Apple sålde 4 miljoner Iphone 4S över helgen, 25 miljoner uppgraderade till Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Va? Nu får du nog ta och läsa igenom igen så man förstår.

Korrigerat....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Iphone 4S som de flesta kallade en besvikelse slår alla försäljningsrekord...

Tja, lite som när iPad "bara är en stor iPod touch!" osv, osv. Vi har sett den här filmen tidigare.

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem

En stor anledning

Det finns en för mig STOR anledning till att jag anser iPod vara bättre än Android.

Gränsnittets respons på alla apples produkter är helt otroligt mycket bättre än Androidvarianter, till och med mycket mycket nyare och egentligen mer kraftfulla varianter.

Windows Phone 7 har också grym respons... Men ja hur flexibelt Andorid än är, och hur grym hårdvara det än är på papperet. Så känns iPhones/iPads mer responsiv i gränsnittet (bättre touchrespons, följer fingeret bättre, gränsnitt ser ut att köra 60fps, bättre scrollning).

Eftersom det är surf och navigering i menyerna jag gör 90% av tiden på min lur så är det det som är viktigast för mig, och tydligen för många andra användare också. Även om jag hade uppskattat exempelvis ett öppet filsystem etc....

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Reklamjippo och snobberi att gå efter den "dyraste" mobilen på marknaden vars 80+% av alla appar kostar skjortan, vilket är meningslöst då Android:
1. Går att bygga ut
2. Har mer än 80% gratisappar
3. Tillverkningskostnaderna för mobilerna blir mindre, vilket resulterar med att mobilen kostar mindre
4. Apple har bara 1 års garanti medan andra har 2 års garanti
5. Du har inte full support på din Apple jämfört med andra märken

Du vet ju inte alls vad snackar/skriver om, dom som kan ios/jailbreake fixar allt o lite till, du skulle bli förvånad om du sett en person som är skillad på ios

Skrivet av UROG:

Jämföringen var asbra, då när 4S dök upp.

"Vi tar förra generationens Android-mobiler och jämför oss mot dom... JAAA!! Vi vann!" -daah, inte undra på. Skulle de övriga märken göra samma sak, att de uppgraderar sig stup i kvarten så hade 4S haft det tufft bland de andra märken på alla tester och hamnat bland de 10 sämsta.

Men dom "övriga märkena" det släpps ju Androidmobiler stup i kvarten som är skit! Går inte att uppdatera till senaste Android, för att "HTC, LG är så sega med uppdateringar! Finns hur många trådar som helst med det problemet!

Skrivet av UROG:

Får se nu grabbs, hur var det nu igen med Internet och tillgänglighet med allting....

Apple: 1 ställe att ladda operativsystemet ifrån.
Android: (minst) 1 miljon ställen att ladda operativsystemet ifrån.

Läste klagomål på Facebook där folk tjatade om att det tar sån jävla tid att ladda ned iOS5 till deras mobiler. Inte undra på, ett enda ställe där du kan ladda det ifrån, om inte någon hackat sig in på systemet och lagt det annanstans. Men hur är det med oss "Android-fanboys" då? Jo, vi har ett open source OS som kan laddas ned överallt ifrån på jordklotet och det tar inte heller flera timmar att få ned det. Tack vare open source och vår smarta lösning så vinner vi marknaden än en gång!

Har du som användare nytta av open source? vet du vad det innebär om man får fråga? Proprietär programvara har med sina fördelar!!

Skrivet av UROG:

Humm, hur var det nu igen med alla dessa SDK:n till diverse smartphones? Var det inte så att det kostar för att göra en app för Apple-lurar medan för oss Android-användare så är det gratis?!?

Förvirrade för att de tror att Apple är STÖRST, bäst och Vackrast...

En en gång så skriver du av egen erfarenhet, och jag tror att du inte har någon som helst kunskap om iOS, annars så hade du inte skrivit så! Jag ser dig som förvirrad av alla myter, skitsnack, och en kraftig Andriodfanboi som inte alls har kommit i närhet av en person som kan fixa både det ena o andra med iOS. När jag läser vad du och många skriver, så tänker jag ofta, ja du skulle bara veta vad man kan göra!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Jo, vi har ett open source OS som kan laddas ned överallt ifrån på jordklotet och det tar inte heller flera timmar att få ned det. Tack vare open source och vår smarta lösning så vinner vi marknaden än en gång!

