Apple sålde 4 miljoner Iphone 4S över helgen, 25 miljoner uppgraderade till Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Tycker att båda era läger spyr ut skitsnack hela tiden;) Sen att du skulle ha bättre koll på läget tvivlar jag starkt på;)

Jag har garanterat bättre koll på Apples produkter än någon Android-fanboy har här i alla fall. Jag kan dock erkänna att jag har ingen större erfarenhet av Android-system, men å andra sidan så slänger jag inte en massa skit på de som tycker bra om Android. Lite skillnad mot de Android-fanboys som kommenterar i denna tråd.

Permalänk
Musikälskare

Visst går det att göra avancerade saker med PC men Mac är att föredra, de är mer "plug-and-play", ta terminalen till exempel, extremt kraftfull på Mac

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Apple är i grunden inte någon dålig produkt MEN har ett rejält överpris.
Allt pga av produktplaceringar i film och "mutad" journalistkår.
Produktplacering: Steve Jobs hade bra kontakter i hollywood via Pixar och Disney. Därigenom kunde han produktplacer Apple på ett maklöst sätt. Hur många coola hackers dvs "good gays" använder inte Mac medan "the bad gays" använder PC. Och visst vi som är på detta forumet bryr sig inte eller skrattar åt det. Men för resten av mänskligheten blir reklamen sanning. "Säg en lögn 1000 gånger så tror folk på att det sanning"
Mutad journalistkår: På journalist högskolan får eleverna köpa MAC till studentpris. Och lärarna har sina gratis! Sedan när eleverna kommer ut på sina arbetsplatser så vill de ha Apple pga att det är det enda de klarar av. Och sedan skriver de nästan bara posetivt om Apple pga de är rädda för behöva gå över till PC. Och det värsta är att många gymnasier idag har Mac som elevdator.

Visst jag erkänner att Apple är duktiga bra yttre design sina system, men Priset ??. Jag har aldrig hittat en Mac som jag inte kan hitta en PC med samma hårdvara för lägre pris.

Samma principer gäller för smart phones. Apple har lyckats hypa sina Iphones.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Folk är villiga att betala, och veta vad de får istället för att köpa grisen i säcken. Eller sitta på forum dag ut och dag in och nördläsa och kolla prestandasiffror. Starkt varumärke, bra marknadsföring, alltid enkelt gränssnitt och prioriterar aldrig bort något viktigt som batteritid mm. Och "vi-skulle-aldrig-släppa-något-som-vi-inte-själva-skulle-vilja-använda inställningen" som apple har är rätt trovärdig då de alltid lyckas leverera.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Man köper knappast en Mac eller en iPhone för hårdvaran. Man köper dem för operativsystemet som är byggt runt just den hårdvaran.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Ja, nu vet jag inte hur mycket du kan om mjukvara, men allt har inte med hårdvara att göra. Du kan ha den grymmaste hårdvara, men är inte mjukvaran optimerad för den så spelar det knappt ingen roll hur grym hårdvara du har.
På en Macbook Pro med OSX så kan jag börja arbeta direkt med det jag arbetar med (systemutveckling, webbutveckling m.m.) istället för att behöva ladda ner hundra (jag överdriver nu) olika program och sätta upp en massa miljövariabler som man allt som oftast behöver i en Windows-miljö.
Styrplattan på en Macbook Pro är så jäkla mycket bättre än de styrplattor jag testat på diverse olika bärbara PC-datorer. Att sitta vid en bärbar PC-dator och dess styrplatta gör att man känner sig helt handikappad.
Terminalfönstret (motsvarande kommandofönstret i Windows) är så mycket mer avancerat än kommandofönstret i Windows. Konstigt vore ju annars eftersom OSX bygger väldigt mycket på Unix. Så tycker man om operativsystem som Unix och Linux så har jag väldigt svårt för att man skulle tycka illa om OSX.
Det finns dock fördelar i Windows också, men i nuläget så har Macbook Pro fler fördelar än Windows av de funktioner som jag nyttjar.

Men det finns ju ingen vettig människa som föredrar en pekplatta framför en trådlös mus, speciellt inte om man sitter längre stunder framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

HAHA du kan ju inte ens läsa lilla du;) Kolla hans inlägg igen och sluta raga.

