Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

lista med (athlon)steppings?

finns det någon lista med "namn" och kvalité på dom olika athlon steppingarna?

jag har en AGOGA och undrar förstås om det är skrot eller guld.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

ah, har fått svar nu, låt tråden droppa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det e fint o dela med sig...

Visa signatur

yeah, ... ... ...how about that...?

Permalänk
Medlem

heh fick min xp2000+ agoia igår kör den i 1.8 ghz just nu utan att öka vcore . vcore ligger på 1.75 just nu . tror att jag kan drar upp lite mer. jag kör med låst alltså. 144*12.5

abit kg7-raid
pc2100 512

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maste
heh fick min xp2000+ agoia igår kör den i 1.8 ghz just nu utan att öka vcore . vcore ligger på 1.75 just nu . tror att jag kan drar upp lite mer. jag kör med låst alltså. 144*12.5

abit kg7-raid
pc2100 512

samma som ja då med andra ord, fast man kanske skulle öka Vcoren lite,
ja kan köra upp till 145*12.5 som max sen bootar den inte.
prollen är låst oxå

Permalänk
Medlem

aha oki.. men vad har du för mobo?

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Kiyoko:

Ee.. om du har fått svar så är det rätt bra om du postar det med.
Det kanske kommer någon som undrar samma sak.
Så slipper vi få fler sådana här poster.

Det är ett Ta och Ge forum..

Visa signatur

|XP 2500+ |Epox 8RDA+|Prometeia Black|TwinMos/Winbond PC3200 2*256mb|Hercules 9700 Pro|
|XP 2000+ AGOIA Y|Epox 8K5A2|Alpha 8045|TwinMos PC2100 2*256mb| Leadtek GF3 Ti200|

Permalänk
Medlem

Jag har AGOGA och har för mig att den ligger bland top3 steppings?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maste

abit kg7-raid
pc2100 512

Stödjer kg7 amd xp 2200+?

Testa att dra upp den lite mer !!

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

era borde klara lite mer tycker jag, kör med vcore 1.80, 157*11.5 (se spec där nere)

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

det står att mobot stödjer thoroughbred i en biosupdatering men hittils inte upp till 2200+

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

Re: lista med (athlon)steppings?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
finns det någon lista med "namn" och kvalité på dom olika athlon steppingarna?

jag har en AGOGA och undrar förstås om det är skrot eller guld.

kan bara säga att stepping AGOGA är det sämsta som har funnits har haft 3 stycken Amd processorer med denna stepping alla ger dåliga resultat inte över 1800mhz ens dom bästa är typ
AROIA & AGOIA mm säg så här vanliga amd var AYHJA & AXIA etc..
men dom ska ha helst Y efter steppingen typ AROIA "Y" vecka 22 är bäst tror jag bestämt

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd

edit

den första Amd T-bird jag hadde var 1000mhz/133 stepping AXIA "Y" den var olåst körde 166 x 10

Visa signatur

Permalänk

Kör 166*11 @ 1.80 Vcore

smidar på som fan...har inte orkat engagera mig nå mer då jag pillar ihop vattenkylningen i lådan...då jag har tid.

edit: *mutter* kan juh va bra att säga att jag har AGOIA stepping.

Visa signatur

I7 2600K, Z68XP-UD3-iSSD, 16 Gb Corsair, 2x XFX HD6870 DualFan

Permalänk
Avstängd

kan ingen berätta något av värde t.ex. vad stepping 1 - 2 -3 osv motsvarar för namn. Eftersom cpuid anger steppingen som en siffra.

Visa signatur

Propaganda renderar demokrati till en illusion, om än vacker och ståtlig, skenhelig och falsk, dölja den vår diktatur. Dimridån måste vi få bort, en synlig diktatur, skall träda fram i dagens ljus, en konung vi då hälsar och ser.

Permalänk
Avstängd

ok, det är bara att kolla på processorn, men är rädd för att ta loss fläkten eftersom jag hade ett jävla problem att få på den,.... fan den kan ju gå sönder... ska aldrig mera köpa något så värdelöst.

Visa signatur

Propaganda renderar demokrati till en illusion, om än vacker och ståtlig, skenhelig och falsk, dölja den vår diktatur. Dimridån måste vi få bort, en synlig diktatur, skall träda fram i dagens ljus, en konung vi då hälsar och ser.

Permalänk
Medlem

från vad jag har sett så är AGOGA en av de tre bästa steppingarna, och den listan på klockade athlons jag såg innehöll många AGOGA högt upp. jag misstänker att det är så att det finns många AGOGA och att steppingar är ~normalfördelade runt AGOGA. dvs AGOGA ligger i mitten av steppingfältet. (har inga tekniska bevis, men det verkar troligt).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniperwille
Kör 166*11 @ 1.80 Vcore

smidar på som fan...har inte orkat engagera mig nå mer då jag pillar ihop vattenkylningen i lådan...då jag har tid.

edit: *mutter* kan juh va bra att säga att jag har AGOIA stepping.

då lär du kunna klocka högre om du har Agoia ??? 1826mhz kör du va ??? lär komma högre som jag sa nyss att Agoia & Aroia är dom bästa som finns knappast att AGOGA lär vara på tredje plats som bäst precis som Amd Xp2200+ har stepping Airga & Airca dom är dom bästa steppings för xp2200+ serien

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AGOIA är bästa Palomino steppingen..

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

det blir ju lite konstigt när man blandar dom the olika typerna av XP, man kan ju inte jämföra steppings på olika cores.

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: lista med (athlon)steppings?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

kan bara säga att stepping AGOGA är det sämsta som har funnits har haft 3 stycken Amd processorer med denna stepping alla ger dåliga resultat inte över 1800mhz ens dom bästa är typ
AROIA & AGOIA mm säg så här vanliga amd var AYHJA & AXIA etc..
men dom ska ha helst Y efter steppingen typ AROIA "Y" vecka 22 är bäst tror jag bestämt

Så dålig är den rakt inte. Finns steppingar som aldrig sett 1.5GHz+ så att säga att AGOGA är den sämsta någonsin är lite lätt fel. Jag har en vecka 50 AGOGA som gör 1950 helt stabilt på mitt XP333. Såg över 2GHz med den också.

Permalänk
Medlem

Xp's bästa steppings: AROIA, AGOIA
Tbird's bästa steppings: AYHJA, AXIA(R)

Och när man ändå håller på så slänger jag in Northwood steppings också:

B0-Stepping

1.8A SL66Q
2A SL66R
2.20 SL66S
2.26 SL6D6
2.40 SL66T
2.40B SL6D7
2.53 SL6D8

C1 stepping

1.8A SL6LA
2A SL6GQ
2.20 SL6GR
2.26 SL6DU
2.40 SL6GS
2.40B SL6DV
2.53 SL6DW
2.66 SL6DX
2.80 SL6DY

C1 stepping ger bättre prestanda pga extra "funktion".
Så om man kan välja steppings på sin NW så försök hitta en C1:a