Japp, i något färre än en miljon versioner. Som kanske kommer till din lur. Om din tillverkare känner för det. Om några månader. Kanske.

Jag tar hellre något långsammare nedladdningshastighet på lanseringsdagen. (Gick fint att uppdatera min 3GS i onsdags utan större strul)

Visa signatur

iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem

Lite kul att Windows Phone 7.5 har redan alla funktioner som IOS 5!
Apple har kommit lite ikapp html5 rendering nu... från 4fps till 27fps....
IOS 4: 3-4fps
Android: 16-17
Windows Phone 7.5: 27fps
IOS 5: 27fps

Microsofts "Icloud" liknande tjänst fanns redan för Windows Mobile 6.5 om jag vill minnas rätt!

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixim:

Det finns en för mig STOR anledning till att jag anser iPod vara bättre än Android.

Gränsnittets respons på alla apples produkter är helt otroligt mycket bättre än Androidvarianter, till och med mycket mycket nyare och egentligen mer kraftfulla varianter.

Windows Phone 7 har också grym respons... Men ja hur flexibelt Andorid än är, och hur grym hårdvara det än är på papperet. Så känns iPhones/iPads mer responsiv i gränsnittet (bättre touchrespons, följer fingeret bättre, gränsnitt ser ut att köra 60fps, bättre scrollning).

Eftersom det är surf och navigering i menyerna jag gör 90% av tiden på min lur så är det det som är viktigast för mig, och tydligen för många andra användare också. Även om jag hade uppskattat exempelvis ett öppet filsystem etc....

Därför jag kör wp7 imo mycket smidigare än iaf ios4 och troligen mycket smidigare än ios5 också. Grym integration av facebook osv i systemet direkt från start. Dessutom skönare spel än som finns till de andra plattformarna, typ SEGA sonic, nfs underground, sims, pacman osv.

Permalänk
Musikälskare

Underbart

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Otroligt hur många idiotiska android-fanboys det finns i denna tråd. Hur gamla är ni egentligen? Fem år eller? Försök inse att vissa människor har inte tid att lägga ner en massa energi på ett system där de måste finslipa allt innan den fungerar som man själv vill. Det har inget med tekniskt okunnande att göra, att man är handikappad eller en idiot, det har att göra med att man har bättre saker att göra med den lilla tid man har. Man kanske inte heller är så jäkla sugen på att sitta och "leka" med sin telefon när man suttit vid en dator som systemutvecklare hela dagen. Då vill man ha saker som bara fungerar. Sen att ni har så jäkla mycket fritid och tycker att ni är skitbra för att ni kan ändra lite i android som ni vill, ja... det är ju bara patetiskt! Lycka till i vuxenlivet sen, då kanske ni lär begripa lite bättre. I nuläget så är ni alldeles för omogna för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hur vet du då att telefonerna är dåliga..?

Kanske för att det mesta den firman har gjort har varit dåligt.... En tappad Ajfån är en trasig telefon... Men strålande tider för telefonreparatörerna och för glastillverkarna...

Sicken galen sekt det har blivit och alla dåras försvartal över att omoderna prylar minsan är det bästa i världen - tjena.... Snacka om fan-boy sekt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Apple, Android, Windows OS, vad spelar det för jävla roll vad man har i sin mobiltelefon? Alla har rätten att säga SIN åsikt, eller? Eller är ni Apple-fanboys så självupptagna, -säkra , -galna och -kära att ni inte ser längre än era mobiler?

Klart man har rätt till en åsikt, men om man som du kastar skit på en produkt och du har ingen aning om vad du skriver, för det stämmer inte. Då får alla vi som vet rätta dig.