Ingen rage här. Hur tolkar du meningen "Och hade det inte varit för affärsetiken, så tror jag mycket mindre skulle hata apple."?

I och för sig inte särskilt grammatiskt korrekt, men jag får det ändå till att han lägger fram hypotesen att anledningen till att så pass många på sajten (och annorstädes) blir svarta i blicken när Apple kommer på tal är deras bristande affärsetik. Om det inte var det han menade är det bara att bortse från mitt inlägg.

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Jag har gjort ett bättre val, garanterat. Slösar inte pengar i onödan på en produkt som alla andra har och går inte heller med på att Apple's produkter skulle vara bättre för det är de inte. Jag kan göra allt med min Android-lur i jämförelse med folk med iFlopp..

Du har gjort ett bättre val för dig kanske. Jag skulle rekommendera iPhone före Android till de som inte är så tekniskt kunniga/intresserade alla dagar i veckan.

På vissa punkter ligger iOS/iPhone ljusår före Android. Öppenheten är väl det enda som är Androids fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Men det finns ju ingen vettig människa som föredrar en pekplatta framför en trådlös mus, speciellt inte om man sitter längre stunder framför datorn.

Själv föredrar jag pekplatta (beroende på var man befinner sig, man behöver inte alltid sitta vid ett skrivbord om man har en bärbar dator) och då pekplattan på Macbook Pro. Den är faktiskt väldigt användbar, det är så pass stor skillnad jämfört mot de pekplattor jag har testat på PC-datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Eller så är det helt vanliga människor som satt på den redan populära 3GS som uppgraderade sig efter att deras tvåårsabonnemang löpt ut?

Lite kul att man säger att "iPhone 5 inte kom", det enda som inte förändrades är väl utseendet, så är det allt Androidfans bryr sig om då det tydligen är det som definerar en ny telefon? xD

4S är iPhone 5, bara att de spekulerande tidiningarna hade fel vad gäller namn, och var helt övertygade om att ny telefon måste betyda ny design, istället för att kolla ordentligt på Apples produktstrategier.

Lustigt att det var sidor som Macworld och macrumours som trodde att det skulle bli iPhone5. (Och blev besviken över 4s)

Produktstrategier? iPad 1s? Vad jag vet så har bara en iPhone fått en s-modell. De som säger sådär försöker bara verka vara smart. Känns inte som det finns någon substans bakom det. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Apple är i grunden inte någon dålig produkt MEN har ett rejält överpris.
Allt pga av produktplaceringar i film och "mutad" journalistkår.
Produktplacering: Steve Jobs hade bra kontakter i hollywood via Pixar och Disney. Därigenom kunde han produktplacer Apple på ett maklöst sätt. Hur många coola hackers dvs "good gays" använder inte Mac medan "the bad gays" använder PC. Och visst vi som är på detta forumet bryr sig inte eller skrattar åt det. Men för resten av mänskligheten blir reklamen sanning. "Säg en lögn 1000 gånger så tror folk på att det sanning"
Mutad journalistkår: På journalist högskolan får eleverna köpa MAC till studentpris. Och lärarna har sina gratis! Sedan när eleverna kommer ut på sina arbetsplatser så vill de ha Apple pga att det är det enda de klarar av. Och sedan skriver de nästan bara posetivt om Apple pga de är rädda för behöva gå över till PC. Och det värsta är att många gymnasier idag har Mac som elevdator.

Visst jag erkänner att Apple är duktiga bra yttre design sina system, men Priset ??. Jag har aldrig hittat en Mac som jag inte kan hitta en PC med samma hårdvara för lägre pris.

Samma principer gäller för smart phones. Apple har lyckats hypa sina Iphones.

