Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Läs tråden din efterblivna sten. Webbhallen lovade att skicka så att alla skulle ha det idag men nu gjorde de inte det. Jag skiter egentligen fullständigt i om jag får det idag eller imorgon då jag har ett liv på dagarna men tycker ändå det är riktigt ruttet det de har gjort (dessutom ser det ut som de har skickat redan i måndags men icke).

Skrivet av JacL:

Personliga påhopp är ganska onödiga, men håller med dig att han borde ha läst tråden innan han sa samma sak som minst 5-6st redan har sagt i tråden och som har blivit besvarat av dels mig (inlägg #174 t.ex.).

Grejen är den att jag inte åsyftar alla som är besvikna, utan de som gnäller som om detta var undergången.

Skrivet av Fade-swe:

Lol.. Poster som den här är de som hör hemma i sandlådan.

"ok" nu ändrade jag uppfattning.

Permalänk
Skrivet av SA3L:

Grejen är den att jag inte åsyftar alla som är besvikna, utan de som gnäller som om detta var undergången.

DETTA ÄR UNDERGÅNGEN.

Jag har hypat detta spelet något fruktansvärt, räknat ner de sista timmarna, och inhandlat både läsk och godis för att kunna sitta uppe och spela inatt.

Ja, det låter sjukt fjantigt och är säkert det enligt många, men jag är faktiskt grymt besviken på Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SA3L:

Ah ok, blev bara lite irriterad på att det var typ 5-6e posten som handlade om i princip samma sak. No hard feelings then.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Men som jag sagt tidigare, att jag kan glatt vänta tills imorgon.
Men att vissa som beställt ifrån Webhallen har fått sina/sitt gör mig irriterad, antingen så ska alla ha 1dag innan eller så ska alla ha på "release dagen", blir ju lite orättvist annars eller har jag fel? känns som att webhallen har gjort något hel knasigt!

<Enligt webhallen så skickades mitt i söndags, med ett konstigt jävla kollinummer som inte är spårbart, börjar med AFxxxxxxxxxxse
Beställde ett buddy pack.
Många av polarna har redan fått det som många andra oxå säger.
Det var sista gången, nästa blir det online!!! Så att man är redo och kan spela när ALLA andra börjar!

Permalänk
Skrivet av Sniperkulan:

<Enligt webhallen så skickades mitt i söndags, med ett konstigt jävla kollinummer som inte är spårbart, börjar med AFxxxxxxxxxxse
Det var sista gången, nästa blir det online!!! Så att man är redo och kan spela när ALLA andra börjar!

samma sak för mig

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Hämtar mitt imorgon. Hemtenta + BF3 är nog inte den bästa kombinationen är jag rädd...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Står exakt samma på min order!

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Bara jag som inte fått idag från Game.se?

Alla andra verkar fått från dom men icke jag

Jag fick inte heller mitt. Tröttnade och köpte det digitalt istället, så det blir att skicka tillbaka det imorgon.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Beställde BF3 från webhallen 16 Juni. Och tro inte att man kan få det i tid för det inte. Soppor!

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 7800X3D - ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC - ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI Moderkort - Phanteks Glacier One 360M25 - Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB - 2xKingston NV3 SSD 2TB - Corsair RMe Series RM850e PSU
--------------------------------------------------------------------------------------
AMD® Ryzen 7 1700 - Asus TUF Gaming Radeon RX 5800 XT - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem

Jag lyckades nog med årets inköp i alla fall...
Beställde från megastore när dom hade det nere på 295:-
(Kolla historiken här om ni inte tror på priset, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=487330 )

Tänkte att vafan, för skillnaden från 295 -> ~450 som verkar vara standard för limited, så borde man ju kunna klämma in Kirkland DLC:t.
Döm om min förvåning när spelet hade droppat ner i brevlådan idag, samt att det var limited edition. Bra kod!

Fattar ingenting, releasedag är ju inatt, folk står och köar vid webhallen, ändå skickar onlinebutikerna flera dagar tidigt, hur går det ihop?
Bryter inte onlinebutikerna mot försäljningsregler? Antar att dom skickar såpass tidigt för att säkra upp mot postens slöhet?

Till alla er som whinear om att ni inte redan fått det, spelet släpps imorrn, gnäll imorrn kväll.
Och om nu tidsfönstret är så extremt känsligt så är det nog inte läge att beställa online, jag menar, bara Posten i sig är ju ett stort lotteri.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om man får skicka ut spelet innan eller inte, men man brukar ju få spelet nån dag innan när man har förbokat.

Men med tanke på att man inte kan spela spelet förens det blir aktiverat så ser jag inte problemet med att skicka det i tid så att man har lite marginal. Att få spelet nån dag tidigare är väl inte nån skillnad mot att pre-load:a spelet.

För Webhallens egna del så blir det ju stora diskussioner på forum när det blir såhär, även om dom gör rätt och andra gör fel.

Men får jag inte spelet imorgon så blir det att köpa det på nått annat sätt och returnera det till Web-ballen

Än så länge är jag faktiskt inte orolig, även fast jag har tålamod som en femåring när det gäller sånt här. Webhallen har skött sig exemplariskt hittills när jag handlat från dom innan!

Permalänk
Medlem

Beställde mitt från Game.se tror jag siten heter... Fick mail i fredags att spelet va skickat.. så jag trodde de skulle komma som i mån eller tisdags.. men de kom först i dag.. lagom slö post.. tur dem skicka så tidigt.. Drygt å ha de installerat på datorn men inte kunna spela.. sen harman jobb i morrn med.. suger lite de med

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Synd bara att man inte kan spela spelet idag måste vänta tills kl 01:00 inatt.

den här väntan är inte rolig, snart bara 2h kvar...