Då är det bättre att du skriver, jag hatar iPhone och älskat Androidmobiler! Då skulle man ta dig mer på allvar, men när du skriver som du gör, så blir det lite trollande. Och då får du ta att du kommer att få kritik!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixim:

Typiskt hjärntvättade Apple-kultister att prata om användarupplevelsen. Det är helt åt helvete. Istället borde du se till det verkligt viktiga, det vill säga antalet processorkärnor, USB-portar, SD-cardslots och gigahertz, inte oviktiga aspekter av telefonen, som hur "gränssnittet känns", "respons", osv.

Visa signatur

iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Apple, Android, Windows OS, vad spelar det för jävla roll vad man har i sin mobiltelefon? Alla har rätten att säga SIN åsikt, eller? Eller är ni Apple-fanboys så självupptagna, -säkra , -galna och -kära att ni inte ser längre än era mobiler?

Förstår in vad det inlägget har med deras säljningar av 4S? iPhone 4S prestanda är väldigt bra, inte konstigt att mycket folk köper den? Det är mer av ett påhopp till dom som har köpt mobilen. Alla har rätt till sin egen åsikt. Fast, om den är kränkande eller liknande så bör man inte säga den.
Fanboy = Personen som är extra fast vid produkter från ett visst företag. (Ett extrem Fanboy brukar oftast vara: väldigt fast till sina argument, trycker ner andra produkter för få sin verka bättre och kommer med personliga påhopp när dom känner sig underlägsna.)
Vad är det som just gör "Apple's" fanboys "självupptagna, -säkra , -galna och -kära att ni inte ser längre än era produkter." Detta förekommer inom alla företags Fanboys. Som ex: AMD vs Nvidia. Ingen är värre än någon annan i slutet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Kanske för att det mesta den firman har gjort har varit dåligt.... En tappad Ajfån är en trasig telefon... Men strålande tider för telefonreparatörerna och för glastillverkarna...

Sicken galen sekt det har blivit och alla dåras försvartal över att omoderna prylar minsan är det bästa i världen - tjena.... Snacka om fan-boy sekt...

Du har inte provat speciellt många produkter från Apple va? T ex, en Macbook Pro med OSX slår det mesta i PC-världen med Windows 7, enligt min åsikt. Och då hade jag ändå suttit med en Windows-dator i ca 20 års tid innan jag testade en Macbook Pro med OSX. Jag hade fel, och så även du. Du kanske borde ta och lämna din galna sekt och öppna dina ögon mer?

Permalänk
Skrivet av mixim:

+1

Sen så är det så att sålänge du kör apples egna produkter eller andra kompatibla produkter så finns det inget annat märke som är lika bra som apples. ta bara alla dockningstationer som finns inbyggd i stereo apparater mm.

Sen förstår jag inte att folk kan hata ett företags produkter så som många gör.
Gillar ni inte dom. KÖP DOM INTE. idiotförklara inte andra.

Sen måste ju apple göra något rätt. eftersom dom släpper 1 telefon om året å folk köper dom hela tiden, även om andra lurar bör vara bättre. dom är ändå överlägset störst på telefoner. det blir man inte med skitprodukter som ni säger att dom har

Permalänk
Skrivet av mahasj:

Otroligt hur många idiotiska android-fanboys det finns i denna tråd. Hur gamla är ni egentligen? Fem år eller? Försök inse att vissa människor har inte tid att lägga ner en massa energi på ett system där de måste finslipa allt innan den fungerar som man själv vill. Det har inget med tekniskt okunnande att göra, att man är handikappad eller en idiot, det har att göra med att man har bättre saker att göra med den lilla tid man har. Man kanske inte heller är så jäkla sugen på att sitta och "leka" med sin telefon när man suttit vid en dator som systemutvecklare hela dagen. Då vill man ha saker som bara fungerar. Sen att ni har så jäkla mycket fritid och tycker att ni är skitbra för att ni kan ändra lite i android som ni vill, ja... det är ju bara patetiskt! Lycka till i vuxenlivet sen, då kanske ni lär begripa lite bättre. I nuläget så är ni alldeles för omogna för det.