Hårdvara är kanske det minst intressanta. "It's all about software", är ju ingen som apple sticker under stolen med. Vad är en dator? Hårdvara eller gränssnitt? I första hand mjukvara och sen hyffsad hårdvara som klarar av att backa upp mjukvaran. Har själv 3 st pc datorer som jag byggt själv. Den jag använder mest är en core2duo wolfdale 3,6ghz går den i. Farsans iMac på 2.66ghz och betydligt äldre arkitektur upplevs som snabbare pga ett effektivare OS. Men visst... vill man inte tumma på någonting och ha det enklaste gränssnittet när man sitter vid datorn så kostar det lite extra. Själv är jag dumsnål och tänker kanske lite som du ändå för jag tycker det är kul med hästkrafter. Men hur ofta använder man dom hästkrafterna mer än till spel? Och hur utvecklande är det att leka bort sitt liv i spel när man skulle kunna vara kreativ istället? Skolor gör helt rätt i att köpa in Macar i de flesta avseenden, men det finns så klart undantag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Man köper knappast en Mac eller en iPhone för hårdvaran. Man köper dem för operativsystemet som är byggt runt just den hårdvaran.

Vad man än köper så vill man ju inte ha överprissatta komponenter. Lyckligtvis var den Macbook Pro som finns i mitt hem gratis från tjejens jobb, annars hade ingen av oss tyckt den varit så värst prisvärd. Den har varit mer instabil mjukvarumässigt än den Windows 7-PC vi har, trots att PC:n är ett hemmabygge (med klar variation i ålder på komponenterna), samt har väldigt mycket mer program och externa enheter installerade.

Jag tycker dock den fortfarande är bra och jag håller med mahasj att styrplattan på Macbook Pro är riktigt bra om man nu inte kan använda en mus. Fast då ska det tilläggas att jag inte har någon erfarenhet av de senaste PC laptops som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Så nu är det fel att man intresserar sig av datorer och använder PC som 99% av alla andra mer eller mindre nördar gör?
Är väl hög tid att någon lanserar seniordatorn så att även äldre och ovana kan använda PC.
http://www.youtube.com/watch?v=jrJ-qJ2PqNc

Det är inte fel i sig - men den totala nörddominansen i PC-industrin lägger en börda på resten av befolkningen, som är tvungna att hantera de nördkonstruerade ("by nerds, for nerds") apparaterna i sin vardag och i sitt arbetsliv, en ofta mycket frustrerande upplevelse.

Genom att av-nördifiera datorer, mobiltelefoner, etc. skapar därför Apple stora mervärden, som folk är beredda att betala extra för. Därav deras vinstmarginaler.

Samtidigt är det inte konstigt att de mervärden som av-nördifieringen skapar inte uppskattas av nördarna själva.

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Jepp! Och när det gäller mac är det samma hårdvara som PC. Och ett OS som där stora delar är skrivet av Microsoft. Fast med annat GUI och mindre möjligheter. Och när det gäller smartphones så gå till prisjakt och kolla priserna Iphone vs Android. Fråga: Är en Iphone 3-4 gånger bättre än en Android ?

Finnes det någon site där man testar smartphones på ett kritiskt sätt. Säg inte IDG med tanke på deras Mac/Iphone tidningar.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk

Och sen dom speciella Iphone4 ägarna som anmäler telefon som stulen för att sen plocka ut en ny! Sjuka siffror i övrigt, dock sponsrar jag inte Apple. Roligare med android

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av gulgnu:

Ingen rage här. Hur tolkar du meningen "Och hade det inte varit för affärsetiken, så tror jag mycket mindre skulle hata apple."?

I och för sig inte särskilt grammatiskt korrekt, men jag får det ändå till att han lägger fram hypotesen att anledningen till att så pass många på sajten (och annorstädes) blir svarta i blicken när Apple kommer på tal är deras bristande affärsetik. Om det inte var det han menade är det bara att bortse från mitt inlägg.

Ja jag syftade på att jag tror att många inte gillar hur Apple beter sig, på samma sätt vi hade många Microsoft hatare på forumet tidigare.
Det många ser är att Apple stämmer konkurrenter för småsaker, samt att de låser in användare och motverkar personer sälja mjukvara på IOS på egen hand. Likaså hindrar andra aktörer att bygga datorer med deras os på. (hackintosh)
Likaså censurerar de vilken mjukvara som ska få säljas till Iphone, vilket de MS och Android också gör på sina kanaler, men man kan enklare sälja från en egen sida, till helt vanliga användare som inte har gjort något ingrepp i sin mobil som förstör garantin.

