ASUS E35M1-I Deluxe Fusion kommer inte in i BIOS

Permalänk

ASUS E35M1-I Deluxe Fusion kommer inte in i BIOS

Tjena tjena, skaffade ny htpc för ett tag sen som jag inte riktigt kan få bukt med.

Min plan är att installera archlinux från usb, men kommer inte in i bios för att byta boot order etc etc.

När jag startar datorn kommer ingen ASUS logga upp eller någonting, skärmen är svart 5-10 sek sen kommer jag till "reboot and select proper boot drive" där jag inte kan göra någonting.

Håller jag in delete vid uppstart så hör jag inget pip, kommer aldrig in i bios, och skärmen förblir svart.
Har testat byta minnesplatser(Enligt MemOK-knappen inga problem), resetta cmos, startat utan hdd eller usb inkopplat. Samma resultat.

Nu är jag i princip barskrapad på idéer, det jag kan komma på vore att testa starta med skiva men jag har bara gamla IDE läsare hemma.

Mycket tacksam för era tankar, idéer!

Mobo: ASUS E35M1-I Deluxe Fusion
PSU: AC adapter 72 W
RAM: Kingston RMD3 1333/2 Gb

Permalänk
Medlem

Moderkortet saknar bios.. uefi, snabbare än skärmen tänds.

Istället för att hålla inne delete, hamra på den. Eller paus. Ger långsam skärm tid att starta upp så du får se något.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kalaspappa:

Tjena tjena, skaffade ny htpc för ett tag sen som jag inte riktigt kan få bukt med.

Min plan är att installera archlinux från usb, men kommer inte in i bios för att byta boot order etc etc.

När jag startar datorn kommer ingen ASUS logga upp eller någonting, skärmen är svart 5-10 sek sen kommer jag till "reboot and select proper boot drive" där jag inte kan göra någonting.

Håller jag in delete vid uppstart så hör jag inget pip, kommer aldrig in i bios, och skärmen förblir svart.
Har testat byta minnesplatser(Enligt MemOK-knappen inga problem), resetta cmos, startat utan hdd eller usb inkopplat. Samma resultat.

Nu är jag i princip barskrapad på idéer, det jag kan komma på vore att testa starta med skiva men jag har bara gamla IDE läsare hemma.

Mycket tacksam för era tankar, idéer!

Mobo: ASUS E35M1-I Deluxe Fusion
PSU: AC adapter 72 W
RAM: Kingston RMD3 1333/2 Gb

Har du ett gammalt PS2 Tangentbord så kan det vara värt att testa med.
Som personen över mig sagt, Tryck inte ''1'' gång på Del, utan tryck 3-4 gånger.
Bild på PS2 kontakt:

Mvh. Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Tack för svar!
Dock så märker jag ingen skillnad när jag knappar på tangenterna, alltid samma bestäm boot ordning när jag startar. Jag slängde bara för någon månad sen alla mina gamla datordelar men jag ska se om jag kan luska fram ett PS/2 tangentbord, återkommer med svar när jag testat!

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Kör med trådlöst usb tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaspappa:

Tack för svar!
Dock så märker jag ingen skillnad när jag knappar på tangenterna, alltid samma bestäm boot ordning när jag startar. Jag slängde bara för någon månad sen alla mina gamla datordelar men jag ska se om jag kan luska fram ett PS/2 tangentbord, återkommer med svar när jag testat!

Extremt gammal tråd men jag har samma problem. Kom du fram till någon lösning?

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar