Behöver hjälp, jag är helt clueless
Tjena.
Har precis köpt ny processor, minne och HDD. Detta är vad jag har:
intel Core i5-2500K Processor
ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb
2st Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 4GB CL9 4GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V
Western Digital Caviar® Blue 500GB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM
Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM
XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XXX", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort
Till problemet. När jag har monterat allt och trycker på start knappen, snurrar CPU fläkten igång i 0,5 sekunder, inget annat händer. Sedan händer inget mer.
Den gröna dioden lyser så moderkortet får åtminstone ström. Jag har ett helt nytt 800w nätagg, så att jag har för lite ström in är inte möjligt.
Nu till det som gör det hela så bisarrt. Jag sätter tillbaka mitt gamla moderkort, minne, cpu. Och nu från ingenstanns så uppstår samma problem som ovan. CPU fläkten snurrar till lite, sen händer inget mer. Detta är på en konfiguration av hårdvara som funkade för 1,5 timme sedan.
Jag har moderkortet monterat på distanser och jag har även användt mig av ESD-armband.
Jag hade varit med i svängarna om bara det nya moderkortet inte funkat, då hade jag fått ett svar iaf. Men nu händer samma sak med det gamla.
Detta är vad jag har gjort för att felsöka själv:
Testa med gamla minnena 1 o 1 på både gamla och nya moderkortet.
Testa med nya och gamla hårddiskarna
Testa att koppla ur allt förutom just ström till moderkort, gjort det samma på det gamla.
Vad kan ha hänt? Jag förstår verkligen inte. Förstår ännu mindre eftesom exakt samma fel uppstår på 2 olika moderkort/cpu/minne.
Jag börjar få lite panik, jag vet verkligen inte vad jag ska göra.
MVH
OddFellah