de sagt men tror det är 6.7 med light tanksen och Premium tanken Type 59. En kina prototyp av T-54.
Sen är det 6.8 med något.
Franska är väl framflyttade till 7.3?

Näe lights sen franska i 7.0.
Sen ryska / amerikanska heavys där efter sen nya td linjer etc.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Är det någon som är med i en clan man kan joina? Helst Svensk. Lite trökigt att lira själv hela tiden.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa en löwe när ja redan har en M6A2E1?
Behöver en bra hög credits känner ja nu, 2 tier9 och 2 tier10 tanks på inköpslistan. + is3-7

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag fastnar under battle loading, ungefär varannan match. Har inte haft problem förut. Det går inte att starta om spelet, då börjar bara banan att ladda igen.

Någon som har liknande problem?

*edit*

Nu blir det varenda gång. Kan inte spela, testar att installera om skiten.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

hum

Skrivet av Xelathur:

Jag fastnar under battle loading, ungefär varannan match. Har inte haft problem förut. Det går inte att starta om spelet, då börjar bara banan att ladda igen.

Någon som har liknande problem?

*edit*

Nu blir det varenda gång. Kan inte spela, testar att installera om skiten.

Hade det problemet förr, enda som fixade det va en reinstall som du gör nu.

Va det en KV med 107mm'ers pipan med i ett game så va han osynlig för mig och blev skjuten flertal ggr utan att se vart dem jävlarna var.
Tillslut när jag själv hade skaffat mig en KV med 107mm så stannade min laddning och jag kom aldrig in i ett game igen, förräns efter reinstall då dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twille:

Hade det problemet förr, enda som fixade det va en reinstall som du gör nu.

Va det en KV med 107mm'ers pipan med i ett game så va han osynlig för mig och blev skjuten flertal ggr utan att se vart dem jävlarna var.
Tillslut när jag själv hade skaffat mig en KV med 107mm så stannade min laddning och jag kom aldrig in i ett game igen, förräns efter reinstall då dvs.

Vi får hoppas att det fungerar efter reinstall

Förbannat roligt spel iaf. Blir en del skins att lägga in dock!

*EDIT* Fungerar efter en reinstall, lite halvdrygt att lägga in alla mods igen dock.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Är det värt att köpa en löwe när ja redan har en M6A2E1?
Behöver en bra hög credits känner ja nu, 2 tier9 och 2 tier10 tanks på inköpslistan. + is3-7

LÖWE är överlägset mest credit income i hela spelet.
Dock kostar den 14500 Guld nu så kostar väl sig en slant att skaffa. Sen är den inte den roligaste tanken att köra, är rätt slö. Men har bra armor och gunen är kraftfullare än Tiger IIans 10.5cm.
Sen hull down med dens vinklar i mantel är dödlig, inget går igenom där.

Så om du vill spendera 14500 så ger den mycket mer credits än M6A2E1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

LÖWE är överlägset mest credit income i hela spelet.
Dock kostar den 14500 Guld nu så kostar väl sig en slant att skaffa. Sen är den inte den roligaste tanken att köra, är rätt slö. Men har bra armor och gunen är kraftfullare än Tiger IIans 10.5cm.
Sen hull down med dens vinklar i mantel är dödlig, inget går igenom där.

Så om du vill spendera 14500 så ger den mycket mer credits än M6A2E1.

Tiger 2 är starkare än löwen på alla punkter den enda skillnaden är 8 penetration mer i löwens kanon.

Manteln på löwen är awsum men man kan skjuta igenom på sidorna av manteln.
Den är bra på att dra in cash men har lätt att förlora motor pga front växellåda

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

löwen är däremot en väldigt tråkig tank, visst ger den silver. Men inget nöje i att grinda det.

Permalänk
Medlem

jag gillar att möta löwen med min panther.. brukar vara penetration varje gång med långa 7,5cm.. självklart i rätt vinklar och förutsatt att man har en bra sniping plats.. annars äter de mig till frukost

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Alltså, fantastiskt fängslande spel.
Hur många av er spelar "tillsammans"?

Jag är väldigt mycket nybörjare. Men har allt mer tröttnat på "public" syndromet. Alltså full av folk som inte spelar som ett lag.
Och som inte ens försöker lyssna eller samarbeta trots flera "attentions" och uppmaningar via chatten.

Hoppar gärna på ett löst mumble/ventrilo/ts2 gäng.
Eller en klan med aktiva medlemmar som acceptera en hängivien spelare som försöker närvara i mån om tid. (har en 1 åring här hemma)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Alltså, fantastiskt fängslande spel.
Hur många av er spelar "tillsammans"?

