Permalänk
Medlem
Skrivet av UDTSEAL:

Ja. Du kan inte ändra port för port, 1-4 och 5-6 är det

Okej
Hur stor boost handlar det om?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Är det nån som haft problem med CD/DVD brännaren?

Jag har nån konstigt strul med min brännare? Sitter jag o försöker få kontakt med det från utforskaren så kan den ibland vara helt död? Får ingen kontakt o söker hur länge som helst nån som känner igen det här?
Det är min första sata brännare har jag gjort nått fel? Men vid installationen av Win 7 så funkade den ju direkt. Märkte redan från början att det var lite små strulig med att bränna musik CD men att bränna en DVD från en ISO fil var inget problem. Att bränna vanliga filer till en CD har inte varit nått problem? Kan lägga till att när jag tittat in i BIOSet och inte gjort nått utan sen går ut så brukar den fungera bra. Har även märkt några gånger nu att om jag bränner än musik CD så lyckas själva bränningen men det blir ofta så att jag inte kan se namn på artist eller låt?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Hej, jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Min bror har detta moderkort och jag ska köpa en födelsedagspresent till honom.
Han har haft problem med sitt headset med brusande och även jag i andra änden hör det vilket
är väldigt jobbigt.

Jag funderar därför på logitech G35 men eftersom moderkortet i tråden har inbyggt ljudkort (supremeXF-XFI) som är bra så undrar jag om jag köper G35 helt i onödan?
G35 använder ett eget ljudkort och har stöd för surround.
Är det ett bra ljudkort det som är inbyggt i moderkortet och stöder det surround?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

Han har haft problem med sitt headset med brusande och även jag i andra änden hör det vilket
är väldigt jobbigt.

Jag funderar därför på logitech G35 men eftersom moderkortet i tråden har inbyggt ljudkort (supremeXF-XFI) som är bra så undrar jag om jag köper G35 helt i onödan?
Är det ett bra ljudkort det som är inbyggt i moderkortet och stöder det surround?

Det inbyggda ljudkortet är väl sådär, men bättre än många andra inbyggda.
Jag har ingen aning om det blir bättre ljud med G35ans USB-ljudkort, men Crosshairs stöder inte surround på samma vis som G35ans ljuskort.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det inbyggda ljudkortet är väl sådär, men bättre än många andra inbyggda.
Jag har ingen aning om det blir bättre ljud med G35ans USB-ljudkort, men Crosshairs stöder inte surround på samma vis som G35ans ljuskort.

Aha ok tack, det hjälpte mig mycket, då får jag köpa G35 åt honom.

Jag har även hört att det är bättre att ljudkortet inte används den som sitter på mobot eftersom
det går åt lite processorkraft åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

Aha ok tack, det hjälpte mig mycket, då får jag köpa G35 åt honom.

Jag har även hört att det är bättre att ljudkortet inte används den som sitter på mobot eftersom
det går åt lite processorkraft åt det.

Kan mycket väl stämma, även om det inte handlar om mycket processornkraft

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

är väldigt jobbigt.

hmm, G35 är bra grejer. Har faktiskt en polare som säljer ett par sådana http://www.tradera.com/Logitech-G35-med-kvitto-och-garanti-au... men tror nog du kan pruta ner priset till 400. Så kommer du undan lite billigare, känner killen och lurarna är kanon.

mvh

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa detta kortet till min nya stationära dator men vilken fläkt är att rekommendera? Går det att använda Noctua NH-D14 och ändå använda dual channel i a1 a2 eller måste jag köra på b1 och b2 då? Minnena kommer vara standard storlek, dvs ingen extra kylfläns eller så.

Vet att vissa moderkort inte gillar att köra dual channel i b1 och b2 över a1 och a2 (kanske är / var barnsjukdomar)

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Dominator går inte men vanliga XMS 3 funkar finfint.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Okej då vet jag, tack.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

Fick hem mitt Crosshair IV m.m i fredags och installerade allt .
NB Låg i 52c idle och gick över 60c under spelsessioner . Så idag så monterade ner allt igen och gjorde som många andra.
Monterade bort kylaren , Filade ner skruvarna och rengjorde från hartsen som satt på NB och SB , la på nytt lager med Kylpasta (icke ledande) . Nu är pastan fortfarande på "inbränning" och NB passerar precis över 50c under load

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem
Skrivet av danieljohansson:

Fick hem mitt Crosshair IV m.m i fredags och installerade allt .
NB Låg i 52c idle och gick över 60c under spelsessioner . Så idag så monterade ner allt igen och gjorde som många andra.
Monterade bort kylaren , Filade ner skruvarna och rengjorde från hartsen som satt på NB och SB , la på nytt lager med Kylpasta (icke ledande) . Nu är pastan fortfarande på "inbränning" och NB passerar precis över 50c under load

MX-2?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

Yepp . Lol jag fick lite blackout där och kom inte på vad den hette .