Lungna ner dej nu innan du kokar över;) Tror att båda lägren är idioter, trångsynta och "omogna" som du självklart är

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk

På tal om androidfanboys så tror jag knappt dessa finns, det ni ser i tråden som kritiserar apple är främst "antiapple personer", som ogillar varumärket av diverse olika saker. Att sedan Steven Jobs precis som Thomas Edison gjorde bra saker, påverkar inte deras affärsetik. Och hade det inte varit för affärsetiken, så tror jag mycket mindre skulle hata apple.
Nu är i.o.f.s. inte alternativen heller bra, Microsoft har mycket lik i sitt bagaget och Androidtillverkare skiter i sina kunder någon månad efter de har sålt sin nalle. (slutar att uppdatera dem)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bengt-re:

Är en telefon dålig för att den kan gå sönder om man tappar den? Är min bil dålig då, för att den går sönder om jag kör utför ett stup? Är min dator dålig för att den kanske också går sönder om jag kör utför samma stup? Och är Androidmobilerna oförintbara?

De värsta fanboysen brukar man faktiskt hitta i Android-lägret, då det ständigt är dessa som är på offensiven. De anklagar iPhone-användare för diverse saker (Bland annat "Idioter" och "Samtliga är förvirrade" har ju framkommit endast i denna tråden), och iPhone-användarna försvarar sig. Sällan som det är tvärtom, faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Dåligt? Ja det är ju därför alla filmregissörer/musikproducenter/författare använder Apples produkter! Du vet vet helt enkelt inte bättre för du har inte använt en i arbetet

Skrivet av gulgnu:

Typiskt hjärntvättade Apple-kultister att prata om användarupplevelsen. Det är helt åt helvete. Istället borde du se till det verkligt viktiga, det vill säga antalet processorkärnor, USB-portar, SD-cardslots och gigahertz, inte oviktiga aspekter av telefonen, som hur "gränssnittet känns", "respons", osv.

Och det viktiga är just som du skriver, hur gränssnittet känns! Hur kunde du ha så fel på den punkten? Skrattretande är vad det är

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Här är den smutsiga lilla hemligheten bakom Apples framgång: Apple tjänar sina otroliga pengar på att inte låta den här sortens tänkande påverka sig ett jota. Det gör att deras produkter kan användas av normala människor, och det blir vanligt folk lyriskt tacksamma över efter att ha suttit fast i ett nördkonstruerat helsike halva livet.

Datorbranschens problem överlag är att den helt domineras av nördar (på grund av selektion - nördar attraheras till datorer). Genom att helt enkelt vara det minst nördiga datorföretaget plockar Apple hem enorma övervinster.

Visa signatur

iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Och hade det inte varit för affärsetiken, så tror jag mycket mindre skulle hata apple.
Nu är i.o.f.s. inte alternativen heller bra, Microsoft har mycket lik i sitt bagaget och Androidtillverkare skiter i sina kunde någon månad efter de har sålt sin nalle. (slutar att uppdatera dem)

Att Apple skulle ha "sämre affärsetik" än övriga telefontillverkare tror jag man får vara rätt Androidfrälst för att tro.

Visa signatur

iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Lungna ner dej nu innan du kokar över;) Tror att båda lägren är idioter, trångsynta och "omogna" som du självklart är

Kokar över lär jag inte göra Däremot blir man trött på alla idiotiska kommentarer som en del skriver här (och då framförallt från android-fanboys) när de uppenbart inte har den minsta koll på varken läget eller sig själva. Blir ju nästan komiskt av det hela till slut.

Permalänk
Skrivet av gulgnu:

Att Apple skulle ha "sämre affärsetik" än övriga telefontillverkare tror jag man får vara rätt Androidfrälst för att tro.

HAHA du kan ju inte ens läsa lilla du;) Kolla hans inlägg igen och sluta raga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Du har inte provat speciellt många produkter från Apple va? T ex, en Macbook Pro med OSX slår det mesta i PC-världen med Windows 7, enligt min åsikt. Och då hade jag ändå suttit med en Windows-dator i ca 20 års tid innan jag testade en Macbook Pro med OSX. Jag hade fel, och så även du. Du kanske borde ta och lämna din galna sekt och öppna dina ögon mer?