Jag är väldigt mycket nybörjare. Men har allt mer tröttnat på "public" syndromet. Alltså full av folk som inte spelar som ett lag.
Och som inte ens försöker lyssna eller samarbeta trots flera "attentions" och uppmaningar via chatten.

Hoppar gärna på ett löst mumble/ventrilo/ts2 gäng.
Eller en klan med aktiva medlemmar som acceptera en hängivien spelare som försöker närvara i mån om tid. (har en 1 åring här hemma)

Spelar med klanen och mina irl polare även nåra här från swec har jag spelat med.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

SVEA som jag är med i har en mer casual clan för dem som bara vill ha några att spela med.
http://svea-livgarde.se/ Under forum delen finns en sektion för ansökningar.
Jag finns i sweclockers kanalen under nicket "Gajmern" svarar oftast, svarar om jag ser att någon pratar med mig.

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk
Skrivet av Robhead:

SVEA som jag är med i har en mer casual clan för dem som bara vill ha några att spela med.
http://svea-livgarde.se/ Under forum delen finns en sektion för ansökningar.
Jag finns i sweclockers kanalen under nicket "Gajmern" svarar oftast, svarar om jag ser att någon pratar med mig.

SVEA smakar mumma.

Tack vare mössen jag fick sådär bra match.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Får jag fråga.. Är det jag eller får man otroligt låg FPS i detta spel? eller låg och låg. Jag har hög fps, men den sjunker något enormt, till runt 30, när jag har blick över stora områden, och ibland när jag zoomar. Någon som också har detta problem? Sitter på ett GTX 580 och 1090T ifall det hjälper

Söker förövrigt också kanske nåt gäng att spela med då och då.

Permalänk
Medlem

World of tanks är muppoptimerat. Många har problem med att prestandan dumpar. Jag inkluderad.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Och även jag. Grafikmotorn är från röven.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knubbis91:

Får jag fråga.. Är det jag eller får man otroligt låg FPS i detta spel? eller låg och låg. Jag har hög fps, men den sjunker något enormt, till runt 30, när jag har blick över stora områden, och ibland när jag zoomar. Någon som också har detta problem? Sitter på ett GTX 580 och 1090T ifall det hjälper
Söker förövrigt också kanske nåt gäng att spela med då och då.

Skrivet av oggan:

World of tanks är muppoptimerat. Många har problem med att prestandan dumpar. Jag inkluderad.

Skrivet av Tobbe Nukem:

Och även jag. Grafikmotorn är från röven.

Inga problem för mig, kör med sniper mod som tar bort fps dropsen när man siktar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tror ja hoppar löwen, känns inte värt
Grindar vidare med M6premiumtanken + S-51 för cash så klarar ja mig nog.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Löwen skarpt.har även T14 och RAM II premium tanks.RAMII är sjukt rolig med sin galna låga laddningstid typ 1 sek och har 610 hit points/tier 5

Finns det en Sweclockers clan..

Heter Ailuron på wot

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Nae tror inte det, dock spelar vi i lite olika klaner här på forumet. Tror säkert att de flesta har öppet och tar emot nya.

Jag spelar i KIA, fear och saber i en och sen tror ja det var någon som körde i svea livgarde så det finns endel att välja mellan

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Nae tror inte det, dock spelar vi i lite olika klaner här på forumet. Tror säkert att de flesta har öppet och tar emot nya.

Jag spelar i KIA, fear och saber i en och sen tror ja det var någon som körde i svea livgarde så det finns endel att välja mellan

ok tack för svar

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Kör i en Britisk baserad clan som heter British Marauders, jag ingår i andra bataljonen. Vi har såpass många medlemmar att vi nu delat upp oss i två klaner. Vi söker aktivt medlemmar med minst Tier 8. Vi kör landings varje kväll och det är inget måste att man är online på alla utan enbart dem man hinner, desto fler desto bättre däremot

Jag heter ErDraug på skype och ingame på WoT. Så det är bara att skriva ifall någon är intresserad eller skicka mig ett PM här.

Eller ifall man direkt vill ansöka så går det att göra på:
http://britishmarauders.enjin.com/

Ansök till andra bataljonen och säg att jag skickade er

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Nu har man precis grindat fram till T25 - AT och har stockbössan.. alltid lika kul att börja med en ny tank.. Men nu slipper man sluggern i alla fall

Visa signatur

mvh eller nått