Nu är som sagt de andra konkurrenterna vidare bra det heller av bl.a. de anledningar som jag nämnde.

*edit*
Min hypotes är alltså att många ogillar apple, och inte att de är androidfanboys. Att vara fanboy i android har jag svårt att se någon kan vara, där man som jag nämnde, blir utelämnad efter någon månad och måste roota mobilen för att uppdatera den.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixim:

Skog1s, han skrev det sarkastiskt....

Oki, tack så mycket! Var så inne i det att jag missade det! Alltid lika tråkigt när man (läs jag) missar Ironiska/sarkastiska inlägg. Oftast dom som är bäst och får en på fall!!

@gulgnu! Läste ditt inlägg igen och kronan trillade ner

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Därför jag kör wp7 imo mycket smidigare än iaf ios4 och troligen mycket smidigare än ios5 också. Grym integration av facebook osv i systemet direkt från start. Dessutom skönare spel än som finns till de andra plattformarna, typ SEGA sonic, nfs underground, sims, pacman osv.

Håller fullständigt med! Dock är det tråkigt att alla drar WP7 över samma kant! Windows Mobile var var inriktade mest på Kontorsmarknaden....

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Skrivet av gulgnu:

han sa ju aldrig att apples etik var sämre, bara att den var hatad av många.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Får se nu grabbs, hur var det nu igen med Internet och tillgänglighet med allting....

Apple: 1 ställe att ladda operativsystemet ifrån.
Android: (minst) 1 miljon ställen att ladda operativsystemet ifrån.

Läste klagomål på Facebook där folk tjatade om att det tar sån jävla tid att ladda ned iOS5 till deras mobiler. Inte undra på, ett enda ställe där du kan ladda det ifrån, om inte någon hackat sig in på systemet och lagt det annanstans. Men hur är det med oss "Android-fanboys" då? Jo, vi har ett open source OS som kan laddas ned överallt ifrån på jordklotet och det tar inte heller flera timmar att få ned det. Tack vare open source och vår smarta lösning så vinner vi marknaden än en gång!

Vad förväntar du dig när en oerhört efterlängtad uppdatering släpps till den populäraste mobilen? Självklart kommer Apples servrar bli överbelastade när alla försöker uppdatera samtidigt.

För övrigt så är du inte bunden till att använda Itunes för att uppdatera utan du kan ladda ner uppdateringen från vilken sida som helst så länge dom lagt upp den, och det krävs absolut inte att någon hackar Apple för det då uppdateringarna går att ladda ner i IPSW-filer från Apple. Googla bara "IOS 5 IPSW" så lär du hitta IOS 5 i filformat relativt snabbt.

Jag blir så JÄVLA trött på alla som inte kan ett skit om Apples produkter men ska ändå yttra sig om hur dåligt allt är. Ni förstör ju bara för er själva då ingen tar Android-fanboys på allvar när allt ni kan är att hitta på lögner som ni sedan tror på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Ja allt för att mjölka sina trogna köpare på telefoner i mellan de större släppen. Steve Jobs roterar väl i sin grav?

Snarare gnuggar han väl sina händer mellan varje *-ka-ching!*

Skämt o sido, jag har varken andriod eller apple(sitter med en gammal SE Aino) men det är imponerande försäljningssiffror!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

wow grattis ..... wow 8000:-
med 8000:- köper jag 2 mobiler med samma hårdvara eller en SGS2 och en till grafikkort xD
vad har apple som andra mobiler inte har? status grej?

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Jepp! Och när det gäller mac är det samma hårdvara som PC. Och ett OS som där stora delar är skrivet av Microsoft. Fast med annat GUI och mindre möjligheter. Och när det gäller smartphones så gå till prisjakt och kolla priserna Iphone vs Android. Fråga: Är en Iphone 3-4 gånger bättre än en Android ?

Finnes det någon site där man testar smartphones på ett kritiskt sätt. Säg inte IDG med tanke på deras Mac/Iphone tidningar.

Köpte min egen iPhone 4 en månad efter release, 4800 kronor kostade den då (med abonnemang). Jag tror knappast att en Androidtelefon för 1200-1600 kronor hade varit användbar, och hela upplevelsen hade knappast varit något jag njutit av ens en tiondel som med min iPhone.