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fattar ingenting, releasedag är ju inatt, folk står och köar vid webhallen, ändå skickar onlinebutikerna flera dagar tidigt, hur går det ihop?
Bryter inte onlinebutikerna mot försäljningsregler? Antar att dom skickar såpass tidigt för att säkra upp mot postens slöhet?

Det är klart att eftersom det är handel mellan företag (EA och butikerna) så kan de sätta upp vilka villkor det vill, men att man skulle villkora att inga leveranser får gå ut innan dag X vore ju dumt i detta fallet eftersom man ändå inte "kan" spela spelet innan klockan räknat ner. Butiker som inte kompenserar för postgången och är sena med utleveranserna blir av med kunderna, jag själv avbeställde en fysisk kopia idag och köpte en digital istället.

Permalänk
Skrivet av Toye666:

Jag vet inte om man får skicka ut spelet innan eller inte, men man brukar ju få spelet nån dag innan när man har förbokat.

Men med tanke på att man inte kan spela spelet förens det blir aktiverat så ser jag inte problemet med att skicka det i tid så att man har lite marginal. Att få spelet nån dag tidigare är väl inte nån skillnad mot att pre-load:a spelet.

För Webhallens egna del så blir det ju stora diskussioner på forum när det blir såhär, även om dom gör rätt och andra gör fel.

Men får jag inte spelet imorgon så blir det att köpa det på nått annat sätt och returnera det till Web-ballen

Än så länge är jag faktiskt inte orolig, även fast jag har tålamod som en femåring när det gäller sånt här. Webhallen har skött sig exemplariskt hittills när jag handlat från dom innan!

Hoppas du har rätt, men för mig har dom inte skickat än :/ Känns som snart är de för sent

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Det är en sak som oroar mig här... som sagt, Webhallen suger, enough said. Men jag beställde det i fredags och som på allas står det att det skickades i söndags... Har inte fått något mail/medd än med denna koden som jag tar ut brevet med.. Kan det vara så att jag får hem det i brevlådan imon typ lunch tid utan att dom meddelar mig om det?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Som många andra fick jag nog när jag läste min order på webhallens hemsida. Visst, jag får säkert mitt spel imorgon, men om jag tänker att jag "får det imorgon" så kommer jag inte få det bara för det.

Så jag köpte en digital version via origin, dock kommer jag vänta till 01.00. Jobbar imorgon men jag dygnar, kan inte vänta med att spela detta otroliga spel.

Permalänk
Medlem

Är det bara att mejla webhallen att man vill returnera spelet och att de kan annullera fakturan eller hur gör man i såna här fall?
Tänkte handla en digital kopia istället för nu är jag tjurig på webhallen.
Förbokade i mars men det hade man inget för tydligen

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Att webhallen inte släpper på spel releases tidigare är väl kännt, dom inser väl att dom är dom ända som bryr sig om release dagarna... Jag skulle aldrig handla spel ifrån dom.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Att webhallen inte släpper på spel releases tidigare är väl kännt, dom inser väl att dom är dom ända som bryr sig om release dagarna... Jag skulle aldrig handla spel ifrån dom.

Grejen är ju det att dom har skickat iväg spelet till några redan... Antingen alla eller ingen...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

edit... orkar inte trolla på trolls posteR

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Riktigt trist att dom inte beräknar avståndet vissa har ju lirat sen i tisdags med den digitala versionen med proxy osv.

FML

Ska rätta till det du skrev, inte Tisdag utan Måndag Hehehehe Är redan lvl 10 och har låst upp värsta supervapnet med värme sikte så ni kommer inte ha en chans imorgon när ni hoppar in och spelar...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sniperkulan:

Samma här...

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla surar på webhallen. Jag mailade dom i helgen då jag inte hittade min order. Det stod:

"Orsaken är att din order redan är packad. Centrallagret packade alla förbokningar på Battlefield 3 igår. Din order är xxxxxxx och du kommer ha det till releasedagen. Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Cecilia Bäck"

Realasedagen är den 27e. Så imorgon ska vi få det! Dom har väl aldrig lovat att du skulle ha det så du kunde spela kl 01inatt. Bara att du skulle få det på releasedagen?

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det är en sak som oroar mig här... som sagt, Webhallen suger, enough said. Men jag beställde det i fredags och som på allas står det att det skickades i söndags... Har inte fått något mail/medd än med denna koden som jag tar ut brevet med.. Kan det vara så att jag får hem det i brevlådan imon typ lunch tid utan att dom meddelar mig om det?

Jag har heller inte nått kollinr. Men det är nog för att jag har valt faktura, har man det eller med kortköp så kan dom skicka det som brev. Annars måste du hämta ut det som paket på posten så du kan betala spelet där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lurman:

Jag förstår inte varför alla surar på webhallen.

fattar inte heller det.

kan det har att göra med att det är 1 timme och 10 minuter kvar ?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

fattar inte heller det.

kan det har att göra med att det är 1 timme och 10 minuter kvar ?

Ja men världen går inte under ifall man inte får det förens till lunch i morgon. Kidsen här har väl ändå skola att gå till i morgon

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Jaha... Fick min produktnyckel via mail från Webhallen nu

Permalänk
Medlem

Edit:
Det visade sig bara vara nycklarna för förbokningserbjudandet. Lite synd men ändå något.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Jaha... Fick min produktnyckel via mail från Webhallen nu

Hehe det var bara spectact och dogtags dlc