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk

Hejsan!
Nu är jag också glad ägare till en sån här frän "bräda" med en 1100T samt 2x 4Gb corsair xms, de med låga små kyllare (?). Har varit en önskedröm för mig från första gången jag såg den, väldigt snygg måste jag säga.

Är nybörjare på såna här fränare grejer, så jag har lite frågor:
- Har push/pull fläkt på cpykylningen (cooler master 212+). Satte ena "sladden" 3-pinskopplingen på "cpu-fan" och andra på "opt3". Nu undrar jag om det var så smart, tycker dessa fläktar går lite högt i varv, kan jag på nåt sätt ordna det bättre?
Trodde "cool n quiet" programmet skulle hjälpa mig med problemet, men det säger bara " enable in bios" eller liknande. Det är nåt jag har missat här tror jag, men vad?

Tacksam för svar & hjälp
//Bokis

Permalänk

Doh! Hittade "c n q" i bios, det visade sig vara grafikkortets fläkt som tjöt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bokskorpionen:

Hejsan!
Nu är jag också glad ägare till en sån här frän "bräda" med en 1100T samt 2x 4Gb corsair xms, de med låga små kyllare (?). Har varit en önskedröm för mig från första gången jag såg den, väldigt snygg måste jag säga.

Är nybörjare på såna här fränare grejer, så jag har lite frågor:
- Har push/pull fläkt på cpykylningen (cooler master 212+). Satte ena "sladden" 3-pinskopplingen på "cpu-fan" och andra på "opt3". Nu undrar jag om det var så smart, tycker dessa fläktar går lite högt i varv, kan jag på nåt sätt ordna det bättre?
Trodde "cool n quiet" programmet skulle hjälpa mig med problemet, men det säger bara " enable in bios" eller liknande. Det är nåt jag har missat här tror jag, men vad?

Tacksam för svar & hjälp
//Bokis

Opt3 är väl till för att styras av en tempprob tror jag.
Det är bättre att sätta båda på CPU om den ska styra båda fläktarna med samma varvtal.
Jag vet inte riktigt, men jag styr mina fläktar manuellt med en Zalman fläkt kontroll istället, och håller koll på tempen, med Core temp.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat en stor 25cm fläkt på platsen där man brukar ha CPU kylar fläkten in kopplad, men eftersom jag har vattenkylt system så har jag inte CPU fläkt, men i alla fall. Nu varje gång jag startar datorn kommer det upp "CPU Fan fail blabla" så får man trycka F1 för att datorn ska fortsätta boota normalt.

Riktigt störigt. Antagligen varnar den för CPU Fan Fail eftersom jag har 25cm fläkt där som bara snurrar i typ 700rpm och det är det den reagerar på.

Kan man inte stänga av denna varning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Jag har kopplat en stor 25cm fläkt på platsen där man brukar ha CPU kylar fläkten in kopplad, men eftersom jag har vattenkylt system så har jag inte CPU fläkt, men i alla fall. Nu varje gång jag startar datorn kommer det upp "CPU Fan fail blabla" så får man trycka F1 för att datorn ska fortsätta boota normalt.

Riktigt störigt. Antagligen varnar den för CPU Fan Fail eftersom jag har 25cm fläkt där som bara snurrar i typ 700rpm och det är det den reagerar på.

Kan man inte stänga av denna varning?

ja, gå in på bios och sätt cpu_fan på ignore

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

ja, gå in på bios och sätt cpu_fan på ignore

Ahh. Så enkelt? Suck i bland tror man att allt ska vara så svårt så man börjar att leta på fel ställe. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jahap.
Bulldozer snart på G.
Fixar Beta BIOS 3017 en FX-8150 som det var utlovat?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Börjar bli GRYMT förbannad. Jag kan inte konfigurera min högtalar setup, alltså välja mellan tex 2.1, 5.1 osv. Det går inte när jag har Digital utgång, optisk/SPDIF.

Jag har provat ladda hem alla möjliga typer utav Xi-Fi soundblaster blabla drivers. Det är ett helvete! Hade detta problem för några månader sedan efter jag formaterat men har glömt hur jag löste det.

Permalänk
Avstängd

Säkert bra kort men fanns en anledning till varför jag valde att köpa V formula istället för IV! IVes moderkort med nordbryggan blir sjukt varm medans V inte har problem med det + att V formula är snyggare och bättre

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|