Ja, gissningsvis är det något sånt. Det blev som sagt myckt bättre efter att jag avinstallerade Microsoft Security Essentials (fast man vill ju helst inte helt vara utan antivirus), men det händer fortfarande någon enstaka gång. Ska testa att ge TF2-processen högre prioritet sen, och se om det hjälper. Men tydligen är det ett ganska vanligt problem att få framerate-problem just när man spelar med bots, eftersom dessa är väldigt CPU-hungriga. Gissningsvis existerar inte samma problem när man spelar online (vilket jag inte har testat än).
Vidare så irriterar det mig lite att de har partitionerat hårddisken så idiotiskt. Installationspartitionen är på 270 GB, medan datapartitionen (som inte påverkas om man fabriksåterställer systemet) är på 180 GB. Hade ju föredragit om det var tvärtom (eller en ännu större datapartition). Utöver dessa finns det även en återställningspartition på 15.63 GB.
Något annat som är lite störande är att tangentbordet inte har några dedikerade Home- och End-knappar, utan man måste trycka Fn+PgUp/PgDn. Tangentbordet är överhuvudtaget lite lustigt upplagt, vissa knappar sitter inte riktigt där man förväntar sig att de ska vara. Bl a sitter '* ovanför Retur snarare än till vänster om den, vilket är vad jag är van vid. Även <>| sitter lustigt, till vänster om Space snarare än mellan vänstra Shift och Z. Istället är vänstra Shift motsvarande tre vanliga tangenter bred. Ctrl är däremot lika liten som en vanlig tangent, vilket gör den lite svår att träffa med lillfingret i WASD-läget.