Det var värt varenda öre.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulgnu:

Det är inte fel i sig - men den totala nörddominansen i PC-industrin lägger en börda på resten av befolkningen, som är tvungna att hantera de nördkonstruerade ("by nerds, for nerds") apparaterna i sin vardag och i sitt arbetsliv, en ofta mycket frustrerande upplevelse.

Genom att av-nördifiera datorer, mobiltelefoner, etc. skapar därför Apple stora mervärden, som folk är beredda att betala extra för. Därav deras vinstmarginaler.

Samtidigt är det inte konstigt att de mervärden som av-nördifieringen skapar inte uppskattas av nördarna själva.

Så Oracle är också typiskt nördstämplade eller kan dessa mindre begåvade (OBS! ren generallisering) även bruka en sådan på samma sätt som en Mac? Sen får man faktiskt vara mer om sig och kring sig än att blint bara stirra APPLE med stora bokstäver. De får allt vara mindre bekväma av sig och lära sig andra system och plattformar med.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Är en telefon dålig för att den kan gå sönder om man tappar den? Är min bil dålig då, för att den går sönder om jag kör utför ett stup? Är min dator dålig för att den kanske också går sönder om jag kör utför samma stup? Och är Androidmobilerna oförintbara?

De värsta fanboysen brukar man faktiskt hitta i Android-lägret, då det ständigt är dessa som är på offensiven. De anklagar iPhone-användare för diverse saker (Bland annat "Idioter" och "Samtliga är förvirrade" har ju framkommit endast i denna tråden), och iPhone-användarna försvarar sig. Sällan som det är tvärtom, faktiskt.

"Är en telefon dålig för att den kan gå sönder om man tappar den?" Ja! Det är alltid dåligt att sakna en standardfunktion.

"Är min bil dålig då, för att den går sönder om jag kör utför ett stup? Är min dator dålig för att den kanske också går sönder om jag kör utför samma stup?" Nej! Det är inte standard att hålla för det. Däremot är det standard med airbag. Ganska kass bil om den inte har airbag va?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Vad priset har att göra med hur bra en produkt är kan jag inte riktigt förstå.
Självklart kan man tycka att en produkt är för dyr och inte prisvärd, men produkten blir ju inte sämre för det.

Så om andra personer har en annan prioritet eller mer pengar än du gör dem inte till idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

"Är en telefon dålig för att den kan gå sönder om man tappar den?" Ja! Det är alltid dåligt att sakna en standardfunktion.

"Är min bil dålig då, för att den går sönder om jag kör utför ett stup? Är min dator dålig för att den kanske också går sönder om jag kör utför samma stup?" Nej! Det är inte standard att hålla för det. Däremot är det standard med airbag. Ganska kass bil om den inte har airbag va?

Även ännu värre att köra för fort och att inte anpassa farten efter väglaget.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Köpte min egen iPhone 4 en månad efter release, 4800 kronor kostade den då (med abonnemang). Jag tror knappast att en Androidtelefon för 1200-1600 kronor hade varit användbar, och hela upplevelsen hade knappast varit något jag njutit av ens en tiondel som med min iPhone.

Det var värt varenda öre.

Om du vill ha en upplevelse så köp en resa;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av el_genius:

Vart står det att en telefon är byggd för att hålla att släppas i marken? Trodde den var byggd för dess funktioner, inte för att användas som basketboll.

Dessutom så är telefoner som går sönder vid närkontakt med mark inte något Apple-only-fenomen, vet massor av polare vars Androidtelefoners skärmar och liknande gått sönder när de tappat dem, så att använda detta som argument känns jäkligt korkat.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MightyKLARA:

Om du vill ha en upplevelse så köp en resa;)

Löjligt. Jag var ute efter en bra telefon som fungerar till det jag vill, och hjälper mig att slå ihjäl stora mängder tid som spenderas på bussar osv. iPhone har gjorde det bättre än Android, och jag har ändå testat bådadera.

Dessutom kommer man inte speciellt långt på 4000 kr.

Visa signatur