På vilket sätt slår den en pc? Inte i prestanda iaf.. kanske i snygghet, om man nu gillar deras design.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Skrivet av mahasj:

Kokar över lär jag inte göra Däremot blir man trött på alla idiotiska kommentarer som en del skriver här (och då framförallt från android-fanboys) när de uppenbart inte har den minsta koll på varken läget eller sig själva. Blir ju nästan komiskt av det hela till slut.

Tycker att båda era läger spyr ut skitsnack hela tiden;) Sen att du skulle ha bättre koll på läget tvivlar jag starkt på;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulgnu:

Här är den smutsiga lilla hemligheten bakom Apples framgång: Apple tjänar sina otroliga pengar på att inte låta den här sortens tänkande påverka sig ett jota. Det gör att deras produkter kan användas av normala människor, och det blir vanligt folk lyriskt tacksamma över efter att ha suttit fast i ett nördkonstruerat helsike halva livet.

Datorbranschens problem överlag är att den helt domineras av nördar (på grund av selektion - nördar attraheras till datorer). Genom att helt enkelt vara det minst nördiga datorföretaget plockar Apple hem enorma övervinster.

Så nu är det fel att man intresserar sig av datorer och använder PC som 99% av alla andra mer eller mindre nördar gör?
Är väl hög tid att någon lanserar seniordatorn så att även äldre och ovana kan använda PC.
http://www.youtube.com/watch?v=jrJ-qJ2PqNc

Permalänk
Medlem

Användarupplevelsen + respons i gränssnitt och touch + upplevd prestanda > Flexibilitet, kompabilitet, prestanda på papper, skärmstorlek och så vidare...

Så är det på mobiler för de flesta användarna. Och så även för mig.

Därav:

iOS eller Windows Phone > Android

För övrigt har jag en Stationär PC med Fedora samt win 7, En mac laptop och en gammal iphone 3gs.

Skrivet av skog1s:

Och det viktiga är just som du skriver, hur gränssnittet känns! Hur kunde du ha så fel på den punkten? Skrattretande är vad det är

Skog1s, han skrev det sarkastiskt....

Permalänk
Avstängd

Hur kan folk vara förvånade?
Kvittar vad apple släpper så säljer det rekord varje gång.
Rätt enkelt mönster att läsa av ;>
Rekord på iphone5, ipad3 är rätt självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marxor:

25 miljoner uppgraderingar till iOS 5. ~700MB x 25 000 000 = ~17 petabyte. Kan det stämma

Ingen mer än jag som reagerade på det här? kan det verkligen stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

På vilket sätt slår den en pc? Inte i prestanda iaf.. kanske i snygghet, om man nu gillar deras design.

Ja, nu vet jag inte hur mycket du kan om mjukvara, men allt har inte med hårdvara att göra. Du kan ha den grymmaste hårdvara, men är inte mjukvaran optimerad för den så spelar det knappt ingen roll hur grym hårdvara du har.
På en Macbook Pro med OSX så kan jag börja arbeta direkt med det jag arbetar med (systemutveckling, webbutveckling m.m.) istället för att behöva ladda ner hundra (jag överdriver nu) olika program och sätta upp en massa miljövariabler som man allt som oftast behöver i en Windows-miljö.
Styrplattan på en Macbook Pro är så jäkla mycket bättre än de styrplattor jag testat på diverse olika bärbara PC-datorer. Att sitta vid en bärbar PC-dator och dess styrplatta gör att man känner sig helt handikappad.
Terminalfönstret (motsvarande kommandofönstret i Windows) är så mycket mer avancerat än kommandofönstret i Windows. Konstigt vore ju annars eftersom OSX bygger väldigt mycket på Unix. Så tycker man om operativsystem som Unix och Linux så har jag väldigt svårt för att man skulle tycka illa om OSX.
Det finns dock fördelar i Windows också, men i nuläget så har Macbook Pro fler fördelar än Windows av de funktioner som jag nyttjar.